Millä perusteella sylikummin valinta?

Vepasto
Meillä ei varsinaisesti valittu sylikummia. Esikoista piti kaksi kummia vuorotellen ja kuopusta piti mun sisko, mut sekään ei ollut mun valinta, vaan kummit sai ite päättää kuka pitää sylissä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:54 vieras kirjoitti:
Sylikummi valitaan yleensä silloin, kun on joku todella läheinen ihminen eli paras ystävä tai oma sisar. Meillä ei ole ollut lapsilla sylikummia ollenkaan, kun ei ole ketään läheistä.
Aika outo vastaus! Esim.olen veljeni esikoisen kummi ja en ollut sylikummi, vaikka ollaan todella läheisiä. He vaan halusivat vauvan olevan äitinsä sylissä.
 
No meillä on kaikilla lapsilla mies sylikummi, koska mullaki on. Ja kahdella vanhimmalla on molemmilla kaksi kummisetää ja niistä sit läheisempi on sylikummiksi valittu ja nuorimmalla on vaan yks kummisetä ja luonnollisesti pesti lankesi hänelle ja hän oli ja on siitä erittäin otettu, ensimmäinen ja toistaiseksi ainut kummilapsi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:59 Hanna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:54 vieras kirjoitti:
Sylikummi valitaan yleensä silloin, kun on joku todella läheinen ihminen eli paras ystävä tai oma sisar. Meillä ei ole ollut lapsilla sylikummia ollenkaan, kun ei ole ketään läheistä.
Aika outo vastaus! Esim.olen veljeni esikoisen kummi ja en ollut sylikummi, vaikka ollaan todella läheisiä. He vaan halusivat vauvan olevan äitinsä sylissä.
Ymmärsit ihan väärin mitä tarkoitin. Ap kysyi, että millä perusteella sylikummi valitaan ja tarkoitin vastauksella sitä, että jos kummeista joku pitää vauvaa sylissä niin se on se, joka heistä on se läheisin vanhemmille eli vanhemmat yleensä haluavat sylikummiksi todella läheisen ihmisen.

Meillä ei siis sylikummia ollut, koska kukaan kummeista ei ollut niin spesiaalitapaus, että olisimme halunneet hänet sylikummiksi.

Taitaa yleensä kuitenkin sylissä pitäjä olla vauvan isä.
 

Yhteistyössä