Millainen lattia teidän kylppärissä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari -76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mari -76

Vieras
Ollaan muuttamassa kämppään jossa on tulossa noin 10 vuoden sisään putkiremppa mutta silti tekisi mieli uusia kylppärin lattia jo nyt jotta pääsisi eroon suihkukaapista - taloyhtiö velvoittaa nyt asukkaat pitämään kaapit mikäli vesieristystä ei uusita kokonaan.

Olen miettinyt lattiaan massaa tai muovimattoa jonka voisi peittää puuritilöillä silleen kesämökkimäisesti. Se sopisi hyvin talon tyyliin ja kuvittelen sen olevan laattoja edullisempi vaihtoehto, etenkin kun lattian joutuu kuitenkin uusimaan jossain vaiheessa putkirempan tieltä. Lisäksi säästyisi sähköä kun ei tarvitsisi laattojen irtoilemisen pelossa pitää jatkuvasti lattialämmitystä päällä.

Laattoja pitää varmaan purkaa myös seiniltä vesieristeen tieltä, mutta lattialaatat ovat samaa kuin seinilläkin joten ajattelin että varmaan sen verran saan ehjänä irti että voin laittaa samat laatat sitten takaisin seinille.

Onkos kukaan hankkinut kylppärin lattiaansa massausta? Mitä maksoi, miten toimii, mistä hankit, onko hyvä?

Siinäpä kysymykset :D

Meillä on semmonen "massalattia", en nyt kuolemaksenikaan muista et mikä se on niimeltään. Semmonen laitettiin, kun vanha muovimatto otettiin pois kun epäiltiin kosteusvaurioo, jota ei kyllä sit ollutkaan. Mutta me asutaan vuokralla, joten meille se teko ei mitään maksanut.

Mutta tykkään tosi paljon, se on ensinnäkin mun mielestä nätin värinen ja muutenkin miljoona kertaa nätimpi kuin muovimatto. Helppo pitää puhtaana, ja kestävä, ja just noiden kosteusvaurioiden kannalta hyvä, ei päästä vettä läpi (kuten muovimatto vois saumoistaan tai pienenpienestäkin reiästä päästää), ja on parempi kuin muovilattia! Liukas se vähän on, mutta meillä on semmoset matot siinä, ettei lapset kaadu. Voisin siis harkita moista lattiaa myös mahdollisesti omaan asuntoon, jos semmoinen on joskus ajankohtaista.

*muoks* Se on EPOX lattia, tuli nimi yhtäkkiä mieleen!

Just tuollaista tarkoitin! Mulla ei ole mitään laattafetissiä, joten joku siisti massalattia sopisi mainiosti. Ja sit tosiaan ajattelin vielä päälle sellaisia puuralleja.

Älkää vaan ilman taloyhtiön isännöitsijän lupaa + valvontaa menkö tekemään mitään kylppärille. Vesieristeessä ei saisi olla mitään jatkoksia, eli parin seinälaattarivin irrotus ei riitä. Vesieristeen loppumiskohdasta jos seinän kautta menee kosteus vesieristeen alle, homehtuu ja lahoaa/vettyy iso alue ja sen korjaaminen kuivatuksineen kustantaa helposti 10 000. jos teette itsenäisesti tuollaisen remontit, maksatte itse koko lystin, mikäli vahinkoa tulee.

Myöskään pikkufirmat eivät välttämättä tee nykyisten säädösten mukaan ja jos tällaisen remontin teetätte itsenäisesti, maksumiehinä olette taas te itse vahinkotapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Just tuollaista tarkoitin! Mulla ei ole mitään laattafetissiä, joten joku siisti massalattia sopisi mainiosti. Ja sit tosiaan ajattelin vielä päälle sellaisia puuralleja.

Joo no tosiaan mä voin ainakin suositella omien kokemusten pohjalta.... Vaikken tosiaan osaa hinnoista ym sanookaan.... Sen laittaminenkin näytti ammattimiehen toimesta ainakin aikas helpolta ja yksinkertaselta, ja kovasti se mies lattiaa tehdessään sitä kehui (itselläänkin kuulemma semmonen omakotitalossaan). Ja kertoi myös et ajan saatossa kestää pidempään kuin monet muut materiaalit, ja tulee halvemmaksi tehdä kerralla kunnon lattia, kuin sitten muovimaton alta lähteä kosteusvaurioita korjaamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja justiina:
Älkää vaan ilman taloyhtiön isännöitsijän lupaa + valvontaa menkö tekemään mitään kylppärille. Vesieristeessä ei saisi olla mitään jatkoksia, eli parin seinälaattarivin irrotus ei riitä. Vesieristeen loppumiskohdasta jos seinän kautta menee kosteus vesieristeen alle, homehtuu ja lahoaa/vettyy iso alue ja sen korjaaminen kuivatuksineen kustantaa helposti 10 000. jos teette itsenäisesti tuollaisen remontit, maksatte itse koko lystin, mikäli vahinkoa tulee.

Myöskään pikkufirmat eivät välttämättä tee nykyisten säädösten mukaan ja jos tällaisen remontin teetätte itsenäisesti, maksumiehinä olette taas te itse vahinkotapauksessa.
Kiitos muistutuksesta, kyllä tämä kaikki on tiedossa :) Taloyhtiöllä on ihan selkeät speksit siitä miten ja kuka ja milloin mitäkin voi korjata ja mitä taloyhtiö maksaa ja mitä ei.

3981002.t.jpg

Tämmönen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos muistutuksesta, kyllä tämä kaikki on tiedossa :) Taloyhtiöllä on ihan selkeät speksit siitä miten ja kuka ja milloin mitäkin voi korjata ja mitä taloyhtiö maksaa ja mitä ei.

Pisti vain silmään tuo:
"Laattoja pitää varmaan purkaa myös seiniltä vesieristeen tieltä..."
Seinät pitäisi nykysäädösten mukaan avata kokonaan, että eriste saadaan yhtenäisenä ylös asti. Meillä yhtiössä väännetty kättä itse remontin tehneen kanssa ja asukas joutuu nyt maksamaan todella ison summan, kun betoni isolta alueelta märkä ja seinän rakenteet lahot.

Yhteistyössä