Millä saan lapsen syömään kalanmaksaöljyä?

• Viestiketjun aloittaja rauha maahan
  • Ensimmäinen viesti
rauha maahan
Ostin kalliilla apteekista eye q chews-tabuja lapsille. Olen lukenut positiivisia kokemuksia tuosta eye q tuotteesta. Ollut rauhottava vaikutus lapsiin, keskittymiskykyäkin jne.
Onko kellään kokemusta? JJa juuri noista chews kapseleista?
Luulin et olisivat jotain lapsille nimenomaan sopivia kun pureskeltavia ja makeutettu mansikalla. No joo innollahan ne suuhunsa ne otti mut kun puraisivat niin :( Itsekkin maistoin. Ei maistu kala yhtään mut joku kumma voimakas aromi niissä on, ei todellakaan mansikkainen! Ja se tabun kuori jää vaan narskumaan hampaisiin :/
Millä saan lapset nyt niitä syömään. En kehtais hukkaan heittää yli 40€ :( Isompi lapsi aika kauhian ilmeen saattelemana pureskeli tabut ja nakkas ne kuoret roskiin mut onko näin hyvä? Eihän kuorissa ole mitään tärkeää?
Näitä pitäisi 12 ekan viikon aikana syödä 6kpl per päivä!!! Miten kun en saa yhtäkään niille alas :(
Entäs se vaniljanmakuinen öljy? Kokemusta?
Auttakaa kellä kokemusta.

"Mari"
Meillä ei ole kokemusta kun niistä kapseleista (nieltävät) ja siitä "vanilijanmakuisesta" öljystä. Öljy on ihan kamalan makuista.. Eikä sitä makua saa peitettyä millään. Sinne jäi kaappiin homehtumaan se purnukka.

Meidän ADD-poika on syönyt noita kapseleita pari vuotta ja kyllä eron huomaa. Ollaan pidetty kesällä taukoa ja syksyllä aloin jo itsekin uskoa niihin kapseleihin..

Itsekin mietin, jos antaisin nuorimmaiselle vaan sen kapselin sisällön. Siitä tulee sen verran pieni määrä, että varmaan saisi sekoitettua johonkin..

rauha maahan
En pakolla aikonutkaan. Saavat vielä elinikäisen kammon :)
Aattelin vaan oisko ollut kokemusta et minkä ruuan sisässä eivät maistuisi? Lapset eivät jotenkin osaa vain nielaista tabua kokonaisena.

Mikä olisi hyvä valmiste lapsille?

Mä sekotan öljyn lapsen iltapuuroon ja mätän sen verta hilloa että varmasti menee alas, ei oo mitään huomannu. Ekan kerran annoin lusikalla ja poika oli sitä mieltä etttä pullo viiään takas apteekkiin eli ei taida olla hyvää, tai ei siis ole, maistoin itekin

"minä"
Meidän nassikat syövät onnessaan Lysin Muumi-merkkisiä, sisältävät omegat ja d-vitamiinin. Maistuvat tuttifrutille, pureskeltavat. Muut kalaöljytuotteet ovat aiheuttaneet juuri kuvaamianne yök-reaktioita, mutta näitä söisivät enemmänkin kuin tuon sallitun 3/vrk!

"minä"
Minä ajattelin ostaa lapselle Möllerin pikkukaloja, onko niistä jollakulla kokemusta?
Minä yritin tarjota Möllerin jotain mansikanmakuista vastaavaa, mutta eivät kelvanneet alkuunkaan. Tuo Lysi ainoa mikä menee, ja siis tosiaan kalanMAKSAöljyä lapsille EI kannata antaa, kalaöljy on puhtaampaa eikä sisällä A-vitamiinia.

Meillä alkoi kalaöljylisä lasten täytettyä 2 vuotta. Ennen noita pureskeltavia ostin Eskimo-merkkistä nestemäistä kalaöljyä, jota sekoitin teelusikallisen päivässä mehutilkkaan. Sekin meni ok mutta oli turhan työlästä.

