[QUOTE="vieras";27774470]Nyt kun olen eron rikkomia perheitä nähnyt, niin pakko on sanoa, että, usein juurikin se äiti pilaa koko isä-lapsi-kuvion. Karrikoidusti. Tietenkin miehellä on helppo kadota viettämään villiä poikamies elämää tai mitä tahansa, kun lapset jää äidille. Karrikoidusti. Etävanhempi joutuu usein maksamaan kohtuuttoman suuria elatusapua, muun elämisensä lisäksi. Miksi äidiiö on oikeus perustaa uusperhe ja tehdä lisää lapsia, mutta isällä tätä oikeutta ei ole, mikäli äidiltä kysytään. Mielummin elatusavut pois ja apu tavarana, vaatteina, ruokana. Se pitää välit hyvinä ja lapset onnellisina.
Lastenvalvoja-instituutio elatusmaksujen määrääjänä pitää lakkauttaa ja siirtää elatusavun laskenta Kelalle, jolloin voidaan pelata kummamkin vanhemman todellisten tulojen ja menojen kanssa ja Kela on välissä taloudellisena puskurina.[/QUOTE]
Tuo että apu tavarana, ruokana jne, niin mä luulen, että se se vasta ongelmia tuottaisikin, koska miten määritellään se, kuka mitäkin ostaa, sitten tapellaan, että siitä, että toinen ei osta tarpeeksi. Meillä isä maksaa minimielarit kahdesta lapsesta ja mä hankin lapsille kaiken mitä mä täällä tarvin normiarjessa. Rahasta me ei olla koskaan tapeltu ja oikeastaan ei me enää eroprosessin jälkeen olla tapeltu, koska ei oikeastaan olla missään tekemisissä toistemme kanssa, näemme sen pakollisen kun isä hakee ja tuo toisen lapsen. Meistä myös isä on se, joka on perustanut jo uuden perheen, ei mulla ole aikaa mitään uutta miestä etsiä, mähän olen melkein 24/7 lasten kanssa, paitsi silloin kun olen töissä. Mulla kun ei ole mitään joka toinen viikonloppuvapaita