Millä saan vässykkävuokralaisen pois nurkista

:kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

Tää on niin pitkä juttu että jaksaakohan kukaan edes lukee.

Meil on ollut ylimääräisessä huoneessa miehen koulukavereita vuokralla. Viime keväänä sovittiin,että nyt huone otetaan käyttöön kun vauva tuli kesällä, ja asia oli vuokralaisenki tiedossa. Noh, syksyn lähestyessä hän soittaa miehelleni että eikö voisi asua siinä vielä jouluun kun menee sitten joulun jälkeen vaihtoon. Minä en olis halunnut myöntyä, mutta pitkin hampain sitten suostuin. Että olkoon sitten jouluun saakka. Kirjoitettiin uusi vuokrasopimus ja kun vuokralainen kysyi että voiko laittaa toistaseksi voimassa olevaksi kun on jotenkin parempi niin, ja niin laitettiin. :headwall: Mutta taisipa olla silloin jo kaverilla epävarmaa se vaihtoon lähtö: lokakuussa sit ilmotti miehelle ohimennen että ei lähekään ennenkun ens syksynä vaihtoon. Mies asiasta puhui vuokralaisen kanssa muutosta ja tämä oli sanonut etsivänsä uuden asunnon ja samalla kysynyt että vihaanko mä (!!!) sitä paljonkin. Kyseessä siis tollanen aika nörtti koulukiusattu poika 23 v. Enhän mä nyt herranen aika häntä vihaa, haluan vain meidän LASTENHUONEEN takaisin meidän käyttöön meidän LAPSELLE kun sellanen nyt on...

Noh, joulu lähestyy ja kaveri ei ole tehnyt elettäkään muuton suuntaan. Ei ole katsellut kämppiä eikä ole soitellut mihkään, siinä se vaan sohvan nurkassa nyhjöttää ja valvoo ja kolistelee yöt. Hän kun nukkuu päivät ja valvoo yöt, mikä oli yhtä helvettiä jo kun olin raskaana ja sellasessa "herään hiiren pieruun" -tilassa.

Mitä hemmettiä mä teen? Mies ei suostu kuulemma enää puuttumaan asiaan ja mä en kehtaa kun en haluu että se luulee mun vihaavan sitä, se on niin masentunutkin ollut koko syksyn. :ashamed: Rupeenko vaan maalaileen sen huoneen seiniä ja vien sinne pinnasängyn vai mitä... :headwall:

Joo tiedän että pitäs ottaa asia puheeks mut kun se on jotenkin niin erikoinen tyyppi. Ja mä en haluis pahottaa sen mieltä.

Eikö vuokranantajalla ole se tietty irtisanomisaika, mikä vuokrasopimuksessa mainitaan? Kylmästi ilmoitat vaan etä tästä päivästä lähtien on sopimus irtisanottu, ja siihen ja siihen asti on aikaa ettiä uusi kämppä, tai tavarat nostetaan pihalle. Kurjaa tietysti kun tuttu vuokralainen jne. mutta noin hälle kävisi jos olisi jollain muullakin vuokralla.

Huonompi homma ettette tehny määräaikaista sopimusta, nyt ilmotat et irtisanoutuminen alkaa tästä päivästä ja muistaakseni aika vuokranantajan puolelta oli 6kk jos ei ole vuokrarästejä tms

Tietty alivuokralaisen elää voi vaikeuttaa niin et lähtee vapaaehtosesti jo ennen... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Eikö vuokranantajalla ole se tietty irtisanomisaika, mikä vuokrasopimuksessa mainitaan? Kylmästi ilmoitat vaan etä tästä päivästä lähtien on sopimus irtisanottu, ja siihen ja siihen asti on aikaa ettiä uusi kämppä, tai tavarat nostetaan pihalle. Kurjaa tietysti kun tuttu vuokralainen jne. mutta noin hälle kävisi jos olisi jollain muullakin vuokralla.
No siksihän tässä se toistaiseksi voimassa oleva opimus sapettaakin. Minä nyt ymmärsin, että miehen keskustelu muutosta ja heidän sopimus muutosta tammikuun alusta ajaisi sen irtisanomisen, mutta kun mitään ei ole tapahtunut. Meidän puolelta se irtisanomisaikahan on 3 kk kun on toistaiseksi voimassa oleva, eli kaveri voi norkoilla tossa vielä maaliskuulle :headwall: Taidan itse vuokrata kämpän kohta...

