millä mielellä teidän taaperot ovat aloittaneet päivähoidon?

Siis miten on lähtenyt sujumaan tuo hoitorumba? meillä on kohta edessä tuo "arki" ja pikkumiehen pitäisi aloittaa hoito. Vähän jo hirvittää,että miten se lähtee käyntiin,nyt kun on niin ääidin perään jne. poika nyt 1v5kk.

Nupukka
Meidän neiti (1.5v) aloitti pehmeällä laskulla päivähoidon eilen, eli mulla ei tällä viikolla ole töitä vaan totutellaan nyt alkuun puolikkaalla päivällä päiväkotiarkeen. Eilen vein 8 jälkeen aamulla ja hain lounaan jälkeen puol 12 aikaan kotiin. Eilen oli mennyt ihan hyvin, ulkona oli tullut itku ja sitten oli neito tullut yhden tädin kanssa sisälle. Tänä aamuna sitten jäätiin itkemään oikein kunnolla, kun tajusi että taas äiti lähtee. Kyllä muuten tuli äidiltäkin itku :'( Haen taas ennen puolta päivää kotiin. Eilinen loppupäivä kotona meni aikalailla äidissä kiinni riippuen. Kaikille hoito-uraansa aloitteleville nuppusille ja vanhemmille tsemppiä :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 09:55 Nupukka kirjoitti:
Meidän neiti (1.5v) aloitti pehmeällä laskulla päivähoidon eilen, eli mulla ei tällä viikolla ole töitä vaan totutellaan nyt alkuun puolikkaalla päivällä päiväkotiarkeen. Eilen vein 8 jälkeen aamulla ja hain lounaan jälkeen puol 12 aikaan kotiin. Eilen oli mennyt ihan hyvin, ulkona oli tullut itku ja sitten oli neito tullut yhden tädin kanssa sisälle. Tänä aamuna sitten jäätiin itkemään oikein kunnolla, kun tajusi että taas äiti lähtee. Kyllä muuten tuli äidiltäkin itku :'( Haen taas ennen puolta päivää kotiin. Eilinen loppupäivä kotona meni aikalailla äidissä kiinni riippuen. Kaikille hoito-uraansa aloitteleville nuppusille ja vanhemmille tsemppiä :)
Teidän tilanne kuulostaa ihan samalta kuin meilläkin.

Meilläkin aloitellaan hoito pehmeällä laskulla tällä viikolla. Käytiin ennen joulua muutaman kerran niin, että olin tytön kanssa päiväkodissa mukana. Eilen tyttö jäi reippaasti muiden kanssa ulkoilemaan, eikä ollut yhtään itkenyt. Tänään sitten raukka jäikin itkemään kun lähdin. Kyllä siinä meinasi äidin sydän pakahtua ja piti oikein pakottaa itsensä ettei kääntyisi takaisin tytön luo. Haen tytön tänään sitten puolenpäivän aikoihin pois. Niin, ja tytöllä ikää nyt 1v1kk.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 08:42 Wildhallon kirjoitti:
Siis miten on lähtenyt sujumaan tuo hoitorumba? meillä on kohta edessä tuo "arki" ja pikkumiehen pitäisi aloittaa hoito. Vähän jo hirvittää,että miten se lähtee käyntiin,nyt kun on niin ääidin perään jne. poika nyt 1v5kk.
Kuulema pikkuiset sopeutuu päiväkotiin yllättävän hyvin. Käykää ajoissa tutustumassa paikkoihin yhdessä ja aloittakaa hoito pehmeällä laskulla ensin lyhyempinä hoitopäivinä. Tsemppiä!

pikumyy
Jos vain mitenkään on mahdollista isän kannattaa viedä lapsi hoitoon ja äidin hakea. Äidistä on paljon vaikeampi erota. Meillä se on ainakin toiminut todella hyvin ja alusta asti poika (vajaa 2v) on jäänyt helposti hoiton ja viihtynyt. Kerran kun isä ei voinutkaan viedä ja minä vein niin itkuhan siitä tuli (mutta kun soitin tarhaan 10min päästä niin poika oli jo tyytyväisenä leikkimässä). Ja kannattaa tosiaan rauhassa käydä tutustumassa paikkaan ennen tositoimia. Tsemppiä!

aata harmaana
Meillä poika 1.4v ja aloitti eilen päiväkodissa jonne jäi tosi kovaa itkemään kuten myös tänään.... :'( Tuli tosiaan itellekin niin paha mieli ja itku silmässä lähin pois. Eihän se itku kauaa kestä mutta kyllä se tuntuu pahalle.
Ja meidän poika ollut päiväkotia ennen siis perhepäivähoitajalla 4kk jonne jäi myös itkemään.....Mutta päivät on muuten sujuneet oikein hyvin!
Olen tosiaan huomannut ihan saman kun edellä oleva henkilö, että jos mahd.niin kannattaa isän viedä.Meillä auttoi itkuun se! ;)

Miskan äiskä
Meillä poika (2v5kk) jäi päikkäriin ihan hyvin ilman huutoja ja iltapäivällä ei olisi meinannu malttaa lähteä kotiin. Poika on jo sen verran vanhempi ja reipas, että hoitoon jääminen ainakin näin alkuun sujuu hyvin, mutta odotan kyllä myös sitä kautta, kun huomaa että täähän onkin pysyvää ja tekee stopin. Ens viikolla mies sitten vie aamulla ja mä haen iltapäivällä ja välillä vähän miten työvuorot menee, mutta aika usein mies vie ja minä haen.

Nupukka
Jihuu! Meidän tyttö jäi aamulla hoitoon aika hienosti! Pientä nyyhkytystä, mutta ei itkua ollenkaan. Jäi jo tutummaksi tulleen tädin syliin ja rauhoittui jo täysin ennenkuin itse ehdin lähteäkään! Kun menin hakemaan niin neiti touhuili vielä ruokapöydässä, eikä ollut mikään kiire äidin syliin. Olisi vaan jatkanut touhuja muiden lasten kanssa. Huomenna on välipäivä ja sitten maanantaina olisi ekat päikkärit päiväkodissa edessä. Saa nähdä miten nukkuu siellä... Toivottavasti jatkuisi näin hienosti tuo sopeutuminen niin hyvillä mielin voi lähteä ensi viikolla töihinkin.

wepe
Meidän kuopus aloitti päiväkotitaipaleen viime syyskuussa. Oli tuolloin 1v1kk ikäinen. Korvatulehdus hieman hankaloitti päiväkotirytmiin tutustumista (sairaslomat), mutta nyt on jo oikein reipas pikkumies. Päiväkotiin jäädään mielellään ja päivät menevöt mainiosti. Meillä mies vuorotöissä, joten pojille kertyy vain 10hoitopäivää/kk.

Yhteistyössä