Millainen äitienpäiväkakku? Vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Multa kysyttiin, että minkämoisen äitienpäiväkakun haluan. :D Olettaisin, että tekijä haluaa ihan reseptin. Mä en tykkää vaan perinteisestä kermakakusta, en tykkää hilloista kakussa, en oikein mistään hedelmäsoseistakaan, enkä missään tapauksessa banaanista. Olisko jotain helppotekoista mousse-tyyppistä täytettä...? Suklaakakku olis ihana, mutta yleensä niissäkin on jotain aprikoosihilloa tms. :x

no olisko ihan rahkatäyte väliin ja päälle sit rhkakermavaahtoa? ei ole liian makea. voi tehdä esim. mansikkarahkan väliin ja sit vaikka päälle ihan perus kermarahkaa ja jotain suklaarouhetta

kato kinuskikissan sivut

siellä on kyllä ihania kakkuja, mutta ne on vähän liian.. hmm.. korkealentoisia mulle. :p En edes viitsi yrittää tehdä. Olen sieltä joskus kaverin valmistujaiskakuksi napannut kakun täytteeksi jotkut mousset, mutta ne oli kyllä hurjan suuritöisiä, monta vaihetta.. ajattelin että olis kiva kun olis sellainen, ettei tarttis kenenkään kauheesti kököttää keittiössä :)

Toi kuulostaa aika kivalta. :) Miten teit vadelmamoussen?

Ostin Dr.Oetkerin valmismoussea, kun en ite osaa tehdä... :D Tein kakun irtopohjavuokaan niin, että kaadoin moussen siihen pohjan päälle ja kaappiin jähmettymään, sitten hetken päästä kansi päälle.. Tuli sellainen kivan paksu täyte, kun mousse menettää sen ilmavuutensa jos sen ensin tekee kippoon ja siitä lusikoi kakun väliin..

Aijaijaijai.... saiskos tästä kunnon ohjeen.. :)

Laitetaan nyt ihan pitkästi sitten... :)

Eli ihan normaali sokerikakkupohja, johon lisäsin sitä "oikeaa" kaakaota.. Itse tein 4:llä munalla irtopohjavuokaan.. Pohjasta ei tule mikään superpaksu, sellainen että sen saa kyllä kahtia.

Tosiaan Dr. Oetkerin vadelmamoussejauhetta koko paketillinen (eli 2 pussia). Sen valmistin ohjeen mukaan ja sekaan pakastemansikoita haarukalla murskattuna (ja valutettuna, muuten tulee liian vetistä).

Kakun kokosin irtopohjavuokaan ed. kommentissa kerrotulla tavalla.

Koristelin kakun ihan tavallisella kermavaahdolla ja suklaarouheella/raasteella.. Koristeet tietty oman maun mukaan.. :)

Laitetaan nyt ihan pitkästi sitten... :)

Eli ihan normaali sokerikakkupohja, johon lisäsin sitä "oikeaa" kaakaota.. Itse tein 4:llä munalla irtopohjavuokaan.. Pohjasta ei tule mikään superpaksu, sellainen että sen saa kyllä kahtia.

Tosiaan Dr. Oetkerin vadelmamoussejauhetta koko paketillinen (eli 2 pussia). Sen valmistin ohjeen mukaan ja sekaan pakastemansikoita haarukalla murskattuna (ja valutettuna, muuten tulee liian vetistä).

Kakun kokosin irtopohjavuokaan ed. kommentissa kerrotulla tavalla.

Koristelin kakun ihan tavallisella kermavaahdolla ja suklaarouheella/raasteella.. Koristeet tietty oman maun mukaan.. :)

Kiitos :) Tää vaikuttaa ainakin aika helpolta reseptiltä. Onko toi vadelmamousse kovin makeaa?

Viimeksi muokattu:
Miten olis red velvet kakku? On kostea, tiivis suklaakakku tuorejuustotäytteellä. Hyvä ohje on katrin kakut blogissa. Makea kyllä on. Pirkka lehdessä oli kai 2009 isänpäivän tienoilla vadelma sacherin ohje. Tosihyvä! Täyte oli vadelmakiisseliä, eli saattaa kuulua on en tykkää listalle...