Millainen kirjoitustyyli ärsyttää?

• Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
Tulipa mieleen tuosta yhestä toisesta pinosta,että onko joku semmoinen kirjoitustyyli joka ärsyttää?
Mie esim.kirjotan vähän murteella,se tuntuu luontevimmalta miulle.Ei oo tullut ees mieleen että saattais jotakuta ärsyttää.. :ashamed:

Sellainen, missä ei ole vahingossakaan saatu yhtä ainoaa yhdyssanaa oikein, tai pilkkua/pistettä oikeaan paikkaan, ja tekstistä saa vaikutelman että sen kirjoittaja on tasan yhtä fiksu kuin ameeba.

Esimerkiksi "mistä voin ostaa talvi haalarin lapselle meijän lapsi on viisi vuotta vanha ja sata kaksi toista centiä pitkä mistä voin ostaa sopivan haalarin onko sata 10 sentinen sopiva ?????!!!!!"

Sellaista en jaksa lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Ei ärsytä kirjoittustyylit, mutta kirjoitusvirheiden etsiminen kirjoituksista ärsyttää ja muukin kieliopillinen pilkunviilaus :)
ei niiinkään ärsytä mutta musta tyhmää viilata sitä pilkkua kun kaikki ymmärtää kuitenkin vaikka pari kirjoitus virhettä

Alkuperäinen kirjoittaja vipititi:
kun pitkä kirjoitus on kirjoitettu yhteen pötköön... hankala lukea :/
Tää joo ja sitten yhdyssanavirheet, myönnän :ashamed:

Lisäksi mun on pakko myöntää että joku päivä sitten täällä olleessa ketjussa kun oli puhetta ...joka lauseen aloittamisesta ja lopettamisesta kolmeen tai useampaan pisteeseen.... niin tuosta mulle tulee kirjoittajasta kans semmonen saamaton ja vähän yksinkertainen kuva, johtuisko siitä että yks kaveri harrasti tuota, viestejään oli aina ärsyttävä lukea ja hän oli vähän, tuota, kuvatun kaltainen :ashamed: :ashamed: :ashamed: Ystävällinen ihminen tosin kuitenkin :)

vieras
Jos oikein ärhäkässä mielentilassa oon niin ärsyttää edellä mainitut mie/sie-tyyli, x-kirjaimen käyttö ja tuo "hedelmii". Näiden lisäksi todella alkeelliset yhdyssanavirheet (liha pulla) ja se että sanotaan esim. "mulla ärsyttää".
99% ajasta ei ärsytä mikään, eihän omakaan kirjotustyyli ole täydellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Ei ärsytä kirjoittustyylit, mutta kirjoitusvirheiden etsiminen kirjoituksista ärsyttää ja muukin kieliopillinen pilkunviilaus :)
Sori, ammattitauti... :ashamed:

Mua sitten taas ärsyttää suunnattomasti esim. yhdyssanavirheet sekä tiettyjen sanojen (mm. tavan) ja sanontojen (mm. pitkässä juoksussa) käyttö. Varsinkin "pitkässä juoksussa" -tyyppiset anglismit saa näkemään punaista. Se on pitkällä aikavälillä, ei pitkässä juoksussa. Kerpele! :$

*muoks* Yhdyssanavirheistä ärsyttää eritoten ne kaikkein alkeellisimmat ja ala-astetasoiset virheet, tyyliin "talvi haalari", "yhdys sana", "lippa lakki", jne.

ja
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Sellainen, missä ei ole vahingossakaan saatu yhtä ainoaa yhdyssanaa oikein, tai pilkkua/pistettä oikeaan paikkaan, ja tekstistä saa vaikutelman että sen kirjoittaja on tasan yhtä fiksu kuin ameeba.

Esimerkiksi "mistä voin ostaa talvi haalarin lapselle meijän lapsi on viisi vuotta vanha ja sata kaksi toista centiä pitkä mistä voin ostaa sopivan haalarin onko sata 10 sentinen sopiva ?????!!!!!"

Hehheh. Hyvä hyvä. Samaa mieltä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ja:

Hehheh. Hyvä hyvä. Samaa mieltä.
Kannatetaan!

:LOL:

no siis mä oli ihan niinku et AAAAAAAARGH!!!!!!! ku näin sen ja sit olin niinku et anteex???!! kyl mun lapset syö puuroo, kiisselii, siisselii, sit niinku tosiaan .. eli jos kirjoitetaan niinku puhutaan; vihaan teinixpuhekieltä ja kirjoitustyyliä :D
muut ei juuri häirihe.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
no siis mä oli ihan niinku et AAAAAAAARGH!!!!!!! ku näin sen ja sit olin niinku et anteex???!! kyl mun lapset syö puuroo, kiisselii, siisselii, sit niinku tosiaan .. eli jos kirjoitetaan niinku puhutaan; vihaan teinixpuhekieltä ja kirjoitustyyliä :D
muut ei juuri häirihe.
Peeshi :D Mulle tulee kirjoittajasta sellainen kuva, että ei ole mistään välkyimmästä päästä hän :ashamed:

Ja miljoona huutomerkkiä tai kysymysmerkkiä on kanssa ärsyttäviä. Kirjoitusvirheistä en niin jaksa aina välittää kun en itsekään osaa hyvin kirjoittaa.

Yhteistyössä