Millainen on kivasti sisustettu koti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti peikonlehti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neiti peikonlehti

Vieras
Tuli tuossa mieleen tällainen kysymys, kun selailin palstalaisten lähettämiä kuvia kodeistaan.

Mun silmää miellyttää selkeä sisustus, jossa mitään turhista ei ole näkyvissä.
Se tekee jo tosi paljon, kun siivoilee pienet sekaromut pois näkösältä ja värit on
suunnilleen harmoniassa keskenään.

Mulla itsellä ei ole sellaista kykyä kuvitella miltä värit näyttävät yhdisteltyinä ja siksi kysynkin mieluummin apua aina kun kotiin pitää jotakin uutta laittaa.

Ongelma tässä on se, että sitten tulee valittua aina niitä "varmoja" ja tylsiäkin värejä.

Mun mielestä, tällä hetkellä on tosi selkeä, laadukkailla huonekaluilla sisustettu koti. Sellainen jossa on selkeästi kaksi (korkeintaan kolme) pääväriä. Sisustus jossa on sekoitettu uutta ja vanhaa miellyttää eniten. Pidän siitä että koti on siisti, mutta vanhoilla tavaroilla saa lisättyä kodikkuutta.

Johtoja ei saa olla näkyvissä, eikä sohva saa nuolla seiniä. Valaistus on tunnelmallinen, monta valopistettä, mutta ei yhtään katosta tulevaa.

• Tykkää
Reactions: lakaisukone
Ei tuohon ole yksiselitteistä vastausta, kun jokaisella on oman makunsa. Toisen kivasti sisustettu saatta olla toisen hirvitys, ja usein onkin.

Itse tykkään kirkkaista väreistä sisustuksessa, eniten vasta-ja kontrastiväreistä. Lisäksi tykkään kaikesta vanhasta, ja inhoan nykytrendien mukaista sisustusta monessa asiassa. Jos olisi rahaa, niin minulla olisi koti jossa on paljon oranssia ja limenvihreää, ja 70-luvun designia yhdistettynä vielä vanhempiin tavaroihin. Kunhan ei liian modernia ole. :D

Mun oma makuni on aika kaukana sisustuslehtien sisustuksista, inhoan erityisesti valkoista ja kauhean kliinistä sisustusta. Kodin pitää olla lämpimän ja kodikkaan oloinen.

Omassa kotini ei ole kyllä ihan sellainen kun toivoisin, kun ei ole oikein varaa sisustaa niin kuin haluaisin, mutta yritys on hyvä :)

Mulle pääasia on, että tavaraa ei ole kamalasti esillä eikä liion kaapissa, kaapin ovi pitää pystyä avaamaan niin että ei saa syliinsä tavaravuorta, talossa ei tarvitse väistellä kaikenmaailman pikkupöytiä ja patsaita ja pinnoilla on sen verran hallitusti tavaraa, että pölyt on helppo pyyhkiä. Mua viehättää vaalea, yksinkertainen sisustus, mutta toisaalta nautin väreistäkin. Tykkään siitä, että asunnossa on esillä näyttäviä tauluja, mieluiten jotain muita kuin ns. tusinatavaraa (kaupunkimaisemat, tulppaanit jne joita saa vähän joka kaupasta). Valokuvat myös kivoja, jos ne on laitettu nätisti esille.

Meidän koti ei ole sellainen kuin haluaisin, mutta koko ajan mennään parempaan suuntaan, enkä tässä elämäntilanteessa edes pyri täydellisyyteen sisustusasioissa :)

Ma tykkään selkeästä sisustuksesta. Eli muutama pääväri. joku teemakin on kiva. niinkun itelläni muutama puustatehtyjä koriste. ja vähän tälläistä eläin aiheista. valkeaa, ruskeaa olohuoneessa. harmaa, musta. keittiö. turkoosi, ruskea,valkea makuuhuone. lastenhuone: limenvahreä, sininen.

Entäs jos on mustaa, valkoista ja harmaata olohuoneessa. Siis seinät, tv-taso,verhot, lamput ja hyllyt valkoisia. Sohvat mustat ja tietokonepöytä. Harmaat matot. Mutta jotenkin niin pliisun väristä. Uskaltaako ottaa vielä yhden värin joka toistuisi vai menisiköhän sekaiseksi?

Mun mielestä sisustus on kiva silloin, kun se on persoonallista jollain tapaa. Värit sopivat hyvin yhteen ja kalusteiden painotukset toistensa suhteen ovat tasapainossa. Lisäplussaa tulee siitä, että on jotain omaa ideaa sisustuksen suhteen, ettei kaikki näytä sisustuslehdestä kopioidulta. Esim. palstalla esitellyistä kodeista minun mielestäni kivasti sisustettuja ovat Onnikeijun, Keittiönoidan ja Mummeliisan kodit :)

mä tykkään jos koti näyttää niiltä henkilöiltä jotka siellä asuu, kuvastaa siis asukkaitaan.
ja tietty et sisustusta on mietitty, huonekalut sopii toisiinsa tai sitten niissä on "joku juttu"
kauheimpia on sellaiset jotka on tehty kun on muotia (ja kun muoti vaihtuu niin sitten vaihdetaan seuraavaan tyyliin)
tai sitten ne kodit joiden sisustusta ei ole yhtään mietitty, siis kaikki on vaan sijoiteltu johonkin, huonekalut on sellaisia jotka välttää, siis jostain saatuja ja keskenään riiteleviä niin tyylillisesti kuin väreiltään, seinillä 20v vanhat tapetit kun ne välttää ja on niin vaikeaa niitä vaihtaa etc.

Tässä nyt joitakin äkkiä kaivettuja kuvia joiden sisustus miellyttää mun silmää. Paljon tuota parjattua vaaleutta :)
image-8.jpg

sko1.jpg

IMG_0012.jpg

keittio_2_iso.jpg

laatan_kylpyhuone_seina_var.jpg

Mun mielestä, tällä hetkellä on tosi selkeä, laadukkailla huonekaluilla sisustettu koti. Sellainen jossa on selkeästi kaksi (korkeintaan kolme) pääväriä. Sisustus jossa on sekoitettu uutta ja vanhaa miellyttää eniten. Pidän siitä että koti on siisti, mutta vanhoilla tavaroilla saa lisättyä kodikkuutta.

Johtoja ei saa olla näkyvissä, eikä sohva saa nuolla seiniä. Valaistus on tunnelmallinen, monta valopistettä, mutta ei yhtään katosta tulevaa.

Hyvin samoilla linjoilla. Meilläkään ei olohuoneessa lainkaan kattovalaisinta, vain pikkuvaloja, tunnelmallista ja kaunista.
Vähällä rahallakin saa kaunista, kun ei sotke kaikkea sopimatonta keskenään, vaan on jokin linja.

Yhteistyössä