Millainen karppaaja olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oops"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Oops"

Vieras
Minä en syö perunaa, pastaa, riisiä enkä vaaleaa leipää.

Sen sijaan syön Uotilan ruisleipää (n. 7g hiilaria per siivu) pari palaa päivässä.
Syön myös hedelmiä, paitsi banaania en (söisin jos tykkäisin)
En välttele porkkanaa tai maissia. Maissia en silti syö roppakaupalla mutta jos pakastevihanneksissa sitä on, en ala poiskaa nyppimään.
Jos/kun teen perheelle kastiketta pottujen tai pastan kanssa, teen sen äiteeltä oppimallani reseptillä eli laitan vehnäjauhoja rasvaan (iik, kamalaa!) ja otan sitä itsekin kauhallisen kasviksieni päälle.

Käytän kahvissa rasvatonta maitoa. Syön rasvatonta rahkaa. Inhoan turkkilaista jogua.
En laske makroja, mikroja, hiilareita, kaloreita.

Mitäs vielä... ai niin, en kehuskele olevani karppi. Silti kuulin olevani sellainen ruokavalioni perusteella. Mutta kun tutustuin aiheeseen lähemmin eräällä suomalaisella aiheeseen perehtyneellä sivustolla, sain osakseni "kauhisteluja". Kuulemma omenastakin menee ihan sekaisin kun siinä on niin paljon hiiilariiiiiiiiii! :D

en syö viljoja, kuin poikkeustilanteessa. En leipää, en puuroa. En maissia, riisiä enkä pastaa. Peruna ei.

Syön porkkanaa ja muita kasviksia. Teen kastikkeet keittämällä kermaa kasaan, en käytä niissä vehnäjauhoja. En syö hedelmiä paitsi joskus harvoin, esim salaatissa ananasta, viinirypäleitä tai melonia. Syön kotimaisia omenoita ja marjoja.

Jos olen kylässä syön kohteliaisuudesta vähän pullaa, jos olen ainoa vieras. Joustan myös muista asioista ollessani kylässä ja tilanteen mukaan.

En käytä kevyttuotteita, paitsi rahkaa (jota en ole löytänyt rasvaisempana versiona)

En laske syömisiäni. Olen "syön sitä mikä milloinkin hyvältä tuntuu/tarve vaatii"-karppi, jos se pitää jotenkin määritellä.

Olen aika huono karppaaja :) Joskus pystyn kolmekin kuukautta olemaan lähes hiilarittomalla, ja sillon karisee kilot vauhdilla, mutta sitten taas himot iskee.. :( Ja nyt varsinkin raskaana ollessani olen tietysti vähän löysännyt, ei pysy itsekuri ei :)

En syö ollenkaan perunaa, pastaa, riisiä enkä viljoja. Maissia syön wok-vihannesten kanssa, jos niitä siellä on. Tällä hetkellä käytän makeutuksena ruokosokeria, steviaa pitäisi tilata. En ole saanut aikaiseksi. Syön tummaa suklaata 2-3 palaa päivässä. Heikko kohta on Maraboun 70% minttusuklaa, jota saattaisi mennä levykin kerralla. :ashamed: Kaikki mahdolliset tuotteet ovat täysrasvaisia. En syö viljatuotteita kylässäkään. Syön 3 kertaa päivässä. Kahvia saattaa mennä aterioiden välillä.

Karppailen silloin kun siltä tuntuu enkä kovin vakavamielisesti :-) Painoni takia en karppaa, mutta olon takia välttelen liikoja hiilareita. Perunaa en syö juurikaan, en kauheasti edes tykkää. Pastat, riisit ovat jääneet pois, mutta jos jossain mulle tarjotaan perunaa tai pastaa, syön kuitenkin (tosin en enää kauho mieletöntä määrää perunaa tai pastaa lautaselle). Vaalea leipä on jäänyt pois, ruisleipää tai hapankorppua syön päivittäin. Usein aamupalaksi munakasta. Ruokana nykyään aiempaa enemmän kasviksia, ja perunan oon korvannut esim. kukka-/parsakaaligratiinilla. Herkuttelen nykyään tummalla suklaalla. Viikonloppuisin kyllä repsahtelen usein muihinkin herkkuihin, että en tosiaan ole mikään himokarppaaja. Sanotaan, että olen aiempaa hiilihydraattitietoisempi ja jos voin valita, valitsen ruoan, jossa hiilareita on vähän. En kuitenkaan ole kauhean innokas esim. eväitä tekemään, ja syön usein töissä, missä ruoka ei erityisen karppia ole.