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Huonompi homma ettette tehny määräaikaista sopimusta, nyt ilmotat et irtisanoutuminen alkaa tästä päivästä ja muistaakseni aika vuokranantajan puolelta oli 6kk jos ei ole vuokrarästejä tms

Tietty alivuokralaisen elää voi vaikeuttaa niin et lähtee vapaaehtosesti jo ennen... :whistle:
Onneks se on asunut niin lyhyen aikaa että on 3 kk se irtisanomisaika... :ashamed:

Minä
Miehesi kaveri taitaa tarvita jonkinlaista hoitoa - olisiko masentunut tai muuta psyykkistä ongelmaa?
Voisiko ottaa yhteyttä kaverin vanhempiin tai sisaruksiin, jotka ottaisivat kaverin asiat hoitaakseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:

Onneks se on asunut niin lyhyen aikaa että on 3 kk se irtisanomisaika... :ashamed:
No hyvä, pääsette edes hiukan lyhyemmällä välillä. Tosin jos kerran on tuttu niin tuskin kehtaa koko 3 kk nurkissa pyöriä jos selvästi näytetään et ei ole enää tervetullu

vieras
Nyt en huomannut, mutta kauanko asunut vuokralaisena? Jos yli vuoden niin sitten vuokranantaja kun irtisanoo niin on puoli vuotta aikaa häipyä. Alle vuoden jos asunut niin en tiedä. Googleta :) Ja lain mukaan omaan käyttöön voi ottaa huoneen, ilman mitään selityksiä.

vieras
Tuohon teidän tilanteeseen soveleltaan ALIVUOKRASOPIMUSTA, koska sen vuokralaisen hallussa on osa teidän asuntoa (vaikka se olis teidän omistama) jos sillä ei ole siihen omaa sisäänkäyntiä ja käyttää yhteisiä tiloja teidän kanssa.

Itse olin yhden perheen omistaman omakotitalon yläkerrassa alivuokralla ja tuosta irtisanomisajasta väännettiin pitkään, kun eivät olisi millään hyväksyneet, että minun puolelta se on vain kaksi viikkoa.

83 §
Alivuokrasopimuksen irtisanomisaika sekä muuttopäivä

Alivuokranantajan irtisanoessa alivuokrasopimuksen irtisanomisaika on kolme kuukautta, jos alivuokrasuhde on välittömästi ennen irtisanomista kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden, ja muussa tapauksessa yksi kuukausi (alivuokranantajan irtisanomisaika). Alivuokralaisen irtisanoessa alivuokrasopimuksen irtisanomisaika on 14 päivää (alivuokralaisen irtisanomisaika). Jos alivuokrasopimuksessa kuitenkin on sovittu vuokrasuhteen päättyvän tiettynä ajankohtana ilman irtisanomista, tätä on noudatettava.

Hitsit kun ikävä ajaa sitä just joulun alla pois, tai siis pelottaa jos tää homma jotenkin riitautuu. Tyyppi on täs viimesen kuukauden aikana tehnyt meille paistettuja banaaneja pariin otteeseen ja auttanut koirien käytössä ja selvästikin yrittänyt olla avulias... Mut en kai mä oo julma kun silti haluan omaa rauhaa kotiimme nyt kun me ollaan ihan oikea perhe? Haluisin nauttia vähän aikaa äitiyslomastani ihan perheen kesken enkä niin, että joku vieras saattaa törmätä ovesta ssään minä hetkenä hyvänsä. On nuo intiimit hetketkin aika vähissä vauvan JA vuokralaisen takia :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuohon teidän tilanteeseen soveleltaan ALIVUOKRASOPIMUSTA, koska sen vuokralaisen hallussa on osa teidän asuntoa (vaikka se olis teidän omistama) jos sillä ei ole siihen omaa sisäänkäyntiä ja käyttää yhteisiä tiloja teidän kanssa.

Itse olin yhden perheen omistaman omakotitalon yläkerrassa alivuokralla ja tuosta irtisanomisajasta väännettiin pitkään, kun eivät olisi millään hyväksyneet, että minun puolelta se on vain kaksi viikkoa.

83 §
Alivuokrasopimuksen irtisanomisaika sekä muuttopäivä

Alivuokranantajan irtisanoessa alivuokrasopimuksen irtisanomisaika on kolme kuukautta, jos alivuokrasuhde on välittömästi ennen irtisanomista kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden, ja muussa tapauksessa yksi kuukausi (alivuokranantajan irtisanomisaika). Alivuokralaisen irtisanoessa alivuokrasopimuksen irtisanomisaika on 14 päivää (alivuokralaisen irtisanomisaika). Jos alivuokrasopimuksessa kuitenkin on sovittu vuokrasuhteen päättyvän tiettynä ajankohtana ilman irtisanomista, tätä on noudatettava.
Voi!! Kiitos! Toi helpotti jo vähäsen! Eli jos se ei nyt joulun jälkeen muuta niin sit kyllä sanon sille että se on nyt irtisanottu, ja viimestään helmikuussa saadaan omaa rauhaa! =) =)

Yhteistyössä