Millä saa takan pinnasta noen pois?

Itse ostin Prisamasta sellaista luonnonainetta, jotain "kiveä" se oli. Se oli sellaisessa vihreässä purkissa mitä vaahdotettiin sienellä ja sitä siveltiin sitten siihen uunin pintaan. Meillä on rapattu pinta ja hyvin lähti sillä. Sori ku en muista nyt nimeä, mutta jokin kivi se oli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse ostin Prisamasta sellaista luonnonainetta, jotain "kiveä" se oli. Se oli sellaisessa vihreässä purkissa mitä vaahdotettiin sienellä ja sitä siveltiin sitten siihen uunin pintaan. Meillä on rapattu pinta ja hyvin lähti sillä. Sori ku en muista nyt nimeä, mutta jokin kivi se oli.

Universal Stone - sillä oon itekin putsannu.

Kommentoidaan nyt edes vanhaan viestiin, kun tuota Universal Stonea joka puolella ylistetään myös keraamisille pinnoille ja jopa rapatuille. Itsekin ajattelin että testataan, eipä siinä tule kuin kahdenkympin tappio (17,90 Prisma).

Fakta on se, että ei se tee rapatulle pinnalle yhtään mitään - pinta on yksinkertaisesti liian huokoista että noki sieltä mihinkään lähtisi. Tulipa putsattua pöly ja lika pinnasta ja huomenna maalikauppaan.

Varauksella kannattaa siis suhtautua tähänkin ihmetuotteeseen. Sitä en epäile yhtään, etteikö sillä metallista ja lasista irtoaisi pinttynytkin tavara, mutta jokaisellahan nyt siihen on myrkyt jo kotona.

Yhteistyössä