Millä sais pissan hajun parhaiten pois patjasta? :/

• Viestiketjun aloittaja Shirilimpsis
  • Ensimmäinen viesti
Shirilimpsis
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
hankkimalla uusi patja.
Noo tää nyt ei oo vaihtoehto :D Eikä sitä luajan kiitos paljoo tullut, kun vaippa oli, joka ei pitänyt kaikkea... Himpula kun ois tajunnut oisin laittanut patjan suojan alle :/

hippu
pinnasängyn patjan oon pessy mäntysaippualla. kuivannu oon sen niin että oon kääntäny patjan rullalle ja astellu sen päällä että saa suurimman osan vedestä pois ja sitte sauna päälle ja patja lauteille pystyyn. Jos kyse on isommasta patjasta niin kuivaaminen voi olla sen verran hankalaa että joudut ostaa uuden patjan.

Shirilimpsis
:O Mä ajattelin et pinnan hinkkaus jollain aineella riittäs, kun sitä ei tosiaan paljoa ollut :/ Mulla ei tod. oo varaa täs vaihees alkaa patjan hankintaan.. :( Hitto kun ois saanut varoituksen asiasta et näinkin voi käydä..

Shirilimpsis
Patja on tommonen jatkettavan sängyn.. Ei siis kovin iso. Mutta pesemään mä en voi sitä alkaa, kun tyttö tarvii sen ens yöksi. Ja saunassa en kuivata kyllä mitään, se ei oo kovin järkevää(tulipaloriski)..

ag
Alkuperäinen kirjoittaja Shirilimpsis:
Patja on tommonen jatkettavan sängyn.. Ei siis kovin iso. Mutta pesemään mä en voi sitä alkaa, kun tyttö tarvii sen ens yöksi. Ja saunassa en kuivata kyllä mitään, se ei oo kovin järkevää(tulipaloriski)..
Älä tee asioista vaikeampia kun mitä ne on. Paikallispese patja läpi asti. Kuivata ulkon jos et asu missään Chicagossa. Jos ei kerkee kuivamaan, taittele yöksi täkeistä tytölle nukkumapaikka.

siis tähä
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Hankkiiko ihmiset oikeesti aina uuden patjan kun pissaa tulee vähän sänkyyn? Mulla ei oo kokemusta, kun tuo ei oo vastaavaa tytön kanssa käynyt..
En tiedä kun ei ole koskaan käynyt niin, että patja olisi pissassa.[/quote

:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ag:
Älä tee asioista vaikeampia kun mitä ne on. Paikallispese patja läpi asti. Kuivata ulkon jos et asu missään Chicagossa. Jos ei kerkee kuivamaan, taittele yöksi täkeistä tytölle nukkumapaikka.
Näin.

Pesu on työlästä mutta se kannattaa tehdä sillä virtsa on erinomainen kasvualusta bakteereille.

Meidän kohta 4v on yökastelija ja kerran oli käynyt niin että muovifroteelakana oli mennyt jotenkin myttyyn toiselta reunalta ja niinpä patja oli kastunut.
Pesin sen niin että laitoin patjan kylppärin lattialle ja kastelin ensin läpimäräksi. Sitten lorottelin reilusti jotain yleispesuainetta päälle ja sitten vaan suihkusuutin kouraan ja patjan päälle tallaamaan. Välillä patja käännetan ja taas poljetaan ja poljetaan samalla koko ajan vettä suihkuttaen. Patja lienee riittävän puhdas kun polkiessa ei enää tirsku varpaiden välistä pesuainetta. Käännetään kaksinkerroin ja taas poljetaan jne jne. Aikaa menee ja hiki tulee.
Lopuksi rullasin ja kääntelin ja painelin ynnä muuta että sain enimmän veden pois ja laitoin saunaan kuivumaan. Saunaa ei tietenkään laiteta päälle kuten ap viisaasti jo totesikin! Kuivuminen kesti muutaman päivän.

ag
Alkuperäinen kirjoittaja ag:
Lisäyksenä, meillä on käynyt näin ja itse olen tehnyt näin. Likka nukkui täkkien päällä hyvin. Kyllähän lapsetkin telttailee retkipatjojen päällä eikä selkä semmoisesta pilalle mene. Hysteriaa ostaa uusi patja tuommoisen takia.

vieras
No uusi patja ei paljon maksa! ja kun kysyit et hankitteko aina uuden patjan jos vahinko tulee! Vasataus, kyllä jos olisin niin tyhmä et en suojaisi patjaa millään! Meillä taaperon sängyssä patja, froteemuovi ja siinä päällä petari! Jos tulee vahinko niin petäri ja frotee pesuun, patja säilyy kuivana!

Shirilimpsis
Kiitos vastauksistanne.. Kyllä mä tos pähkäilin ja kattelin et jyskistä saa halvemmallakin patjan, kun kuvittelin et tuon 50? joutuu pulittaan. Mut joo, patjaostoksille mä lähden. Mietin sitäkin et mistä mä loppujen lopuksi tiedän et paljonko sitä tuli jos suurin osa kerkeskin imeytyä..

..Eikö tyttö voi nukkua yöllä äidin ja isän välissä jos oma patja on pesusta vielä märkä?
Itse en ostaisi moisen takia uutta patjaa jos patjassa ei muuta moitittavaa ollut.. pesisin vain huolella ja pistäisin ulos aurinkoon kuivumaan.
Poika varmaan nukkuis ihan mieluusti meidän välissä sen kerran tai jos välttämättä haluis omaan sänkyynsä niin tosiaan täkkejä pehmikkeeksi..

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Avokado:
..Eikö tyttö voi nukkua yöllä äidin ja isän välissä jos oma patja on pesusta vielä märkä?
Itse en ostaisi moisen takia uutta patjaa jos patjassa ei muuta moitittavaa ollut.. pesisin vain huolella ja pistäisin ulos aurinkoon kuivumaan.
Poika varmaan nukkuis ihan mieluusti meidän välissä sen kerran tai jos välttämättä haluis omaan sänkyynsä niin tosiaan täkkejä pehmikkeeksi..
Muuten kyllä, mutta meillä nukkuu jo pienempi kaveri suurimman osan yöstä välissä. Viimeyö oli jo tuskaa nukkua kun nukuttiin nelistään, kun oli tää yövieras. Ja kun tuo yksi yö ei edes riittäs, kun ilmeisesti vaahtomuovipatjan kuivaus ottaa joku 3päivää :/ Ehkä se uus patja on ajankohtanen, onhan tuokin vanha.. Jyskissä halvimmat on 15 ja 25?, ehkä tuo toisiks halvin ainakin ois ihan ok..

Yhteistyössä