Millä saada kurkkukipu häviämään pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärhhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärhhhh

Vieras
Kurkkukipu alkoi keskiviikkona ja edelleen kurkku on tuhottoman kipeä. Olen syönyt Strepsilsiä, ei auta kuin hetken ja kipulääkettä olen toisin ajoin ottanut, ei siitäkään mitään apua.

Tuntuu, että tämä kurkkukipu taitaa taas jäädä kurkkuun muhimaan vaikka kuinka ja pitkäksi aikaa.

Kun ei tässä kuitenkaan flunssaa ole lainkaan tai korkeintaan vain lievästi.

En tiedä sitten, että auttaisiko antibioottikuuri hävittämään kurkkukivun pois.

Toisaalta tätä "flunssatautia" ennenkin oli lievää kurkkukipua pitemmän aikaa, mutta tämä kurkkukipu taas tuntuu siltä flunssan yhteydessä esiintyvältä kivulta.

Vanhan kansan neuvot ; tee lämmintä suolavettä (liuota merisuolaa kiehuvaan veteen, anna jäähtyä sen verran ettei suu pala) ja kurlaa sillä niin pitkään kuin vaan voit. Ja niin syvältä nielusta kuin mahdollista oksentamatta. Auttaa kuulemma todella hyvin.
Kuulemma sekin saattaa auttaa, että laitat 60W hehkulampun (sellaisen vanhanaikaisen,mikä kuumenee) kiinni lamppuun ja kun lamppu lämpiää, pidät suuta auki niin että lampun valo ( ja lämpö) pääsevät nielua lämmittämään ja hoitamaan. Ja tossakin tarvii olla tovi, että tehoaa.

paras on raaka sipuli, rouskuttelee kunnolla niin kipu katoaa aina hetkellisesti. samalla se tuhoaa pöpöjä ja kenties nopeuttaa paranemistakin..strepsils on aikamoista höpöhöpö rahastusta.

JOS ON ALLERGINEN AURINGONKUKKAUUTTELLEE, EI KANNATA KÄYTTÄÄ SITÄ SUIHKUTETTAVAA1!! KURKKU TURPOS NIIN ETTÄ HENKI EI ENÄÄ KULKENUT KUNNOLLA AMBULANSSILLA SAIRAALAAN. (olin ollut auringonkukka uutteellee iho-allerginen vuosia, mm. pieniä näppylöitä jne tullut iholle muttei koskaan sisälle.)

Jos on oikeesti tosi kipeä kurkku, niin saattaa olla angiina, ja siihenhän taas tarttee penisilliini-kuurin, joka annetaan vasta nieluviljelyn jälkeen, jonka tulosten saaminen kestää vähintään seuraavaan päivään.. Joten, kantsis varmaan hakeutua lekuriin ja ottaa oikeesti selvää, ettei ole mikään vakavampi tauti kyseessä! Toisaalta taas, jos ON angiina, niin kokemuksesta voin sanoa, että sitä kipua kurkussa ei ihan hoideta palstaillessa...

miten ihan oikeesti saan tän pois oon kokeillu kaikkee mitä vaan voi niiku esim. hengittänyt höyryä juonut jaffaa imeskellyt jääpaljoa vuro toisensa jälkeen eikä mikään tunnu auttavan:((((((((((

oon ollu kokopäivän kipeenä nii nytte sit kurkkukipee + päätäsärkee :(
aijon koittaa ainakin hunajaa teehen ja sitten oon jo testannu iknkivääriteetä hunajan kanssa.
eli ihan tuoreesta inkivääristä pilkkoo palasia,keittää vettä laitat inkiväärin palat (ei tarvi olla ku 2-3 palaa) kuumaan veteen,hunajaa mukaan ja sitte vaa maitoa vielä sen verran että on kummiski semmosta kuumaa :)

Yhteistyössä