millainen 30v ihminen jolla oma perhe, molemmat (mies ja nainen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian vanha tajuamaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liian vanha tajuamaan

Vieras
työssäkäyviä,asuntolainaisia ja muutaman tenavan pyöräyttäneitä, pistävät vanhempansa makselemaan elämäänsä? siis että vanhemmat makselee laskuja, ostaa vaatetta jopa autoja.....minä vaan en ymmärrä.minut kasvatettu niin että kun aikuiseksi kasvan niin itse elämäni hra olen ja vastuuni kannan.eli kun nain köyhemmän lastenhoitaja miehen-olin taloudellisen valintani tehnyt.kun synnytin lapseni-olin valintani tehnyt.ja itse kannan vastuun ja kasvatan sekä kustannan. tuntuu että nykypvänä aikuiset ihmiset pistävät omat vanhemmat kaiken maksumieheksi,mistä kyse?

noh,eipä tännekään rahaa äipältä tipu vaikka joskus jopa lainaa olen yrittänyt pyytää...Ja se on minusta typerää ettei äiti lainaa koska sen pitäis tietää mitä on jos on joskus tiukkaa...
Noh,on mulla pari kaveria 30vee jotka asuu vielä äitin ja isin kanssa.. :D

Typeristä vanhemmista :D

Joo, tota en kässää mäkään. Meillä maksetaan kaikki itse ja sen mukaan eletään, että itse pystytään maksamaan. Jos joskus (harvoin) joku jotain antaa, niin sitten antaa, mutta minkään sellaisen päälle ei todellakaan lasketa.

Mutta tunnen henk. kohtaisesti aikuisen pariskunnan, jolla toisen isä laittaa joka kuukausi aina vaan useamman sata euroa tämän naisen tilille ja miehen porukat tekevät samaa. Lisäksi jos rahat ei ole kuitenkaan riittäneet, mutta nainen tahtoisi jotain, on täysin luonnollista ja suorastaan velvoite isälle, että hän maksaa tämän aikuiseen ikään jo ehtineen tyttärensä ostokset. (tytär siis täysin olettaakin, että isi maksaa ja lähettää laskun, jos mahdollista, jo kaupasta isukille).

En tajua. Miten ihmeessä nämä tämmöiset vanhemmat luulevat, että lapsensa pärjäävät maailmassa, kun isi ei ole enää maksamassa? ...tai pahempaa (?): isiltä vaan loppuu rahat...

Taidat puhua mun veljesta. Olen monta kertaa miettinyt etta vaikka saman kasvatuksen olemme saaneet (kait?) niin kuinka hanella on selkarankaa (ja hanen vaimollaan samoin suhteessa omiin vanhempiinsa) elaa elamaansa noin? No, eipa se minulta ole mitaan pois - kukin tekee niin kuin lystaa - mutta mina ainakin haluan etta minun elama on MINUN eika minun vanhempien tai appivanhempien.

Minun kälyni, vähän reilu kolmikymppinen ja hänen miehensä, molemmilla työt, autot, omakotitalo (lainalla ostettu) ja kaikkea pitää saada, mihinkään ei kuitenkaan ole varaa, mutta ei se mitään, kyllä anoppi (siis tytön äiti) kaiken maksaa vaikka itettään ei ole vara edes päivittäistavaroita ostaa :headwall: Juuri viime viikolla käly osto meiltä käytetyn auton ja seuraavana päivänä tuli tyly viesti että "laittakaa rahaa et saan auton bensaa" ja kun emme suostuneet rahaa antamaan niin kyllä anoppi oli taas saanu maksaa, :headwall: tympii tollaset "aikuiset" :headwall:

no sellaiset uusavuttomat kakarat jotka vielä 35v nä, eivät osaa mitoittaa menoja tulojen mukaan koska pappa betala.ja arvaappa millasia näiden lapsista sitten tulee?

Alkuperäinen kirjoittaja liian vanha tajuamaan:
työssäkäyviä,asuntolainaisia ja muutaman tenavan pyöräyttäneitä, pistävät vanhempansa makselemaan elämäänsä? siis että vanhemmat makselee laskuja, ostaa vaatetta jopa autoja.....minä vaan en ymmärrä.minut kasvatettu niin että kun aikuiseksi kasvan niin itse elämäni hra olen ja vastuuni kannan.eli kun nain köyhemmän lastenhoitaja miehen-olin taloudellisen valintani tehnyt.kun synnytin lapseni-olin valintani tehnyt.ja itse kannan vastuun ja kasvatan sekä kustannan. tuntuu että nykypvänä aikuiset ihmiset pistävät omat vanhemmat kaiken maksumieheksi,mistä kyse?

