Millainen kuva teillä tulee henkilöstä, jonka facebook päivitykset ovat tällaisia:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ljök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tunnen muutaman DI:n. Yksi heistä on aika leso ja kaikki muut todella mukavia ja jopa nöyriä tyyppejä.
Toiset eivät välttämättä ehkä edes ymmärrä näillä facebookiin laittamilla päivityksillään levittävänsä negatiivista kuvaa itsestään. Toisilla on voinut aina olla paljon rahaa käytössään, eivätkä edes tajua ja ymmärrä, että kaikilla ei ole varaa Louis Vuittoniin ja iPhoneen. Saati sitte Kanadan ja Lontoon reissuihin.
Toiset sitten ovat jostain syystä saaneet päähänsä, että vain rikkaat ovat ihailtuja ja hyviä tyyppejä. Keskiluokkainen elämä ottaa itsetunnolla ja facebookin avulla voivat kenties saada edes yhden ihmisen luulemaan, että on rikas ja elämä niin glamglamglam. Tällaiset tyypit ovat monen mielestä lähinnä säälittäviä, vaikka heillä ihan kavereita oliskin.

Mistä ne rahat kaikkiin noihin juttuihin? Mieheltä? Jos siis on opiskelija itse? Vai vipilläkö, vai onko sillä joku superpalkkainen osa-aikaduuni? :)
Vai onko kaikki ihan vaan valheita toisen perään?
Mä en ymmärrä miten jotkut noin kovasti haluaa heitä kadehdittavan. Mua ei vois vähempää kiinnostaa kenenkään muun taloudelliset tilanteet. (poislukien ne, joihin voin itse vaikuttaa)

Keskiluokkainen elämä ottaa itsetunnolla ja facebookin avulla voivat kenties saada edes yhden ihmisen luulemaan, että on rikas ja elämä niin glamglamglam. Tällaiset tyypit ovat monen mielestä lähinnä säälittäviä, vaikka heillä ihan kavereita oliskin.

Juuri näin, ja huvittavaa on se, etteivät he itse tajua kuinka läpinäkyvää tuollainen kerskailu on.

Mistä rahat?

1. Työ opiskeluiden ohella
2. Hillitön opintolaina
3. Rikas ja avokätinen mies
4. Pappa och mamma betaral
5. Perintöä kilahti
6. pääomatuloja
7. "jjeee raaputin ässäarvalla 500 000"

Mulla tulee mieleen myös yksi opiskelukaveri, jonka jutut on niiiin samaa luokkaa. "Taidan ostaa uudet sohvat, vaikka tuo vanha 3000 euron sohvakalusto on ollut vaan vuoden käytössä. Väri ei enään miellytä" "siis oikeesti miten mun 200euron uudessa Guessin lompakossa on jo pieni reikä?! Sama oli edellisessä 200e Burberryn lompakossa? luulisi laadun kestävän. Onneksi toi 1000euron Vuittoni on ollut hyvä"
"Ostin sit 800eurolla vaatteita "heijjjee kesällä shoppaileen ehkä Pariisiin tai Wieniin<333"

Tää on myös ihan aikuinen ihminen..

Mun mielestä pahimpia on silti dokauksella kerskailu. Oma alkoholin käyttö on yksityisasia tottakai, mutta antaa aika huonon kuvan, jos joka päivä siitä päivittää facebookiin.
"aaaah mikä darra taas "tänään otetaan kunnolla" "Alkooon-->" "join liikaa shotteja:DDD" "bilebilet"

Facebook on vähän sellaista "elämän esittämistä" joillakin. Ja onhan yleinen tosiasia, että monella shoppailu helpottaa ahdistusta. Itse en jaksaisi kyseisistä päivityksistä närkästyä, ei noissa esimerkeissä ainakaan mitään pahantahtoisia päivityksiä ollut. Jos tarkoituksena on saada fb-kaverit kateellisiksi, niin eihän se kovin aikuista käytöstä ole, mutta aika inhimillistä. Sitäkin voisi miettiä, miksi merkkikäsilaukkuja tai -puhelimia pitäisi kadehtia.

• Tykkää
Reactions: Lau123
[QUOTE="Aloittaja";25408658]Kyseessä on korkeakoulussa opiskeleva ihan nätti ja mukava ihminen, jolla on mies ja ystäviä. En vaan ymmärrä tuota mahdotonta lesoilua. Lapsuudenkoti on ihan tavallinen 80-luvun talo, jossa pihassa seisoo ihan normaali auto ja vanhemmat ihan tavallisissa työpaikoissa. Koulumenestys ollut ihan keskivertoa ja kaikinpuolin siis ihan normaalit ja keskiverrot lähtökohdat. Ikää kuitenkin 26v, joten olettaisin olevan aikuinen.

