millainen on hyvä pikkuputiikki?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mututuntumaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mututuntumaa

Vieras
Mikä saa sinut tulemaan ostoksille pikkupuotiin suurten markettien sijaan tai käytkö edes koskaan sellaisissa? Mitä ostat sieltä tai mitä toivoisit sieltä löytäväsi. Entä hintataso, halpaa vai oletko valmis satsaamaan laatuun? Suosittele hyviä pikkukauppoja :)
 
Hyvä sijainti, inspiroiva näyteikkuna, asiakkaalle annetaan rauha katsella malleja mutta moikataan. Keskihintaisia erityisen mukavia ja kivannäköisiä vaatteita, ei kireitä (fyysisesti ja henkisesti). Apua sovittrluun.
 
Toivoisin henkilökohtaista palvelua ja uniikkeja tuotteita. Sitä, että kauppaan astuessa myyjä tervehtii iloisesti ja kysyy avuntarpeesta. Valikoiman tutkimisen ohessa saattaa jutella uutuuksista ja kertoa tulevista tuotteista. Myyjä muistaa usein käyvien asiakkaiden entisiä ostoksia ja saattaa kasvot tunnistaessaan kysellä onko ollut tyytyväinen yms. Olen valmis satsaamaan laatuun, erityisesti kun saan hyvää henkilökohtaista palvelua. Muutaman lempiliikkeeni omistajat soittavat, kun liikkeeseen saapuu minua kiinnostavia tuotteita. Sellaiseen liikkeeseen astun ostoksille mielelläni :)
 
harvoin käyn pikkukaupoissa koska ahdistaa hyökkäävä myyjä joka ei anna rauhaa katsella ja tutkiskella rauhassa. olen sosiaalinen tyyppi ja yrittäjä itsekin joten tiedän kyllä jutut. mutta ostajana tahdon oman rauhan, kysyn kyllä apua jos sitä tarvitsen.
 
Onko se tosiaan niin ahdistavaa jos myyjä tulee kysymään etsiikö asiakas jotain tiettyä. Parhaassa tapauksessa asiakas säästää aikaa ja saa hyviä vinkkejä. Sitten toisaalla valitetaan kun ei saa palvelua, että kumpi se nyt sitten on parempi? Jos ei tarvii apua voi vaan sanoa ei niin jokainen fiksu myyjä jättää rauhaan enkä itse kyllä ole muita tavannutkaan.
 
Minä käyn huvikseni pikkuputiikeissa. Yleensä ei ole mitään asiaa, mutta joskus jotain kivaa tarttuu matkaan. Todella harvoin on jotain tiettyä mitä etsin ja silloin liike saa pojot siitä että myyjä auttaa ja esittelee. Myös se että liike osaa neuvoa toiseen liikkeeseen kysymään etsimääni tuotetta saa minut tekemään tikusta asiaa myöhemmin siihen liikeeseen jolla ei ollut valikoimissa sitä mitä etsin.

Hinta- ja laatuvaatimukset riippuvat ihan siitä olenko katsomassa jotain kivaa rihkamakorua tytölle vai jotain minkä pitää oikeasti kestää.

Toriltakin on joskus tarttunut vaate tai kaksi mukaan. Korut myös katson tarkkaan läpi ja joskus niitäkin on löytynyt mitä ostaa.

Niin ja jos olen kysynyt jotain tietyillä vaatimuksilla olevaa tuotetta, ei paljoa kiinnosa mennä liikkeeseen uudestaan jos vastauksena tulee halveksivasti sanottu ei kukaan tuollaista halua ostaa. No minä haluan. Sellaisiin liikkeisiin palaan joissa ollaan kuunneltu vaikka ei olla pystytty lupaamaan mitään että he löytäisivät tuotetta tai edes olisi tiedossa mistä voisi kysellä.

Tarkemmin mietittynä, mielyttävintä ehkä on se, että myyjä tervehtii, odottaa hetken aloittaako asiakas itse kertomaan mitä etsii vai alkaako vain katselemaan. Kun olen hieman silmäillyt, myyjä kysyy voiko jotenkin auttaa, ei heti tervehdyksen perään hyökkää kimppuun. Itse kyllä marssin suoraan myyjän eteen jos on kiire eikä aikaa etsiskellä itse joten myyjän ei tarvitse kysellä. Sitten jos olen tappamassa aikaa kiertelemällä liikkeitä tai en tiedä mitä tarvitsen, haluan katsella rauhassa, myyjän kuitenkin pitäisi olla siinä saatavilla jos haluan kysyä jotain tai jos joutuu poistumaan vaikka liikkeen toiseen päähän missä itse olen hyllyttämään, kertoo missä on jos tulee sitä kysyttävää.

Myyjän siis pitää osata vastata asiakkaan tarpeeseen, oli se sitten mullehetinytkunonkiire tai kuuuunhaaan tääsää tuliiin tutustuuuuuu teeeeidän puotiiiiin.
 

Yhteistyössä