Ei toimis meillä. Meillä maksatettiin asumisesta kun 18v täytti!

En ymmärrä tuota minäkään, jos omat tulot niin niiden mukaan pitäisi elää. Silloin jos on työttömyttä, yksinhuoltaja matalapalkka alalla ja vanhemmilla ylimääräistä niin silloin musta ok, että auttavat. Tiedän yhden vanhemman, joka laittaa aina ylös mitä on yhdelle lapselleen antanut ja antaa sitten kolmelle muullekkin saman verrran, vaikka toiset perheellisiä toiset opiskelijoita.... en ymmärrä tätäkään: auttaisi sitä, joka eniten apua tarvitsee (tai sitten lapset on niin tarkkoja, että saavat saman osuuden kuin sisaruksensa) .
No meitä on moneks.

Höh, eikö tohon jo verotuskin puutu... Eikös se ole niin että vanhemmat saavat antaa lapsilleen max.500e vuodessa, ilman että siitä menee veroja. Kaippa ne sit maksaa veroja noista rahoista mitä antaa :whistle:

Mun mielestä tuossa on jo vika vanhemmissakin, miks eivät "pakota" lastaan kantamaan itse vastuuta asioista! Pilalle hemmoteltuja kersoja... ja röyhkeitä! :/

No juu, meitä on appivanhemmat auttaneet isoissa hankinnoissa ja välillä kun on ollut työttömyyttä rahallisestikin.
Esikoisen enduron maksoi jo appiukko, mutta esikoinen siis tekee työtä sen eteen vielä kesän.

Me saamme välillä apua appivanhemmiltamme ja me käymme esim heidän rakennuksellaan auttamassa sitten ruokapalkalla.

Näin meillä nyt vaan on aina eletty, emme koskaan ruinaa mieheni vanhemmilta mitään, koskaan emme ole vaatineet apua. Jos he hyvätuloisina haluavat lapsensa ja lapsenlapsiensa elämää helpottaa, mikäs minä olen kieltämään? =)

mulla on isä joka maksaa mitä haluan.on mulla mieskin,mutta kovin huonopalkkainen ja itsekkin huonopalkkainen. meillä pari mukulaa ja asuntovelka.nyt kun olen äippävapaalla,mun isi maksaa meidän yhtiövastikkeita ja antaa rahaa. ehkäpä minäkin saan auton.

olen oppinu et eipä tartte pohtia mistä rahat tulee kun isi viime kädessä makssa.ja mies tykkää myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Höh, eikö tohon jo verotuskin puutu... Eikös se ole niin että vanhemmat saavat antaa lapsilleen max.500e vuodessa, ilman että siitä menee veroja. Kaippa ne sit maksaa veroja noista rahoista mitä antaa :whistle:

Mun mielestä tuossa on jo vika vanhemmissakin, miks eivät "pakota" lastaan kantamaan itse vastuuta asioista! Pilalle hemmoteltuja kersoja... ja röyhkeitä! :/

Täytyypi olla yli 500 e vuodessa, koska aikoinaan se oli 20 000 mk ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kiira:
mulla on isä joka maksaa mitä haluan.on mulla mieskin,mutta kovin huonopalkkainen ja itsekkin huonopalkkainen. meillä pari mukulaa ja asuntovelka.nyt kun olen äippävapaalla,mun isi maksaa meidän yhtiövastikkeita ja antaa rahaa. ehkäpä minäkin saan auton.

olen oppinu et eipä tartte pohtia mistä rahat tulee kun isi viime kädessä makssa.ja mies tykkää myös.

Arvostatko itseäsi? Oikeastiko ajattelet olevasi itsenäinen? :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Typeristä vanhemmista :D

Joo, tota en kässää mäkään. Meillä maksetaan kaikki itse ja sen mukaan eletään, että itse pystytään maksamaan. Jos joskus (harvoin) joku jotain antaa, niin sitten antaa, mutta minkään sellaisen päälle ei todellakaan lasketa.

Mutta tunnen henk. kohtaisesti aikuisen pariskunnan, jolla toisen isä laittaa joka kuukausi aina vaan useamman sata euroa tämän naisen tilille ja miehen porukat tekevät samaa. Lisäksi jos rahat ei ole kuitenkaan riittäneet, mutta nainen tahtoisi jotain, on täysin luonnollista ja suorastaan velvoite isälle, että hän maksaa tämän aikuiseen ikään jo ehtineen tyttärensä ostokset. (tytär siis täysin olettaakin, että isi maksaa ja lähettää laskun, jos mahdollista, jo kaupasta isukille).

