Millä tikku pois taaperon kädestä?

• Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
tuhlaajatytär
Harhautus? Jokin hyvä video päälle, jota lapsi tapittaa, jolloin voi tikun poistaa. Entä nukkuuko sikeästi? meillä onnistui tikkujen poistot päikkärillä.Sormeen voi laittaa myös emlaa, joka puuduttaa ja näin on helpompi poistaa tikku. Toisaalta myös luonto hoitaa tikun poiston, kehittää märkää ja työntää vierasesineen pois.

Meillä toimii: keksitään jokin leikki, usein lääkärileikki jolloin lapsi ensin tekee minulle jonkin operaation ja sitten minä voin poistaa tikun. Tiedän tuskan olen ollut siinä monasti, mutta kokeile :flower:

k
Meillä tikku sai olla varpaassa pari päivää (oltiin purjehtimassa ja ei pinsettejä mukana). Sitten saunan ja kylvyn yhteydessä iho pehmeni ja sain sen puristettua ulos. Vähän tuli märkää mukana, mutta parani nopeasti.

Mamma
Joo, joskus on vaikeaa, meillä autto se että hankin kunnon pihdit, joissa suurennuslasi. Ennen sitä tikkujen poisto oli yhtä huutoa, mutta nyt se onnistuu hirmu hyvin. Ja poistovälineeneä nuo pihtini on aivan loistavat, tarkat ja hellävaraiset. Yhdekkäät pinsetit ei oo ollut yhtä hyvät.

Keinoina on kokeiltu harhautukset, puhuminen ja jopa nukuvana yritys...

vierailija
Ensin liottelu lämpösessä vedessä (2,5 v pojan annoin "tiskata), sitten kuorittu raaka peruna käteen, tehtiin muka ruokaa :D ja sitten, lääkeruiskulla imutettiin tikkua, ei sattunu, laps anto hyvin tehdä kun katto videoita. Imutuksella sain yikkua ulos tarpeeks että pinseteillä sai otteen. Aikaa meni mutta eipä laps hikeentyny eikä sattunut

Yhteistyössä