Millä öljy pois ulkohaalarista?

H-E-P-P-U-L-I

Aktiivinen jäsen
21.07.2006
2 415
1
36
|O |O |O |O |O |O |O |O

Saatanan perkeleen helvetin reuhka (ukon auto) on ilmeisesti vuotanu öljyä pihalle ja nuoremman mielestähän siinä oli huippu lammikko mennä maata, joten pinkki ihana haalari aivan öljyssä :'( :'( :'( |O |O |O |O |O :kieh: :kieh:

Mites saan sen puhtaaksi? Pliis sanokaa et jotenki onnistuu. Pliiiiiiiiiiiisssss!!!!!! :'(

Tahranpoistoainetta. Tytön haalariin oli tullut joku musta rasvaisen näköinen jälki, joka näytti siltä ettei varmana lähde millään, niin hyvin irtosi tuoreeltaan tahranpoistoaineella - vieläpä sellaisella Dr Beckman vai mikähän oli, joka ei ole mitään järkkyä myrkkyä vaan ihan luonnonmukaisia aineita!

Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti irtoo:
Tahranpoistoainetta. Tytön haalariin oli tullut joku musta rasvaisen näköinen jälki, joka näytti siltä ettei varmana lähde millään, niin hyvin irtosi tuoreeltaan tahranpoistoaineella - vieläpä sellaisella Dr Beckman vai mikähän oli, joka ei ole mitään järkkyä myrkkyä vaan ihan luonnonmukaisia aineita!

Niin ja lisään vielä että eka yritin pesuaineella eikä inahtanutkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti irtoo:

Niin ja lisään vielä että eka yritin pesuaineella eikä inahtanutkaan!

Mulla on sitä kaapissa. Häätyy koklata sitäkin. ihan mitä tahansa :'(

mä pesin kans jollakin auton...hmm..mikähän se oli, jotain TOSI pahanhajuista nestettä.(oliskohan juuri tämä lakkabensiini) sen jälkeen sai tuulettaa ja pestä vielä moneen kertaan että haju lähti, mutta niin läks rasvatahrat.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
mä pesin kans jollakin auton...hmm..mikähän se oli, jotain TOSI pahanhajuista nestettä.(oliskohan juuri tämä lakkabensiini) sen jälkeen sai tuulettaa ja pestä vielä moneen kertaan että haju lähti, mutta niin läks rasvatahrat.

ja varmaan kosteussuojattu toppahaalari tykkää :whistle: jos siis sellaisesta apllä kyse

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

ja varmaan kosteussuojattu toppahaalari tykkää :whistle: jos siis sellaisesta apllä kyse

Juu se pahamaineinen reimatec vieläpä, mutta niiiiiiiiin suloinen :'( Tuolla se nyt pyörii jo toista kierrosta koneessa, nyt melkosen vaahtomeren seassa, lähinnä pelkkää tahranpoistoainetta. Saas nähä miten käy, niin tahran kuin kosteussuojan :'(

Nestemäistä mäntysuopaa kun pitää tahran päällä tunnin ennen pesua, tahra yleensä lähtee. Tuosta jo kaiken-kokeneesta tahrasta en sano mitään, mutta seuraavaan kannattaa kokeilla. Sillä lähti jopa mustekynäpiirustus uudesta toppatakista.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Nestemäistä mäntysuopaa kun pitää tahran päällä tunnin ennen pesua, tahra yleensä lähtee. Tuosta jo kaiken-kokeneesta tahrasta en sano mitään, mutta seuraavaan kannattaa kokeilla. Sillä lähti jopa mustekynäpiirustus uudesta toppatakista.

Niinpä (kaiken kokenut tahra), sillä olenkin onnellinen kun näyttää et lähtee enimmäkseen pois näin. Mut tuon mäntysuovan pistän kyllä ostoslistalle.

Parhaiten olen saanut öljyt pois, kun olen tuoreeltaan vähän kastellut öljykohtaa ja raakaa fairyä päälle ja hangannut. Vasta sen jälkeen normipesu päälle, kun öljyä ei näy vaatteessa yhtään. Fairy kannattaa huuhtoa pois ennen koneeseen laittoa, vaahtoaa muuten yli :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kypsä:
Parhaiten olen saanut öljyt pois, kun olen tuoreeltaan vähän kastellut öljykohtaa ja raakaa fairyä päälle ja hangannut. Vasta sen jälkeen normipesu päälle, kun öljyä ei näy vaatteessa yhtään. Fairy kannattaa huuhtoa pois ennen koneeseen laittoa, vaahtoaa muuten yli :laugh: :laugh:

Hyvä vinkki, meän kone ei kestää enempää vaahtoa :laugh:

Tämä on erittäin hyvä kommentti.

Monesti on turha ns. mennä merta edemmän kalaan. Mäntysuopalius on moneen pätevä juttu.

Etenkin tuo liotusaika siis kannattaa huomioida. Ei pidä liikaa hosua. Antakaa kemian toimia rauhassa. Nestemäinen mäntysuopa on aika jäykkää, joten ensin voi kastaa sillä, mutta antaa päälle _hiukan_ kuumaa vettä, niin aineet pääsee vähnä paremmin kostuttaman ja vaikuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kypsä:

Faity on myös aika mojovaa ainetta ja soveltuu moneen. Ensin vaikka mäntysuopaa ja sitten päälle synteettiseltä osastolta fairyä, niin johan pitäisi tepsiä moneen. Ja juurikin tuo huuhteleminen ois enne koneeseen laittoa: Juuri näin! Yleensä aina kannattaa ns normiersu sitten päälle enimmistä huuhdelluille vaatteille, niin veiraat aineet ja hajut ainakin vähän vähenee niista räteistä-

Alkuperäinen kirjoittaja insinöörismieskurkkastänne:

Tämä on erittäin hyvä kommentti.

Monesti on turha ns. mennä merta edemmän kalaan. Mäntysuopalius on moneen pätevä juttu.

Etenkin tuo liotusaika siis kannattaa huomioida. Ei pidä liikaa hosua. Antakaa kemian toimia rauhassa. Nestemäinen mäntysuopa on aika jäykkää, joten ensin voi kastaa sillä, mutta antaa päälle _hiukan_ kuumaa vettä, niin aineet pääsee vähnä paremmin kostuttaman ja vaikuttamaan.

Mä sain mun omista housuista öljytahrat lähtemään tavallisella tolulla. Tolu on vissiin aika samaa ainetta kuin mäntysuopa.

Yhteistyössä