Hei,
Olen asunut koko 17 vuoden ikäni Veikkolassa.
Itse käyn koulua Helsingin keskustassa ja matka sinne vaihtelee kellonajasta. Lähtiessäni kouluun seitsemän bussilla aamuruuhka-aikaan matkassa menee n. 50min. Ei ole tainnut koskaan mennä yli tuntia. Takaisin tullessani viiden aikaan matkaan menee yleensä kauemmin about 1 h 10 min. Nämä kuulostavat tosi hurjilta, mutta se johtuu ruuhka-ajasta. Muuten bussit ovat erittäin nopeita ja kesto saattaa olla alle 40 minuuttiakin. Bussimatka on todella lyhyt matkaan verrattuna, koska se kulkee täysin motaria pitkin eikä näin juurikaan pysähtele. Minulla kestää Espoon busseilla usein yhtä kauan Helsinkiin, koska ne kiertävät joka talon ja pysähtelevät jatkuvasti. Lisäksi Veikkolan bussit ovat pitkänmatkan busseja, joten saa joka päivä nauttia pehmeistä luksuspenkeistä.

Isona miinuksena busseissa on kuitenkin kallis lippu, koska Veikkola sijaitsee Kirkkonummella.
Veikkolassa ei ole mitään erotusta hyvä- tai huonomaineisille alueille. En osaa siis yhtään sanoa, mitkä alueet ovat rauhallisempia kuin toiset. Juopot ja nuoret rällästävät keskustassa öisin.
Veikkolan koulu oli ennen todella ylibuukattu, mutta nykyään tilanne on korjattu, ja Veikkolassa sijaitsee kaksi peruskoulua. Kummassakaam koulussa ei ole todellakaan hometta, koska toinen koulu(luokat 1-9) on 10 vuotta vanha ja toinen(vain ala-aste) vain neljä vuotta vanha. Kummatkin todella hienoja ja moderneja rakennuksia.
Päiväkoteja on paljon, ja en usko, että olisi ylibuukattuja. Suurin osa lapsiperheistä muuttivat Veikkolaan 15 vuotta sitten, kun Veikkolaa rakennettiin kyläksi. Nykyään nuoria lapsia ei ole täällä enää ollenkaan niin paljon, kun tämä minun suuri ikäluokkani on kasvanut. Päiväkodeissa on siis paljon tilaa. Homeesta en ole koskaan kuullut, että olisi ollut.
Kummatkin koulut ja päiväkodit sijaitsevat keskustan lähellä. Aivan keskustan luota löytyy valtavasti rivi- ja kerrostaloja. Omakotitalotkaan eivät toki kaukana ole. Itse asun isossa omakotitalossa, ja matka keskustaan on kävellen 4 min.
Muita plussia ja miinuksia Veikkolasta:
+Nuuksioon pääsee hetkessä kävellen (minun taloni luota viidessä minuutissa, riippuu siis missä asuu)
+paljon urheilumahdollisuuksia ympäri vuoden: luistelu, hiihtoradat, futiskenttä, urheilukenttä, leikkipuistoja paljon, skeittirampit, kuntosali ja useat järvet
+paljon luonnonmetsää. Veikkolan koulun pihaltakin löytyy luonnonmetsää, jossa lapset voivat leikkiä välitunneilla esim. rakentaa majoja. Päiväkodeissa tehdään paljon retkiä luontoon.
+Opetus oikeasti tasokasta kouluissa. Nyt lukiossa olen vasta huomannut, kuinka paljon osaankaan enemmän kuin muut luokkani oppilaat.
-Töykeää nuorisoa paljon mopojensa kanssa, jonnekulttuuri siis kukoistaa
-Veikkolan koulussa on nyt tällä hetkellä vesivahinko, jonka takia liikuntasali ei ole käytössä. Korjaukset tulevat kuitenkin valmiiksi nyt kesän aikana, joten turha murehtia.
-Kaukana keskustasta
-Surkeasti menee busseja Kirkkomummelle. Espooseen ja Helsinkiin menee kuitenkin hyvin.
Kysy vain, jos tarvitset lisää tietoa.