Millainen on hygieniapassikoulutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8 h siinä menee, puhutaan, puhutaan, puhutaan, pidetään tauko, puhutaan, puhutaan ja sitten on kahvitauko ja tentti. Pitää olla jossain jotain vikaa, jos ei tuota tenttiä läpäise.

Sillonkun hygieniapassin suoritin, ei siihen mitään koulutusta ollut :D
Kokeeseen vaan suoraan. Aikalailla maalaisjärki kysymyksiähän ne on.
Hygieniapassin sain 2006

No juu, jos maalaisjärkeä löytyy ni varmasti pääsee läpi ja netissä voi lukea/harjoitella ja mennä pelkkään kokeeseen. Mä tein sen joitain viikkoja sitten ja yks typerääkin typerä virhe tuli.

8h... ette oo tosissanne!!mä ajattelin et jotain 2h max. vastataan kirjalliseen kokeeseen ja lähdetään veks.
Mulla on paljon tietoa jo ravintolakoulun ajoilta vaikka valmistumisesta onkin jo 10v. En kyllä tartte mitään 8 tunnin luentoa aiheesta, pienikin kertaus olis riittäny. Tapahtuuko tää kaikki siis yhden päivän aikana? Työkkärin virkailija sanoi että olis kahtena päivänä, ekana luento ja tokana tentti. Kauheen pitkä päivä sit näköjään tiedossa.

Mun pitää varata aika siihen, niin pitääkö siinä jo mainita että tulee pelkkään tenttiin? Luulin tosiaan että luennolle on myös pakko mennä...en usko että on tarvetta.

ap

[QUOTE="joo";27357501]No miks sun pitää se suorittaa, jos on kerran alan koulutus. Sieltähän sä oot sen jo aikoinaan saanut.[/QUOTE]

ei se ikuisesti ole se passi voimassa

[QUOTE="joo";27357501]No miks sun pitää se suorittaa, jos on kerran alan koulutus. Sieltähän sä oot sen jo aikoinaan saanut.[/QUOTE]

En mä mitään erillistä passia saanu, vaan päättötodistuksen, eikä siinäkään erikseen siitä mainita, mutta kyllä ne asiat on siellä käsitelty. Se onkin sitten toinen juttu että noista ajoista on aikaa jo yli 10v. mahtaako olla liian vanhaa tietoa mulla tai muuten vaan liikaa aikaa.

ap

[QUOTE="vieras";27357570]En mä mitään erillistä passia saanu, vaan päättötodistuksen, eikä siinäkään erikseen siitä mainita, mutta kyllä ne asiat on siellä käsitelty. Se onkin sitten toinen juttu että noista ajoista on aikaa jo yli 10v. mahtaako olla liian vanhaa tietoa mulla tai muuten vaan liikaa aikaa.

ap[/QUOTE]

Joo, mä tiedän ettei passia sinällään oo saanut. Mutta paperi siitä on annettu, tai saat sen pyydettäessä. Mutta kaitpa toi työkkäri voi velvoittaa menemään, juurikin ajan tapoksi.

[QUOTE="joo";27357592]Joo, mä tiedän ettei passia sinällään oo saanut. Mutta paperi siitä on annettu, tai saat sen pyydettäessä. Mutta kaitpa toi työkkäri voi velvoittaa menemään, juurikin ajan tapoksi.[/QUOTE]

kyllä se on vapaaehtoinen, työkkäristä ehdotettiin sitä koska etsin alan töitä ja sitä nykyään joka paikassa vaaditaan. En ollut varma käykö mun tutkintotodistus hygieniapassista. Voisin kyllä kysyä onko mun mahdollista saada sellainen tutkintotodistusta vastaan.

ap

[QUOTE="vieras";27357817]kyllä se on vapaaehtoinen, työkkäristä ehdotettiin sitä koska etsin alan töitä ja sitä nykyään joka paikassa vaaditaan. En ollut varma käykö mun tutkintotodistus hygieniapassista. Voisin kyllä kysyä onko mun mahdollista saada sellainen tutkintotodistusta vastaan.

ap[/QUOTE]

Kysy ihmeessä, mut jos se ei onnistu niin käy ihmeessä kokeessa. Ei siitä haittaakaan ole.

Vuoden 95 jälkeen valmistuneet- tutkintotodistusta vastaan saa hygieniapassin.Todistuksen myöntäminen tutkintotodistuksen perusteella on mahdollista seuraavien kriteerien täyttyessä:

Hygieniapassi opintojen perusteella (Katso liite 2)

Asiakkaan tulee esittää kopio tutkintotodistuksesta, koulutuksesta saadusta todistuksesta ja opintorekisteriotteesta osaamistestaajalle. Mikäli Eviran määrittelemät ehdot riittävistä hygieniaopinnoista täyttyvät osaamistestaaja voi myöntää osaamistodistuksen tutkinto- tai koulutustodistuksessa olevien nimi- ja syntymäaikatietojen perusteella. Mikäli henkilön nimi on muuttunut suoritetun tutkinnon tai koulutuksen jälkeen, tulee osaamistestaajalle toimittaa oikeaksi todistettu jäljennös virallisesta todistuksesta, josta nimenmuutos käy ilmi. HUOM! Tutkinnon oltava suoritettu 1.1.1995 tai sen jälkeen, sitä vanhempia tutkintotodistuksia ei hyväksytä. Huomioithan, että lähettämiäsi dokumentteja ei palauteta.

Huom. Osaamistodistuksen voi saada ilman osaamistestin suorittamista vain Suomessa suoritetun elintarvikealan tutkinnon tai koulutuksen perusteella. Eviran määräyksen hygieniaosaamisesta (1/2009) liitteessä 2. olevat tutkinnot ja tulkinta rinnastettavista tutkinnoista/koulutuksista koskevat Suomessa suoritettuja tutkintoja/koulutuksia.

Hygieniapassi tutkintotodistuksen perusteella maksaa 30€.

Tutkintotodistuksen perusteella maksettava maksu löytyy verkkokaupastamme

http://www.hygieniapassit.fi/nettikauppa

Lähetä kahden todistajan oikeaksi todistamat kopiot

a.) tutkintotodistuksesta ja

b.) opintorekisteriotteesta sekä muut mahdolliset asiaa selvittävät dokumentit

c.) kuitti verkkokaupan maksusuorituksesta arkistointiviitteineen osoitteeseen:

www.hygieniapassit.fi / Astoria-sali

Iso Roobertinkatu 14

00120 Helsinki

Yhteistyössä