Miten kehuskellaan olevansa karppi?

Mä en syö viljoja enkä tärkkelyksiä lainkaan, mutta poikkeustilanteissa voin joustaa enkä tee siitä numeroa, itsekseni sitten kärsin jälkeenpäin.. :). Kaikki ruoka mahdollisimman puhdasta. En käytä eineksiä ikinä. Syön paljon marjoja, jonkun verran omenia ja harvoin muita hedelmiä. Käytän rasvoja monipuolisesti, vihanneksia paljon, kalaa ja lihaa mahdollisimman vähän jalostettuna, marinadit teen aina itse. En koskaan käytä kevyttuotteita. Mustaa suklaata syön pari palaa joka päivä.
En laske syömisiäni. Koskaan ei ole ruoanlaitto ollut yhtä mukavaa ja helppoa ja koskaan aiemmin ei olla voitu yhtä hyvin kuin nämä vuodet karpaten.

Heh, vähä semmone yritä-olla-karppi toisinaan. :D Päälinjaus on (ala)karppia mutta sit joskus satunnaisesti vedän leipää ja liian usein suklaata.
Nyt on tehny tiukkaa saada lihaa tai kananmunaa syödyksi (raskausoireita kai) ni oon sit syöny enempi leipää.

[QUOTE="vieras";21944899 begin_of_the_skype_highlighting**************21944899******end_of_the_skype_highlighting]en syö viljoja, kuin poikkeustilanteessa. En leipää, en puuroa. En maissia, riisiä enkä pastaa. Peruna ei.

Syön porkkanaa ja muita kasviksia. Teen kastikkeet keittämällä kermaa kasaan, en käytä niissä vehnäjauhoja. En syö hedelmiä paitsi joskus harvoin, esim salaatissa ananasta, viinirypäleitä tai melonia. Syön kotimaisia omenoita ja marjoja.

Jos olen kylässä syön kohteliaisuudesta vähän pullaa, jos olen ainoa vieras. Joustan myös muista asioista ollessani kylässä ja tilanteen mukaan.

En käytä kevyttuotteita, paitsi rahkaa (jota en ole löytänyt rasvaisempana versiona)

En laske syömisiäni. Olen "syön sitä mikä milloinkin hyvältä tuntuu/tarve vaatii"-karppi, jos se pitää jotenkin määritellä.[/QUOTE]

Aika samanlailla syön. Tosin syön myös vähän perunaa välillä (eihän niissä oo kuin 12 g hiilaria/100g) ja ne imee itteensä tosi paljo rasvaa, eli voissa paistettuna syön pari pientä perunaa ruuan kanssa välillä!

Mä en myöskään laske mitään ja hyvä olo senkuin vaan jatkuu eikä paino nouse enää sitten millään!

En syö viljoja juurikaan, ainoastaan satunnaisesti käytän leivonnassa leseitä tai ruisjauhoja vähän. En syö pastaa, riisiä enkä perunaa. En käytä sokeria, enkä tätä nykyä myöskään keinotekoisia makeutusaineita. Syön vain kotimaisia marjoja ja omenoita tuoreeltaan sekä pakkasesta.
En ole jaksanut laskea mitään vähään aikaan. Mulla saattaa olla jonkinasteinen rasvavaje päällä, mutten ole jaksanut nyt perehtyä asioihin.

Kylässä tmv erikoistilanteessa saatan kohteliaisuussyistä ottaa vähän normitarjottavaa jos karppia ei löydy. Kesällä söin normijäätelöä kioskista muutaman kerran.

