Tosiaan eka askel on varmasti se tiedon kerääminen, se helpottaa sitten ruokavalion aloittamista eikä tarvitse olla hätää kärsimässä kun ei keksi mitä voi syödä. Kannattaa samalta kirjoittajalta napata vaikka parikin kirjaa jos on, sillä itse tykkäsin yhdestä Atkinsin kirjasta, mutta muita en jaksanut pahemmin edes lukea.
Ruokavalio on oikeasti hyvin yksinkertainen ymmärtää, ja on todella monipuolista. Ainakin itse syön nykyään pajjon paremmin ja monipuolisemmin mitä koskaan ennen karppausta.
Kun teet kastiketta (liha, kala, kana, kasvis), tee se kerma- tai tomaattipohjaisena. Myös kaupasta saatava pussissa myytävä sipulikastike-jauhe käy ja on tosi hyvää.
Perunan korvaan kasviksilla, kuten kukkakaali (tästä saa myös muussia), paprika, sipuli, kesäkurpitsa, munakoiso.
Riisin korvaan raejuustolla.
Pastan korvaan kesäkurpitsasuikaleilla (juustohöylällä vedän pitkiä siivuja, paistan voissa ja nokare mustaa koskenlaskijaa päälle. Nam!)
Leipää olen korvannut karppisivustoilta löytyvillä leipäresepteillä mutta mitä tahansa voi leipoa kun korvaa vehnäjauhon mantelijauholla ja sokerin makeutusaineella. Joskus vain tyydyn leikkaamaan savukyljestä paksun siivun ja laitan sen päälle tomaattisiivun ja juustoa.
Mulla kaapissa pitää olla aina voita, kermaa, steviaa (kasvista saatava makeutusjauhe), juustoraastetta (näissä paljon hiilarieroja, kannattaa lukea ravintosisällöt), meetvurstia, kinkkua, lihaa, mustaa koskenlaskijaa, kesäkurpitsaa, kananmunia, zero cokista, punaista soijamaitoa ja maraboun 70% minttusuklaata