Millainen ihminen loukkaantuu vähän joka asiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Melkein kestän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Melkein kestän

Vieras
Loukkaantuu hirmu helposti itseensä liittyvistä asioista, ottaa kaiken henkilökohtaisesti (vaikka periaatteessa tietää, ettei asia ollut niin tarkoitettu vaan yleisesti), kantaa kaunaa postineidille tai kaupan kassalle, kun palvelu ei ollut superystävällistä ja ylitsevuotavaa vaan "tylyä"...

Tällainen lähisukulainen mulla on, arvaatte että on kestämistä. Ja joka sanaa pitää puntaroida, ennen kuin uskaltaa sanoa :/

Minkälainen persoonallisuus toi tommonen on?

Epävarma itsestään! Olin ennen itse tuollainen, nykyään olen hälläväliä tyyppi ja heitän läppää itsestäni, siihen tosin olen pystynyt aina! :D Huomaan ystävä piirissäni parissa tuollaisen piirteen.

epävarma, heikko itsetunto, tai sitten vaihtoehtoisesti niin päin että kokee olevansa parempi ja on niin täydellisen tyytyväinen itseensä ettei kestä kritiikkiä lainkaan, eikä usko sen olevan aiheellista.

Alkuperäinen kirjoittaja Melkein kestän:
LR-persoonallisuus, eli läheisriippuvainen.
Mutta teermi on epäselvä ja voi tarkoittaa mitä vaan, niin että itsestään epävarma ihminen, joka ei pysty erottamaan mielipidettä ihmisen persoonasta ja joka elää muiden mielipteiden kautta. JOs joku ei pidä hänen paidastaan, se tarkoittaa, ettei tämä joku pidä hänestä. JOs kiireinen asiakaspalvelija ei jaksa antaa hänelle erityistä huomiota, hänen maailmassaan se tarkoittaa, että asiakaspalvelijalla on jotain henkilökohtaista häntä vastaan.
Usein hänellä on kotona tai lähipiirissä jokin raskas asia, joka saa hänet tuntemaan itsensä mitättömäksi, jonkun muun tarpeet ohittavat aina hänen tarpeensa. Siksi on tärkeää päteä edes jossain, eli vaikka sielä kaupassa tai postissa.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Melkein kestän:
LR-persoonallisuus, eli läheisriippuvainen.
Mutta teermi on epäselvä ja voi tarkoittaa mitä vaan, niin että itsestään epävarma ihminen, joka ei pysty erottamaan mielipidettä ihmisen persoonasta ja joka elää muiden mielipteiden kautta. JOs joku ei pidä hänen paidastaan, se tarkoittaa, ettei tämä joku pidä hänestä. JOs kiireinen asiakaspalvelija ei jaksa antaa hänelle erityistä huomiota, hänen maailmassaan se tarkoittaa, että asiakaspalvelijalla on jotain henkilökohtaista häntä vastaan.
Usein hänellä on kotona tai lähipiirissä jokin raskas asia, joka saa hänet tuntemaan itsensä mitättömäksi, jonkun muun tarpeet ohittavat aina hänen tarpeensa. Siksi on tärkeää päteä edes jossain, eli vaikka sielä kaupassa tai postissa.

Tää oli aika hyvä ja osuva... siihen ihmiseen siis. Taustalla on vaikeuksia, mutta oli hän kyllä ennenkin tommonen, jonkin verran. On osa luonnetta, varmasti.

Itsessäni oli vastaavia piirteitä joskus... olin epävarma, huono itsetunto jne. Elämässä oli raskaita asioita tapahtunut.
Nykyään en niinkään välitä, suhtaudun asioihin enemmän huumorilla ja valoisasti. Parasta huumoria on kun voi vitsailla itselleen, omille kömmähdyksille ja sanomisille jne. Saatan välillä vielä heikkona hetkenä ottaan jonkun asian "itseeni", mutta mieheni kyllä palauttelee minut tähän maailmaan nopsasti =)

Yhteistyössä