Millä saa TOOODELLA karheat ja kovettuneet kantapäät pehmeiksì?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on jo parikyt vuotta tepsinyt hoitona tämä:
- kerran viikossa jalkakylpy, jossa jotain öljyä
- jalkakylvyn jälkeen kevyt raspaus
- raspauksen jälkeen pesu, kuivaus ja Lemon Juice & Glyserine -käsivoidetta
- voiteen jälkeen puuvillasukat yöksi jalkaan

Rasvaus toistetaan päivittäin.

Abobase se punainen.Oily creme

apoOily_m.JPG

Apobase Oily Creme on kosteuttava ja kosteuden säilyttävä emulsiovoide päivittäiseen käyttöön kuivalle ja herkälle iholle. Sopii koko vartalolle, varsinkin erittäin kuiville ihoalueille, kuten käsiin ja jalkoihin. Hajusteeton. Rasvapitoisuus 60%.

Suositellaan kuiviin taipeisiin ja kuiville käsille, ärtyneille ihoalueille, rintojen hoitoon imetysaikana, lasten iholle ja atooppisen ihon perusvoiteeksi.

No, miten te sen rasvauksen jälkeen kävelette kämpässä? Lattia menee liukkaaksi, vaikka olisi sukat jalassa. Ellen sitten pompi matolta matolle mennessäni vessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:
No, miten te sen rasvauksen jälkeen kävelette kämpässä? Lattia menee liukkaaksi, vaikka olisi sukat jalassa. Ellen sitten pompi matolta matolle mennessäni vessaan.
En kävele unissani :D Eli teen rasvauksen illalla ennen nukkumaanmenoa.

Apobasea eli perusvoidetta on vähän myöhäistä käyttää enää siinä vaiheessa, kun ihon pintakerros on jo paksuuntunut ja kovettunut, ennaltaehkäisyyn se kyllä käy. Jos jalat ovat jo ihan koppurat, kannattaa rasvata jalkoja lujasti karbamidia sisältävällä voiteella (ainakin Schollin jalkavoide ja apteekin Wicarba, muitakin varmasti löytyy kun tutkii tuoteselosteita), se pehmittää oikeasti niitä kovettumia. Itse rasvaan iltaisin ja pistän urheilusukat yöksi jalkaan. Ihon pehmenemiseen menee noin viikko, jos muistaa ja jaksaa rasvata lähes joka ilta.

Liota lämpimässä vedessä ja raspaa pehmentynyt iho. Laita jalkarasvaa ja lämpöiset sukat. Toimii ainakin mulla. Ei oo kyllä kovat mut pehmoiset tulee, paremmin tehoaa kuin kuiviltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sims:
Apobasea eli perusvoidetta on vähän myöhäistä käyttää enää siinä vaiheessa, kun ihon pintakerros on jo paksuuntunut ja kovettunut, ennaltaehkäisyyn se kyllä käy. Jos jalat ovat jo ihan koppurat, kannattaa rasvata jalkoja lujasti karbamidia sisältävällä voiteella (ainakin Schollin jalkavoide ja apteekin Wicarba, muitakin varmasti löytyy kun tutkii tuoteselosteita), se pehmittää oikeasti niitä kovettumia. Itse rasvaan iltaisin ja pistän urheilusukat yöksi jalkaan. Ihon pehmenemiseen menee noin viikko, jos muistaa ja jaksaa rasvata lähes joka ilta.

Jep. Täällä moni ei näköjään edes tiedä kuinka kovat on kantapäät pahimmillaan. Mikään voide ei läpäise enää tuossa vaiheessa ihoa.

Itse kävin silloin jalkahoidossa säännöllisesti ja kun kovettumat on veks niin kovaa rasvausta siinä vaiheessa kehiin.

Alkuperäinen kirjoittaja sa:
Jep. Täällä moni ei näköjään edes tiedä kuinka kovat on kantapäät pahimmillaan. Mikään voide ei läpäise enää tuossa vaiheessa ihoa.

Itse kävin silloin jalkahoidossa säännöllisesti ja kun kovettumat on veks niin kovaa rasvausta siinä vaiheessa kehiin.

Näin on:) Minulle tulee herkästi myös liikavarpaita ja niitä on aika turha yrittää itse hoitaa, ainoastaan ennaltaehkäisystä eli ankarasta rasvaamisesta on jonkin verran hyötyä. Käyn ainakin kerran vuodessa jalkahoitajalla ja ah ihanaa, miten pehmeiksi hän saa jalat ihan kerrasta! Joka kerran jälkeen päätän, että tästä lähtien rasvaan jalkojani säännöllisesti, mutta kyllä se monesti aika vähiin jää ja sitten jalat kovettuvat taas pikku hiljaa.

Yhteistyössä