Millä saan nää menkat loppumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Joulukuun alusta asti vuotanu ja loppua ei tunnu näkyvän. Viikon olen syönyt Terolutia 2x päivässä. Väheni huomattavasti muttei loppunut. Lisäksi sitten oon ottanu buranaa mutten ihan säännöllisesti. Kuitenkin kerran päivässä vähintään. Välillä kaks kertaa..
Hermot menee kohta ihan totaalisesti tän homman kans.

Mulla ollu jo useamman vuoden aina syksyisin aika naistenpolille missä katottu tilanne. Tänä syksynä aikaa ei tullut. Soitin ja hoitaja sano ettei jatkosta ole merkintää. Käski uusia reseptin omassa tk:ssa.
Täällä se tilanne ettei lääkäriä ole. Ja ei tämä ihan päivystys asiakaan ole.
Eli kait vaan pitää sinnitellä joulun yli vaikka ottaa todella päähän.
Huomenna lapsella lääkäriaika eri paikkakunnalle joten en voi omaan tk:hon aikaa edes kysyä.

Itseasiassa voisi olla päivystysasia, sillä voit anemisoitua pahastikin vuodon takia. Mulla pysäytettiin lääkkeellisesti, en kyllä enää muista millä...Taisi mennä niin että sain eka Primolutit, joiden kanssa vuoto lakkasi, mutta kuurin jälkeen alkoi ihan hillitön uusi vuoto ja sain siihen jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;27733577:
Itseasiassa voisi olla päivystysasia, sillä voit anemisoitua pahastikin vuodon takia. Mulla pysäytettiin lääkkeellisesti, en kyllä enää muista millä...Taisi mennä niin että sain eka Primolutit, joiden kanssa vuoto lakkasi, mutta kuurin jälkeen alkoi ihan hillitön uusi vuoto ja sain siihen jotain muuta.

Vuoto tällä hetkellä mun mittapuun mukaan niukkaa eli pärjään kyllä. Olen ollut kerran kaavinnassa ja pari kertaa päivystyslähetteellä naistenpolilla tän takia eli vertailupohjaa kyllä on.
Ja joo joulun jälkeen pakko soittaa sinne lääkäriin. Nuo terolutit kuitenkin sen verran auttaa etten ihan pistettynä vuoda.
Harmittaa vaan tuo joulu kun ehdin ajatella että loppuu ennen sitä.

[QUOTE="a p";27733644]Ok jätän sitten ne kokonaan pois.[/QUOTE]

Tässä sulle hieman osviittaa, nää siis liittyy .marevaniin. mut voit varmaan soveltaa siien verenvuotoon myös:

"Tulehduskipulääke asetyylisalisyylihappo (Aspirin, Disperin, Primaspan) lisäävät verenvuotoriskiä, eikä niitä tule käyttää yhdessä Marevan-hoidon kanssa. Myös muut tulehduskipulääkkeet (Burana, Ketorin, Voltaren) voivat lisätä verenvuotovaaraa. Neuvottele aina lääkärisi kanssa muiden lääkkeiden käytöstä.

Parasetamolivalmisteet (Panadol, Paracetamol-ratiopharm, Para-tabs) soveltuvat tilapäisesti kivun ja kuumeen hoitoon. Säännöllisessä käytössä nekin voivat vaikutta INR-arvoihin. Luontaistuotteet ja rohdosvalmisteet (esim. omega-3 kalaöljyt, valkosipuliuutteet ja mäkikuismavalmisteet) voivat vaikuttaa Marevan-hoitoon."

Tässä sulle hieman osviittaa, nää siis liittyy .marevaniin. mut voit varmaan soveltaa siien verenvuotoon myös:

"Tulehduskipulääke asetyylisalisyylihappo (Aspirin, Disperin, Primaspan) lisäävät verenvuotoriskiä, eikä niitä tule käyttää yhdessä Marevan-hoidon kanssa. Myös muut tulehduskipulääkkeet (Burana, Ketorin, Voltaren) voivat lisätä verenvuotovaaraa. Neuvottele aina lääkärisi kanssa muiden lääkkeiden käytöstä.

Parasetamolivalmisteet (Panadol, Paracetamol-ratiopharm, Para-tabs) soveltuvat tilapäisesti kivun ja kuumeen hoitoon. Säännöllisessä käytössä nekin voivat vaikutta INR-arvoihin. Luontaistuotteet ja rohdosvalmisteet (esim. omega-3 kalaöljyt, valkosipuliuutteet ja mäkikuismavalmisteet) voivat vaikuttaa Marevan-hoitoon."

Kiitos. Jätän nuo särkylääkkeet nyt pois vaikka aikaisemmin tuntu et niistä ollu apuakin.

[QUOTE="a p";27733728]Kiitos. Jätän nuo särkylääkkeet nyt pois vaikka aikaisemmin tuntu et niistä ollu apuakin.[/QUOTE]

neuvottele ensin vaikka jonkun hoitajan kanssa, soita päivystykseen. Älä summassa jätä jos sinulle määrätty.

Älä puhu jaskaa. Tulehduskipulääkkeitä nimenomaan käytetään kuukautisvuodon niukentamiseen. Et osaa ajatella laajemmin, kun kuvittelet kaiken vuodon samanlaiseksi.
sh

Hei,
Buranan ja marevanin interaktiomekanismi on hieman monimutkaisempi kuin tämä hoitaja tässä selosti. Mutta siitä huolimatta burana säännöllisesti käytettynä jo päivää-paria ennen kuin kuukautisten tulisi alkaa ja kuukautisten aikana vähentää ja lyhentää vuotoa. Kuitenkaan en suosittelisi syömään sitä kuukausitolkulla säännöllisesti muiden haittavaikutusten vuoksi.
Terv. Viittä vaille proviisori

Ja ketähän tässä nyt uskois? Mutta siis oman kokemuksen mukaan aikaisemmin burana vähentänyt vuotoa. Nyt en ota oikein selvää auttaako vai pahentaako..
Ja ei ole buranaa määrätty. Ihan ite sitä välillä ottanu ja tähän asti oon siis kokenut että on vähentäny tuota vuotoa.
Ja mikä on säännöllisesti käytettynä? Kerran vai 2 kertaa päivässä?