Ne kuoret ovat vaan liivatetta tms. eli hyvin voi ne laittaa vaikka vessanpöntöstä alas. Ostin tytölle erilaisia kalaöljykapseleita, maistoi kerran, mutta ei toista kertaa ole suostunut ottamaan ! Ite syön joka pv 2 kapselia, joskus puren vaan öljyn sieltä sisältä. Ei ne kyllä hyvänmakuisia ole eikä oikein 6-vuotiaan ruokaankaan pysty salaa sotkemaan.. Mansikkaa ja tuttifruttia olen kokeillut ja itse joutunut nekin syömään, terveellisiä olisivat lapsillekin. Kun vaan saisi ne jotenkin ottamaan..

vinkari
Käske niellä veden kanssa, niin ei maistu miltään
Ei toinyt niin vaikeaa voi olla, etenkin kun ottaa huomioon että vähän aikaa sitten ei ollut edes tabuja, pelkkää kalanmaksalle maistuvaa öljyä ja sitäkin syötiin kun vanhempi vaan käski. Käske, käytä määräysvaltaasi niin kyllä syövät.

Ja miksi noin ihmeen kalliita tabletteja? Mä ostin 500 tabletin purkin, missä on 1000mg per tabu öljyä ja hintaa oli 24 euroa.

"merenneitonen"
Meillä on poika syönyt ihan sitä aitoa alkuperäistä möllerin kalanmaksaöljyä puolitoistavuotiaasta, ja hyvin uppoaa.
On hänen herkkuaan... : D

Isänsä ja sisaruksensa syövät kapseleita, kun öljy on mukamas hyiyökniinpahaa.
HAH

"vieras"
[QUOTE="merenneitonen";22323980]Meillä on poika syönyt ihan sitä aitoa alkuperäistä möllerin kalanmaksaöljyä puolitoistavuotiaasta, ja hyvin uppoaa.
On hänen herkkuaan... : D

Isänsä ja sisaruksensa syövät kapseleita, kun öljy on mukamas hyiyökniinpahaa.
HAH[/QUOTE]

Jep, ei se öljy ole pahaa, mutta jos vanhemmat ovat itse sen näköisiä kuin meinaisivat laatata kun pullon näkee ja naama muuttuu vihreeksi, nii ei ihmekään jos ei lapsellekaan maistu

farmaseutti
Alkuperäinen kirjoittaja Äitylim;22323914:
Ne kuoret ovat vaan liivatetta tms. eli hyvin voi ne laittaa vaikka vessanpöntöstä alas. Ostin tytölle erilaisia kalaöljykapseleita, maistoi kerran, mutta ei toista kertaa ole suostunut ottamaan ! Ite syön joka pv 2 kapselia, joskus puren vaan öljyn sieltä sisältä. Ei ne kyllä hyvänmakuisia ole eikä oikein 6-vuotiaan ruokaankaan pysty salaa sotkemaan.. Mansikkaa ja tuttifruttia olen kokeillut ja itse joutunut nekin syömään, terveellisiä olisivat lapsillekin. Kun vaan saisi ne jotenkin ottamaan..
Mun mielestä Multi-Tabsin kalaöljykapselit ovat pureskeltavista olleet parhaan makuiset, ja ne kelpasivat myös nirsolle 5-vuotiaalle. Maistuvat vähiten käläöljylle. Melkein kaikkia apteekin kalaöljyjä on ollut kokeiltavana - työsuhde-etuna saa näytteitä aika hyvin :).

Yleensä suositellaan, että alle 3-vuotiaat eivät tarvitse mitään muuta vitamiinilisää kuin D:tä, jos ei ole mitään erityisiä ruokavalio-ongelmia ja lapsi syö monipuolisesti. Toki joskus lääkäri voi suositella nuoremmillekin joain lisää. Yleensä valmistajat eivät halua ottaa vastuuta siitä, että suosittelisivat kovin pienille lapsille noita, kun niitä kerran ei ole niin perusteellisesti tutkittu. Ja usein lisissä on ylimääräisiä makeutus- ym. lisäaineita, joiden saamista ihan pienillä koitetaan vähän rajoittaa ikään kuin varmuuden vuoksikin.

Yhteistyössä