Millä vessanpöntön pohjasta pinttynyt lika pois?

Arkadian Ulla

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
4 346
0
36
Edellisen asukkaan jäljiltä vessanpöntön pohjassa on tummaa skeidaa, joka ei normaalivessanpönttöaineilla lähde mihinkään. Millähän sitä vois koittaa räjäyttää puhtaaksi, on siis vuosien takaiset töhnät kyseessä....

mulla lähti ku ensin otin enimmät veet pöntöstä kertakäyttökupilla ja sitte laitoin jotain hankausainetta,nimeä en muista ja sitte sienellä hinkkasin,kaikki lähti ja se tosiaan kans oli ihan mustassa skeidassa,yäk...

Joku musta wc-ankka putelin mallinen/kokonen "Power-jotakin" tehos ainakin täällä. Etikat, soodat ja tavalliset oli jo kokeiltu tuloksetta. Muutaman tuntia pidin ainetta pöntössä ja hyvin lähti semmonen lika, joka ei harjalla ees naarmuuntunut.

Minä kun aikoinaan muutin vanhempien ja veljesten kanssa omakotitaloon ni wc-pönttö oli niiin törkeessä kunnossa että taltalla joutu iskä hakkaamaan skeidat pois!Oikein laattana lähti,hyi olkoon.

oli aikoinaan juuri tuollainen pönttö.kaikkea "likaa" ei vielä 6v jälkeenkään olla saatu irti,mutta pikku hiljalleen kuluu pois...pahimmat lähti kun harjasin jollain harjalla pöntön pohjaa. eli kumihanska käteen ja käsi pönttöön...

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oletko varma, että on kyse paskasta? ettei ois vaan pinta kulunut?

kyllä mä aika satavarma oon, että likaa tuo on.

ok, ajattelin vaan, kun meillä on pöntössä juurikin tuollainen tumma kohta, ollut siinä koko ajan tässä asuessamme, enkä ole saanut sitä millään pois, olen olettanut, että siitä on jotenkin se emali vai mikä lie pinnoite hankautunut pois

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
oletko varma, että on kyse paskasta? ettei ois vaan pinta kulunut?

kyllä mä aika satavarma oon, että likaa tuo on.

ok, ajattelin vaan, kun meillä on pöntössä juurikin tuollainen tumma kohta, ollut siinä koko ajan tässä asuessamme, enkä ole saanut sitä millään pois, olen olettanut, että siitä on jotenkin se emali vai mikä lie pinnoite hankautunut pois

Luulin kans että on pinnoite lähtenyt, kunnes tökkäsin likaa ruuvinkärjellä (tiedän että naarmuttaa mutta terävä puutikku ei tehnyt mitään) ja tällöin lohkesi pala tätä ruskeaa pois ja alla oli valkoinen pinta.

Cokiksella lähtee.

Ei toiminu ainakaan mein pöntössä.
En muista (eikä ukkokaan) millä aineella ukko sitä pönttöä hankas mut puhdas siitä ainakin tuli!!
Edelliset asukkaat ei varmaan koskaan olleet kuulleetkaan että pöntön voi pestäkin :o :x
Lattiaviemärikään ei vetäny ja ku sen putsas niin sieltä tuli ison kaatopaikka rotan kokoinen musta karvamöykky :o :x :x

Meillä oli pytty kanssa järkyssä kunnossa, ja melkein kaikki edellä olevat neuvot sillon kokeiltiin. Ostettiin lopulta uus pytty.
Siis edellisten asukkaiden jäljiltä oli huonossa kunnossa, mehän ollaan niin siistejä aina! :whistle:

Mulla toimi toi "musta pullo". Eli pullo oli Harpic Max, WC power cleaner. Väriltään pullo oli tosiaan musta.

Pistin surutta noin kolmasosapullon kerralla, annoin vaikuttaa vajaan tunnin ja sitten harjalla harjasin. Lähti todella helposti kaikki pois kerralla, vaikka oli aika paha pinttymä, mikä ei ollut lähtenyt mihinkään kevyemmillä aineilla.

Tuossa putelissa on aika kovat varoitustekstit, joten kannattanee olla jotkin kumihanskat, ennenkuin sen kanssa alkaa leikkimään.

Väkiviinaetikka auttoi ainakin täällä. Sitä joksikin aikaa pönttöön ja sitten harjausta. Voi tietysti joutua toistamaan useasti, jos likakerros on paksu. Mukavaa, ettei tarvinnut käyttää mitään myrkkyjä.

Yhteistyössä