millä viikoilla vauvan tavarat valmiiksi?

  • Viestiketjun aloittaja "esikoinen"
  • Ensimmäinen viesti
vaatteita alkoin pesemään joskus rv 32>
pinnasängyn kasasin joskus rv 35.
hoitopöytä meillä oli jo ennen puoltaväliä makkarissa, kun saatiin se kavereilta.
vaunut ostettiin joskus puolenvälin jälkeen ja ne tuli kotiin joskus rv 25.
Kummeja kysyttiin muutama viikko ennen laskettua aikaa. :)
 
"minni"
ekassa raskaudessa jätin kaiken hölmöyttäni vauvaloman alkuun. Mulla alkoi sitten rv30 mielettömät selkäkivut enkä sitten loppujen lopuksi pystyny tekemään mitään yksin. Silitin kyllä selkä vääränä muutaman vauvan vaatteen mutta esim vaunuostoksille en pystynyt ollenkaan lähtemään vaan anoppi joutu sen homman hoitamaan (onneks kännykät on keksitty että sain edes kuvan vaunuista ennen ostopäätöstä). Pinnasänky saatiin ja mun äiti sitten miehen kanssa vähän järjesteli vauvan huonetta. Lapsivedet muuten meni samalla ku laitoin verhoja kyseiseen huoneeseen=) Tokan lapsen kanssa tein kaiken hyvissä ajoin vaikka melkein kaikki oli valmiina esikoisen jäljiltä... Nimet on ollu mulla tiedossa jo kymmenen vuotta ennenku lapsia edes suunniteltiin
 
"vieras"
Meidän lasta ei kastettu, joten laitettiin maistraattiin paperit kun oltiin päätetty nimi.

Vaatteet pesin valmiiksi pari viikkoa ennen synnytystä ja katsoin muutenkin että tarpeelliset tavarat on helposti saatavilla, hankin kyllä tarvikkeita alkuraskaudesta lähtien. Meillä oli remontti ja kaikkialla oli pölyä niin en viitsinyt aikaisemmin laittaa, tavaroita oli laatikoihin pakattuna jne. Jos tilanne olisi ollut rauhallisempi niin olisin varmaan kuukauden ennen laskettua aikaa laittanut vauvan vaatehyllyn kuntoon ja koonnut pinnasängyn jne. Olin noi pari viikkoa ennen synnytystä tosi kipeä, supisteli jne. niin jos tulee seuraava kerta, en missään nimessä haluaisi jättää sinne asti juuri mitään pakollisia valmisteluja. Ja vauvahan voi syntyä ihan hyvin ennen laskettua aikaa :)
 
Tavaroita laittelin hyvin hissukseen siinä kun jäin äitiyslomalle ja loput iltana kun alko synnytys. Nimet keskusteltiin odotusaikana ja päätettiin samantien salissa nähtyämme vauva ekankerran. Kummeja kysyttiin jossain vaiheessa raskautta.
 
pier
Kummit kysytty viimeisellä kolmanneksella. Nimeä pyöritelty koko raskausajan mutta lyöty lukkoon vasta kun nähtiin mikä vauvalle sopi. Vaatteita pesin rv 35, pinnasänky ja hoitopöytä kasattiin rv 33-34. Vauva saapui rv 36 joten kehtoon ei ollut vielä petivaatteita ym ym mutta onneksi äiti ompeli nopsaan ekat kun olimme sairaalassa pitkään :) Sairaalakassin pakkasin kun tuli lähtö, suosittelen kyllä pakkaamaan sen ajoissa, supistusten välissä on todella vaikeaa muistaa että mitä haluaa mukaan.
 
"vieras"
Nyt rv 31 ja olen jo vähän pessyt vauvan vaatteita ja harsoja. Hoitopöytä laitetaan joskus varmaan kuukauden kuluttua samoin sänky. Hiljalleen olen alkanut laitella tavaroita kun la on heinäkuun lopulla ja en tiedä miten sit helteillä jaksaa tai viitsii. Nyt olen hyvässä kunnossa ja " pesänrakennus vimma" suurimmillaan.
 

Yhteistyössä