Karppina jo 2½ vuotta ja edelleen.

Viimeksi muokattu:
Samoilla linjoilla olen minäkin. Eli en juuri syö perunaa, pastaa, riisiä, puuroja tai sokeria. Muu perhe kyllä syö niitä, mutta minä korvaan ne yl. kasviksilla.

Myöskään kevyt tuotteita en käytä. Ja koitan muutenkin välttää lisäaineita ja esim. aromivahventeita. Näisä valinnoissa en pysy orjallisesti, mutta jos pystyn valitsemaan luomutuotteen niin otan sen mielummin.

Nyt kesällä olen herkutellut surutta jäätelöä, mutta pullat ja keksit nautin vain kyläreissuilla (kohtuudella) en vaan jaksa siellä selitellä tätä hommaa, pääsee vähemmällä kun en tee mitään isoa numeroa.

Hedelmiä syön kohtuudella. Yleensä 1 päivässä. Syön yl. kiwejä, greippejä, omenoita, päärynöitä.

Hapankorppua olen välillä syönyt kun on tullut ns.leivänhimo. Mistä tuota Uotilan Ruisleipää saa? Voisi vaikka kokeilla!

Alussa karppasin orjallisemmin, mutta nykyään vähän sinnepäin ;) Joskus olen jopa syönyt pizzaa ja muutaman sipsin....

en syö leipää,perunaa,pastaa,riisia tms missä on vaaleita jauhoja. tai ees tummia.
syön salaattia,kurkkua,paprikaa,lanttua jne. porkkanaa vältän kuumana,koska sen gi nousee perunantasolle kuumennettuna. valitettavasti sitä lyödään kaikkiin valmispusseihin,niin eis itä kokonaan voi karttaa.

syön paljon pähkinää,varsinkin macadamiaa. pidän hiilarit vuorokaudessa 20g paikkeilla joskus enemmän mutta aina ale 50g. salilla kun käyn niin silloin tankkaan tuon 50g.
joskus herkuttelen jo aineenvaihdunnankin takia. sillon syön pizzaa. vielä en oo onnistunu tekeen karppipizzasta syötävää.
nyt löysin nettikaupan suomesta josta on mahdollista ostaa vhh jauhoja,mutta ne oli kovin kalliita. oli myös vhh tortilloita. pitää kokeilla joskus,nyt en viitti sijoittaa niin paljoa.

En syö perunaa, pastaa, riisiä, enkä mitään viljatuotteita. En edes tummaa leipää. En syö hedelmiä, enkä käytä makeutusaineita/sokeria. Marjoja jossain jugurtin seassa ehkä.

Herkuttelen manteleilla. Juon pepsi-maxia ja kahvia kermalla. Syön n.3-4 kertaa päivässä, riippuen päivän reeneistä. Hiilarit jää päivässä varmasti usein n.20grammaan, joskus hieman enemmän.

ohi aiheen,mutta meidän tyttö oli päiväkodissa marmattanut hoitajalle kun leivän päällä oli ollut rasvaa niin vähän,oli tyttö tokaissut että rasva on terveellistä...mistähän lie oppinut:D
Oon yrittänyt "karpata" koko perheen ruokailutottumuksia pikkuhiljaa,tyttö 5-v tuntuu sopeutuvan paremmin kuin isänsä.Tyttö tietenkin syö ihan tavan ruokaa hoidossa mutta kotona olen yrittänyt turhat huonot hiilarit karsia.Meillä muun perheen maito vaihtui juuri sinisestä punaiseen,eli pikkuhiljaa menee asia perille myös miehelle:D
Itse en syö juurikaan mitään hh pitoista,lukuunottamatta kasviksia,salaatteja,marjoja lukuunottamatta.
Jonkin verran tulee maitotuotteista.Mutta en ole ehdoton,joskus saatan tietosesti repsahtaa ja syödä pussin pähkinöitä tai tavallista suklaata ja kyläillessä syön myös mitä tarjotaan ja kärsin itsekseni sitten mahan puruja.

Yhteistyössä