Millä rv:lla tunsit liikkeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dina*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Dina*

Aktiivinen jäsen
24.08.2010
1 518
0
36
Monet kehuu tunteneensa niin aikaisin seuraavissa raskauksissa, ja täällä mä nyt sitten ressaan vaikka päätin olla ressaamatta, rv 16 eikä tunnu kuin ihan epämääräisiä painontunnetta ja "kuplia" joskus, mistä ei tosiaankaan tiiä onko ilmavaivoja vai mitä.

Eka raskaus ja olisko ollut 15+4? Mulla on muutenkin herkkä maha tuntemaan kaikkea muutakin, siksi varmaan tunsin niin ajoissa. Nyt 19+5 ja muljahdukset ja potkut todella selviä. Mutta 15+4 ja 17+4 välissä oli hipaisuja ja muljahdukset sellaisia kun sydän vähän muljahtaisi syvällä mahassa. Tunsi kerran päivässä kun oikein keskittyi.

Esikoisesta rv 19+ ja tästä toisesta rv 16+... mulla on eteenpäin kallitunut kohtu ja istukka selän puolella, joten liikkeet tuntee selvästi. Nyt kun ollaan rv 20+4, tuntuu että mahassa jyskää 24/7 :D

Ole kuitenkin huoleti, sillä liikkeiden tunteminen on yksilöllistä. Mikäli olet kuitenkin stressaantuneen huolestunut, niin soita neuvolaan ja käy tarkistamassa sydänäänet, niin minäkin olen tehnyt :)

rv 19, ekassa rv 22. Mutta mulla kyllä tuli raskausvatsa esiin jo viikolla 9. Kohtu on eteenpäin kallistunut ja istukka etuseinämässä ja kun olen vielä alipainoinen, niin vatsa tuli tosi aikaisin näkyviin. Harmittelin neuvolassa viikolla 10, että harmittaa tämä turvotus. Terveydenhoitaja tutki vatsaa ja tuumi, että tämä kuule mitään turvotusta ole, kun kohdun tuntee ihon läpi ihan selkeästi.

[QUOTE="vieras";23473755]rv 19, ekassa rv 22. Mutta mulla kyllä tuli raskausvatsa esiin jo viikolla 9. Kohtu on eteenpäin kallistunut ja istukka etuseinämässä ja kun olen vielä alipainoinen, niin vatsa tuli tosi aikaisin näkyviin. Harmittelin neuvolassa viikolla 10, että harmittaa tämä turvotus. Terveydenhoitaja tutki vatsaa ja tuumi, että tämä kuule mitään turvotusta ole, kun kohdun tuntee ihon läpi ihan selkeästi.[/QUOTE]

joo näkyi mullakin eka tosi aikasin, kun olin silloin niin hoikka =) tarkotin lähinnä niitä joilla on se maha olemassa jo ennen ku vauva on ollu edes pilke silmäkulmassa.

Tunsin vasta 20+1 (eka ja toistaiseksi viimeinen raskaus).. Muistan tarkkaan, kun silloin sattui olemaan mun syntymäpäivä..Poju järkkäs äidilleen pikku yllärilahjan mahasta käsin..:heart: Ihmettelin, että mikä kumma elohiiri se tuolla vatsapohjassa nykii vai onko ilmavaiva peräti.. sit tajusin, että sehän on tämä meidän pikkuihminen, joka siellä mellastaa..:D

Ihmetten vieläkin, että miten ne liikkeet tuntu yhtäkkiä niin selvästi.. olis kuvitellut, että ensin tuntuisi jotain hentoisia kosketuksia.. ehkä en vain niitä huomannut vaikka kovasti yritin liikkeitä "kuulostella" jo jostain rv15 lähtien..:D

joo näkyi mullakin eka tosi aikasin, kun olin silloin niin hoikka =) tarkotin lähinnä niitä joilla on se maha olemassa jo ennen ku vauva on ollu edes pilke silmäkulmassa.

Joo, ymmärsin kyllä mitä tarkoitat ja olen itsekin niille naureskellut. Mutta en olisi ikinä uskonut, että tuo on oikeasti mahdollista, ellen olisi itse kokenut. Varsinkaan, kun esikoisesta maha tuli näkyviin vasta puolivälin jälkeen, vaikka yhtä hoikka olin silloinkin.

Eka raskaus, ekan kerran 17+3, ja muutaman viikon ajan tuntui ehkä joka toinen päivä pari kertaa päivässä jotain. Viikolta 20 se aamujumppa alkoi olla selkeää ja tuntui päällekin :)

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23473659:
Ihan varmuudella viikon 20 paikkailla kaikista. Jotkuthan väittää tunteneensa jo tyyliin viikolta 12...

mä tunsin tästä neljännestä 13+6 alkaen joka päivä.. (tosin menkkojen mukaan olis pari viikkoo ollut pidemmälläkin).. muuten ekat liikeet 20viikolla ekasta, tokasta 16viikolta ja kolmannesta tunsin 18viikolta alkaen..

en ymmärrä miksei jotkut voi uskoa että joku voi tuntea aikasemmin liikeet.."jotkuthan väittää" juttuja... :D

[QUOTE="Miranda83";23473985]mä tunsin tästä neljännestä 13+6 alkaen joka päivä.. (tosin menkkojen mukaan olis pari viikkoo ollut pidemmälläkin).. muuten ekat liikeet 20viikolla ekasta, tokasta 16viikolta ja kolmannesta tunsin 18viikolta alkaen..

en ymmärrä miksei jotkut voi uskoa että joku voi tuntea aikasemmin liikeet.."jotkuthan väittää" juttuja... :D[/QUOTE]

no kyllä tollasen 14 viikkoaki ymmärtää ja voi uskoa, alkaa olla kuitenki sikiölläki jo ytyä siellä jaloissa. Mut oikeesti rv12 tai jopa sen alle, esim. mun yks kaveri tunsi liikkeet rv10. Se sikiö on kyllä aivan tosi pieni sillon että saa melko herkkä olla jos ne tuntee.

[QUOTE="Miranda83";23473985]mä tunsin tästä neljännestä 13+6 alkaen joka päivä.. (tosin menkkojen mukaan olis pari viikkoo ollut pidemmälläkin).. muuten ekat liikeet 20viikolla ekasta, tokasta 16viikolta ja kolmannesta tunsin 18viikolta alkaen..

en ymmärrä miksei jotkut voi uskoa että joku voi tuntea aikasemmin liikeet.."jotkuthan väittää" juttuja... :D[/QUOTE]

Mäkin oon viikolla 7+1 ja ihan selvästi jo tuntuu....

Yhteistyössä