En tajua. Miten ihmeessä nämä tämmöiset vanhemmat luulevat, että lapsensa pärjäävät maailmassa, kun isi ei ole enää maksamassa? ...tai pahempaa (?): isiltä vaan loppuu rahat...

Aivan! Tunnen erään pariskunnan jotka joutuivat 35 vuotiaina pahoihin rahavaikeuksiin kun ei enään ollut isiä maksamassa kuluja. Ottivat luottoa ja lainaa, että saivat pidettyä entisenlaisen elämäntyylin. Velkaantuivat, joutuivat myymään talon ja erosivat:( Eli kiitos vaan isille joka opetti, että kaiken saa minkä haluaa...

Sitten nämä ihmiset jotka oikein kehuu "isi ostaa mulle auton", itse en kehtaisi edes myöntää tuollaista jos tilanteeni olisi sellainen ettei omaa lainaa tai rahaa autoon heru.

Ja kyse ei ole kateudesta, miehelläni on varakkaat vanhemmat jotka olisi mm. halunnut auttaa meitä asunnon ostossa, mutta ei otettu apua vastaan koska tulemme toimeen omillamme:)

kyllähän minä koen olevani itsenäinen 32v nainen. mitä nyt rahatilanne vaatii isäni läsnäoloa silloin tällöin.ihan arvostan itseäni myös, olisihan se kiva jos ei tarvttisi isiltä ottaa,mutta minkäs teet kun tulot on mitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:

Täytyypi olla yli 500 e vuodessa, koska aikoinaan se oli 20 000 mk ;)
Mun mielestä se oli joku älyttömän "pieni summa" eli 500e.. en tiiä sit. :whistle:
Ja eikös se ollut markka aikaan 10 000mk? Ainakin minä sain joskus mummolta summan 9999mk tilille, just tuon verotuksen takia.
En kyllä käy kiistelemään, koska ei sen parempaa tietoa mulla ole... :)

Enpäs ota kantaa kuka meillä mitäkin makselee, mutta kiinnostais tietää, että oikeinko totta te kaikki kieltäytyisitte tarjotusta rahasta? Niin että vilkaisu peiliin ja käsi sitten ylös niiltä jotka sanois lujalla periaatteen äänellä isukille "ei isukki ei, pidä rahasi, minä tässä velkani kanssa kitkutan kaurapuuroa lapsikatraani kanssa syöden, kun olen kerran valintani tehnyt". Kieliikö heikosta luonteestani sitten, että en kyllä kieltäytyisi jos näin onnelliseen asemaan olisin päässyt, että joku avittaisi.

ihmisestä jolla elämän täytyy olla ulos päin hyvin ja kulissit kunnossa. ihmisestä joka itse patalaiska tekemään rahojensa eteen mitään.ihmisestä joka oikesti kuuluisi sossun luukulle.

nyt puhut eri asiasta. tässä ap tarkoitti mielestäni ihmisiä jotka joko jatkuvasti ottavat "tukea" vastaan tai sitten euromääräisesti jopa suurina summina. se että jokainen joskus saattaa tarvita jokusen rovon tai leivänpalan hetkellisen elämän tilanteensa takia on aivan eri asia kun nämä jotka elävät yli tulojen eli ostavat (isi ostaa/lainaa) auton johon heidän tuloilla ei ole varaa, tai ottaa lainaa asuntoon johon heillä ei ole varaa jne. ymmärtänet?

kyllä minä kieltäytyisin isäni rahoista. ne ovat hänen rahojaan ja minä olen 29v ja maksan omat menoni ja elän tulojeni mukaan.jos isäni haluaisi -niin kuin haluaakin-tukea perhettämme hän lahjoittaa rahaa lapsillemme; joka kuukausi lastentilille menee 20e.ja me ei niihin päästä koskemaan. ja silloin tällöin ostaa lapsille pyörän tm mitä tarvitaan. ja se on ok. lastemme tulevaisuuteen.

Kolmen vuoden aikana saa antaa 3399? verotta, eli kolmen vuoden aikana vuodessa 1133? ja kuukaudessa 94?. Tämä lahaverotus katsotaan siis kolmen vuoden jaksoissa. Jos saa 3400? tai enemmän 3 vuodessa samalta henkilöltä on se lahjaveronalaista.

Alkuperäinen kirjoittaja lahjaverosta:
Kolmen vuoden aikana saa antaa 3399? verotta, eli kolmen vuoden aikana vuodessa 1133? ja kuukaudessa 94?. Tämä lahaverotus katsotaan siis kolmen vuoden jaksoissa. Jos saa 3400? tai enemmän 3 vuodessa samalta henkilöltä on se lahjaveronalaista.
Ok, kiitti tiedosta!

:flower: :)

Yhteistyössä