Millainen on hyvä terveydenhoitaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omppu

Vieras
Hyvät äidit! Millainen on teistä hyvä terveydenhoitaja? Ja oletteko kohdanneet sellaisia? Teen pientä epävirallista tutkimusta, kiitos kovasti jos viitsit vastata :) Ihan lyhyestikin riittää.

Aika monella eri terkalla on viime aikoina tullut käytyä, ja (valitettavasti) täytyy todeta, että parhaita ovat kyllä ne vanhemmat (45v. tai yli). He pystyvät keskittymään olennaiseen ja näkemään metsän puilta, eivätkä ole ohjekirjan varassa. Pari tällaista hyvää on tullut vastaan.

Sellainen joka osaa kuunnella, mutta kysyä ujommilta myös ne olennaiset kysymykset. Sellainen joka ottaa tosissaan asiakkaan asian ja auttaa löytämään ratkaisuja.

sellainen jolla on aikaa (tosin tämä ei taida olla terveydenhoitajan itsensä päätettävissä)

Sellainen, joka osaa opastaa maalaisjärjellä, eikä kyttää liikaa suoraan kirjasta kaikenmaailman kaavioita ja käyriä... Ja semmonen, joka ottaa tosissaan asiat kun sille jotain kertoo, eikä vähättele. Ja iloinen ja puhelias pitää myös olla.

Ja mä arvostan ja uskon enemmän vanhempia terkkareita (40v -> ), kuin nuoria just valmistuneita, joilla ei elämänkokemusta eikä omia lapsiakaan.

Meillä on ihan loistava terveydenhoitaja neuvolassa. Osaa asiansa ja häneltä saa hyviä neuvoja ja suhtautuu myös vakavasti, mutta ei tartu jokaiseen pikkuasiaan ja lue ohjekirjasta pilkulleen miten pitäisi olla. Katsoo käyriä kokonaisuutena, eikä vain seuraa malliviivaa, mutta ottaa myös vakavasti sitten jos jokin huolettaa ja ohjaa jatkotutkimuksiin jos on tarvetta.

Mulla oli raskausaikana terkkariharjoittelija joka tuumi että on tullut vähän liikaa painoa kun oli tullut 750 g viikossa, minä tietysti kauhuissani että paljonko sitä sitten saa tulla, niin vastaus oli että 450- 550 g. Olis vissiin pitäny jättää se voileipä syömättä ennen neuvolaan menoa.

Yhteistyössä