millä viikolla sairaslomalle??

Millä viikolla olette joutuneet jäämään töistä sairaslomalle? Ja minkälaisesta työstä? Itse olen seisomatyössä ja jo nyt on tuskaa seistä koko päivän (oon viikolla 25) mutta työnarkomaanina en millään viittis vielä jäädä saikulle. Onko kuin yleistä että joutuu jo aikaisin jäämään?
 
mä jouduin jäämään viikolla 24 stressiperäisten supistusten takia. Tein kevyttä toimistotyötä, istuin suurimman osan päivästä päätteellä. Töissä oli vaan kauhea paine ja kotonakin oli silloin vähän hässäkkää, mun elimistö reagoi siihen kipeillä supistuksilla enkä öisin saanut nukuttua sydämentykytyksen takia.
 
mä jäin viikolla 27.
tympii kun oon 5viikkoa saikulla ja jään sitten kesälomalle josta suoraan ä-lomalle.
saan sairasloma ajan palkkaa vaan 4:ltä viikolta ja kelanpäivärahoja pitäis hakee viikon ajalta..

niitä päivärahoja saa odotella varmaan jouluun asti!
 
Kaksi päivää ennen äitiyslomaa jäin supistusten vuoksi. Työssäni (kotitalousopettaja) ravaan aika paljon edestakaisin ja työ on melko hektistä. En edes huomannut kivuliaiksi ylstyneitä supistuksia, ennenkuin työpäivän päätteeksi. Sitten lojuinkin viikon sairaalassa... :/
 
Viikon 24 paikkeilla ilmeisesti. (la 19.5. ja saikulle jäin tammikuun puolessa välissä)
Tallitöitä tein, ja alko supistelemaan. Ei kylläkään kipeesti, ja päivät oli piiitkiä, 8-10 tuntia, ja siinä ku sitte hyvällä tuurilla kerkes puoleks tunniks asettumaa aloillee ja syömää..
 
esikoinen tulossa
en jäänyt pois töistä ennen äitiysloman alkua, enkä muutenkaan ollut raskauden takia sairaslomalla. hiukan supisteli ihan stressin takia, mutta talviloma vähän ennen äitiyslomalle jääntiä auttoi siihenkin. toimistossa olin töissä eli ei siis fyysisesti rasittavaa..
 
tellervo harmaana
Minä jäin nyt ihan vasta sairaslomalle kokonaan ja menossa on rv 29.
Työ fyysistä ja melkeempä jalkojen päällä oloa koko 8 h.
Illalla alkoi aina supisteleen ja vauva on painanut muutaman viikon nivusiin ettei kävelystä enää tahdo tulla mitään töissä eikä kyllä täällä kotonakaan vaikka saa levätä. Mutta tämmöstähän tämä raskaus on ja kullakin niin yksilöllistä :)
 
Viikolla 30+ jotain.
Toki työskentelin raskashoitoisella vuodeosastolla hoitajana. Paljon vuodepotilaita, jalkojen päällä seisomista päivästä toiseen.
verenpaineet nousi ja supistelut alkoivat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:59 jybis kirjoitti:
mä jäin viikolla 27.
tympii kun oon 5viikkoa saikulla ja jään sitten kesälomalle josta suoraan ä-lomalle.
saan sairasloma ajan palkkaa vaan 4:ltä viikolta ja kelanpäivärahoja pitäis hakee viikon ajalta..

niitä päivärahoja saa odotella varmaan jouluun asti!
Mulla ainakin käsiteltiin Kelan sairaspäiväraha todella nopeasti. Asun kylläkin aika pienessä kaupungissa. Kannattaa viedä nyt heti Kelaan paperit vai ootko jo vienyt..ne yleensä haluaa alkuperäisen sairaslomatodistuksen.
Niin mä oon itse ollut sairaslomalla todella paljon..ensin olin 6 vkoa kamalan migreenipäänsäryn vuoksi ja nyt ollutt jo kohta 2 kk päänsäryn, supistusten ja stressaavan työn takia. Ja työkavereiden #&%?$!*/kiukuttelun vuoksi toisinsanoen työpaikkakiusaamista.
 
Itse jäin esikoista odottaessaan viikko ennen äippäloman alkua sairaslomalle. Vauva oli tosi ylhäällä ja 8h tuntia istumista oli yhtä tuskaa...... Tämän kakkosen kanssa olin töissä äitiysloman alkuun astiin. Ja teen siis toimistotyötä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:18 tuleva mami kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:59 jybis kirjoitti:
mä jäin viikolla 27.
tympii kun oon 5viikkoa saikulla ja jään sitten kesälomalle josta suoraan ä-lomalle.
saan sairasloma ajan palkkaa vaan 4:ltä viikolta ja kelanpäivärahoja pitäis hakee viikon ajalta..

niitä päivärahoja saa odotella varmaan jouluun asti!
Mulla ainakin käsiteltiin Kelan sairaspäiväraha todella nopeasti. Asun kylläkin aika pienessä kaupungissa. Kannattaa viedä nyt heti Kelaan paperit vai ootko jo vienyt..ne yleensä haluaa alkuperäisen sairaslomatodistuksen.
Niin mä oon itse ollut sairaslomalla todella paljon..ensin olin 6 vkoa kamalan migreenipäänsäryn vuoksi ja nyt ollutt jo kohta 2 kk päänsäryn, supistusten ja stressaavan työn takia. Ja työkavereiden #&%?$!*/kiukuttelun vuoksi toisinsanoen työpaikkakiusaamista.
täytyypi viedä heti maanantaina ne paperit!kasaampa kaikki paprut ja hilppasen sinne.Asun helsingissä joten käsittelyyn menee varmasti aikaa,mutten lahopäänä ajatellu että voin viedä ne paperit jo nyt :headwall: Kiitos :flower:
 
En jäänyt saikulle ennen äippäloman alkua ainakaan ekasta lapsesta. Iltavuoroa tei jatkuvasti kokkina, mutta hyvin jaksoin. Saa nähdä tällä kertaa. Nyt vko 27 tai jotain sellasta. Ei tosin työnteko ole kauheesti voimille käynyt, teenkin kyllä ekaa raskautta vähemmän töitä enkä juuri iltaa lainkaan. En usko, että tarttee jäädä saikulle, mutta eihän sitä koskaan tiedä´, miten raskaus etenee.
 

Yhteistyössä