Millainen hintataso on JAPANISSA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummomainen

Aktiivinen jäsen
24.01.2010
4 653
2
36
Syksyllä haluan jonnekin lähteä ja nyt olen Japania miettinyt. Onko siellä halvempaa vai kalliimpaa kuin Suomessa? Tarkoitan ihan siis liikkumista (taksit, metro, bussit), ostoksia ja syömistä. Rahaa käytettävissä rajallinen määrä, joten mihinkään sellaiseen paikkaan, jossa tosi korkea hintataso niin ei oikein ole kiinnostusta lähteä.

Jos menet esimerkiksi Tokioon, yöpyminen on aivan järkyttävän kallista! Se on maailman kalleimpia kohteita juuri yöpymisen kannalta. Tokiossa on tietyillä alueilla myös ruoka ja ostokset suht hintavia, mutta jos osaa etsiä paikkoja, joissa paikallisetkin käyvät, eivät hinnat ole mitenkään päätähuimaavia. Tokiossa on kolme keskustaa, joista yksi (sori, en muista nimeä) oli enemmän turisteille suunnattu ja kalliimpi kuin kaksi muuta (opas kertoi näin). Säästämään pystyy menemällä johonkin muuhun kohteeseen kuin Tokioon, ovat kuulemma hieman edullisempia. Taksit ja metrot ovat ihan ok-hintaisia, ehkä hieman edullisempia kuin Suomessa. Shoppailla voi kalliisti merkkiliikkeissä ja tavarataloissa tai edullisesti paikallisissa putiikeissa/"basaareissa". Riippuu hirveästi siitä, mitä haluat ostaa. Olin Tokiossa vuonna 2001, joten tilanne on toki voinut muuttuakin jonkin verran!

Eniten kiinnostaisi juuri Tokio. Peking olisi toinen vaihtoehto, ilmeisesti paljon Japania halvempi, mutta Japani ehkä kiinnostaisi kuitenkin enemmän. Majoitusta olen miettinyt, että enimmillään saisi olla noin 20 ?/hlö eli 40 ?/huone/yö..onkohan mahdollista löytää tuolla hinnalla kohtuullista hotellia. Ei tarvitse olla mitenkään hieno, mutta kuitenkin oma vessa ja sijainti sellainen, että olisi kohtuullisen lähellä nähtävyyksiä ym. eli kävelymatka tai lyhyt metromatka.

Jos löydät ryokanin (en tiedä onko Tokion lähellä tämmöisiä) eli "majatalon", yöpyminen voi olla 25-40?/yö ja ruoat saattaa saada halvalla myös emännältä. Hotellit ja ostokset ovat about samoissa hinnoissa kuin Suomessa, syödä voi halvalla tai kalliilla. Japanissa on useita perheravintoloita, joissa on hyvä hinta-laatusuhde ja ruoat länsimaalaiselle "helppoja".

Yhteistyössä