Millainen mummo aiot itse aikanasi olla? Osteletko lapsenlapsille haalareita ja otatko yökylään vai

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kysyn vaan
Millainen mummo aiot itse aikanasi olla? Osteletko lapsenlapsille haalareita ja otatko yökylään vai

onko sulla enemmän sellainen asenne, että kun nyt saat omat lapset hoidettua, niin sen jälkeen keskityt itseesi?




Oikea rakkauden mitta ostaa haalareita ja vaatetta lapsenlapselle tai hoitaa lapsenlasta?
Eikö lapsenlapseta voi muuten tykätä välittää ja jakaa rakkautta kuin ostamalla tavaraa ja olemalla lapsenvahti?
Aika pinnallista ja materialistista porukkaa taitaa sitten palstalla olla :(
 
"kahden äiti"
Riippuu varmasti omasta kunnosta ja rahatilanteesta myös. Haluaisin olla läsnä lastenlasten elämässä mutta kokopäiväiseksi lastenhoitajaksi en halua ryhtyä. Omien lasten hoitaminen oli riittävän rankkaa. Tahdon kyllä olla avuksi lasteni elämässä, ja jos on voimavaroja niin auttaa lastenhoidossa. Jos on rahaa kyllin, voisin harkita että maksaisin myös jotain muuta lastenhoito/siivousapua niin että lasteni perheet eivät olisi ihan ainoastaan minun lastenhoitoapuni varassa.

Nyt näyttää kyllä siltä että oma sukupolveni ei tule samanlaisia eläkkeitä saamaan kuin edeltävät, joten työuraa saattaa lasteni hankkiessa omia lapsiaan olla vielä jäljellä kymmenen vuotta tai enemmän. Töissäkäynnin ohella voi olla aika rankkaa olla viikonloppuisin se lasten hoitopaikka, vaikka niitä lapsenlapsia rakastaisikin.
 
Millainen mummo aiot itse aikanasi olla? Osteletko lapsenlapsille haalareita ja otatko yökylään vai

onko sulla enemmän sellainen asenne, että kun nyt saat omat lapset hoidettua, niin sen jälkeen keskityt itseesi?




Oikea rakkauden mitta ostaa haalareita ja vaatetta lapsenlapselle tai hoitaa lapsenlasta?
Eikö lapsenlapseta voi muuten tykätä välittää ja jakaa rakkautta kuin ostamalla tavaraa ja olemalla lapsenvahti?
Aika pinnallista ja materialistista porukkaa taitaa sitten palstalla olla :(
Ei lasta voi ostaa vaatteilla tai leluilla. Mutta vanhempien elämää nämä ostetut jutut helpottaa.
 
Oikea rakkauden mitta ostaa haalareita ja vaatetta lapsenlapselle tai hoitaa lapsenlasta?
Eikö lapsenlapseta voi muuten tykätä välittää ja jakaa rakkautta kuin ostamalla tavaraa ja olemalla lapsenvahti?
Aika pinnallista ja materialistista porukkaa taitaa sitten palstalla olla :(

Totta. Esim. jos itse sairastun ja en jaksa hoitaa lapsia tai jos olen pienirahainen eläkeläinen, ettei mulla ole varaa ostella mitään. Ei se ole merkki rakkaudettomuudesta. Mutta toisaalta rakkautta yleensä osoitetaan myös auttamalla toista esim. juuri hoitamalla lasta silloin, kun vanhemmat tarvitsevat sellaista apua. Ja onhan rakkailleen mukava ostella lahjoja.
 
kysyn vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;24921301:
Ei lasta voi ostaa vaatteilla tai leluilla. Mutta vanhempien elämää nämä ostetut jutut helpottaa.
:O :O

Oikeastiko ajattelet noin?

Eiköhän vanhempien kuulu jo tulla ihan itse toimeen ja hankkia rahansa ihan itse jos lapsiakin on menty saattamaan maailmaan.
Toki helpottaa ostokset mutta herttileijaa ei se siitä saa olla kiinne, rakastaako isovanhemmat lapsenlapsiaan.
Ikinä en antasi vanhan mummon tuhlata pinen pientä eläkettään johonkin 100e talvipukuihin.
 
:O :O

Oikeastiko ajattelet noin?

Eiköhän vanhempien kuulu jo tulla ihan itse toimeen ja hankkia rahansa ihan itse jos lapsiakin on menty saattamaan maailmaan.
Toki helpottaa ostokset mutta herttileijaa ei se siitä saa olla kiinne, rakastaako isovanhemmat lapsenlapsiaan.
Ikinä en antasi vanhan mummon tuhlata pinen pientä eläkettään johonkin 100e talvipukuihin.
Jos mun äitini haluaisi ostaa lapselleni 100 euron haalarin, niin ihan vapaasti. En mä sitä häneltä pyydä. Mikä ajattelussani on kamalaa?
 
Aion lelliä pilalle. Antaa niin paljon tavaraa ja aikaa kun omista (voima)varoista riittää. Ajatellaan tätä jo etukäteen ja tehdään sen verran vähän lapsia, että ei olla sitten koko loppuelämää ihan puhki ;). Jaksetaan sitten taas hoitaa pieniä kun niitä tulee omille lapsille. Lapsille on ihana ostaa kaikkea ja niiden kanssa varmasti jaksaa touhutakin sitten ihan eri lailla kun se ei ole 24/7 ja penskat on muutenkin yleensä niin vieraskoreita :D.
 
juuuu
:O :O

Oikeastiko ajattelet noin?

Eiköhän vanhempien kuulu jo tulla ihan itse toimeen ja hankkia rahansa ihan itse jos lapsiakin on menty saattamaan maailmaan.
Toki helpottaa ostokset mutta herttileijaa ei se siitä saa olla kiinne, rakastaako isovanhemmat lapsenlapsiaan.
Ikinä en antasi vanhan mummon tuhlata pinen pientä eläkettään johonkin 100e talvipukuihin.
Sepä se, kun kaikkien isovanhemmilla ei ole pieni eläke, vaan metsää ja sijoitusasuntoja. Jos haluavat jotain ostaa, niin sen suon heille mielelläni. Kyse ei ole siitä, ettei tultais omillaan toimeen. Käydään molemmat töissä.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"vieras"
Sekä mun että miehen suvussa ollaan tosi perhekeskeisiä, ja uskoisin tyttäreni kasvavan arvostamaan tätä. Jos vain korkeammat voimat suovat minulle lapsenlapsia ja minulle sellaisen terveyden, joka sallii heidän kanssaan olemisen, haluaisin olla sellainen mummi, kuin omani ovat olleet ja lapseni mummut hänelle ovat olleet. Luotettava, rakastava aikuinen. Omanlaisiaan viisauksia ja näkemyksiä antava. Hullutteleva. Hyvää ruokaa tekevä. Leivotaan yhdessä pipareita ja askarrellaan kortteja. Kierrellään maata ja maailmaa. Maalataan leikkimökin seinään kukkasia ja käydään ongella. Isoisä opettaa tuntemaan lintuja ja luontoa. Valokuvataan. Luetaan. Otan varmasti yökylään, tehdään linnunpesä olohuoneen lattialle tai kesäyöksi parvekkeelle, nukutaan siinä koko poppoo. Ostan haalarit ja muut, jos vanhemmat vain haluavat. Rakastan ruttuun aivan takuulla.
 
  • Tykkää
Reactions: felina ja HelgaP

Yhteistyössä