Koulussaakaan hän ei osaa puhua normaalisti, vaan kaikki on ihan täyttä lesoilua. Sinänsä jo taito saada jokaisesta asiasta lesoilua.
Keskustelussa esim. joku sanoo "voi ihanaa kun tuli kunnon talvi vihdoinkin" niin tämä: "Joo niinpä, pääsee lumilautaileen ja lappiin ja varmaan alpeillaki olis nyt hyvä sää. Vitsi pitääki ostaa uus lumilauta, ku toi vanha on jo yhen talven ollu käytössä"

"mä en ymmärtänyt oikeen äskisellä luennolla mitä se opettaja tarkotti xxxx-asialla" niin tämä "Joo en mäkää..onneksi oli iphone ja uusin vogue seurana, niin ei ollut tylsää. Vitsi muuten olin ihana mekko vogues..pakko taas tilata"

"voi kun mua väsyttää..pitäs nukkuu enempi" niin tämä tyyppi" Joo sama. Mä kyllä treenaan niin paljon, salillaki yks hyvännökönen jätkä sano, että treenaan tosi paljon. Mun uusilla salivaatteilla on niin ihana treenata"[/QUOTE]

no mutta eikö tuo jo ala naurattamaan? :laugh:

en tiedä mutta rivien välistä voi lukea että ap on ainakin tyypillinen eli kateellinen nainen

naiset haluavat tehdä toiset naiset kateellisiksi ja kadehtivat samalla itse minkä ehtivät

[QUOTE="tutu";25408577]Aika normaaleja päivutyksiä kelle tahansa, paitsi toi vuittoni... Parempi kuva tosta kuin niistä äideistä joilla kaikki liittyy vaan lapsiin.. ketään ei oikeasti kiinnosta 1v synttärit tai toppahaalariostokset![/QUOTE]

Yksikään mun kavereista ei päivittele tuollaisia :D Paitsi eräs, joka tajusi onneksi itse lähteä litomaan koko Facebookista.

Minä teen tota joskus vahingossa. Oikeasti siis vahingossa, eikä ne mun jutut nyt ihan tollasia sentäs ole. Mut siis monesti on ihmiset sitä mieltä että lesoilen, millon nyt sit milläkin. Vaikka omasta mielestäni oon vaan hehkuttanut jotain mistä oon ollut iloinen/innoissaan.

Ykskin kerta olin jotain laittanut yhdestä vaatteesta, minkä ostin kun se miellytti silmää ja uskon että on hyvälaatuinen. Niin eikös sinne sit pitänyt yhden tulla avautumaan jotain et "..ei tällasil köyhil oo tollaseen varaa".

Ja toinen esimerkki; ensin multa kysytään et kauanko meinaat olla äitiyslomalla ja kun vastaan et kaksi vuotta oon aatellut, niin siitä seuraa mulkoilua ja toteamus "joillakin on varaa..".

En tiiä pitäskö itkee vai nauraa, kun näitä tällasia tulee jatkuvasti. Vissiin pitäs opetella vaan olemaan hiljaa.. Jos sit kertoo negatiivisia asioita, niin sit on liian negatiivinen ja sekin on kauheeta..

Ykskin kerta olin jotain laittanut yhdestä vaatteesta, minkä ostin kun se miellytti silmää ja uskon että on hyvälaatuinen. Niin eikös sinne sit pitänyt yhden tulla avautumaan jotain et "..ei tällasil köyhil oo tollaseen varaa".

Ja toinen esimerkki; ensin multa kysytään et kauanko meinaat olla äitiyslomalla ja kun vastaan et kaksi vuotta oon aatellut, niin siitä seuraa mulkoilua ja toteamus "joillakin on varaa..".

En tiiä pitäskö itkee vai nauraa, kun näitä tällasia tulee jatkuvasti. Vissiin pitäs opetella vaan olemaan hiljaa.. Jos sit kertoo negatiivisia asioita, niin sit on liian negatiivinen ja sekin on kauheeta..

Tää on eri asia. Mutta Suomessahan ei saa iloita mistään, koskaan. kel onni on jne. Itsekin olen oppinut, että vain tietyille henkilöille voi aidosti iloita asioista (hyvistä duunijutuista, rahajutuista yms.). Useimmat kokee pienetkin ilot pröystäilynä.

[QUOTE="Aloittaja";25408815]DI:ksi opiskeleva nuori nainen ja kyseessä Tampereen teknillinen korkeakoulu.[/QUOTE]

Hahaa maaseudun sivulipastossa opiskelevana, on pakko kysyä mitä opiskelee henkilö joka opiskelee DI:ksi?

Yrittää antaa itsestään kovinkin varakkaan kuvan, mutta itse tunnen ainakin pelkkää myötähäpeää. Totuss on varmaankin se, että on kaulaansa myöten veloissa!

No, en minkälasita mieltä? Se on hänen elämän tyyli....

Ihme vaan kuka siitä laukku katso, mutta LV laukkuja, enkä ikinä nähnyt että joku voi tujoittaa... tai ehkä mä en vaan seuraa muita kuin hän:D

Yhteistyössä