millä lapsi hiljaiseksi ?

voi pojat että väliin on voimat koteuksella, onneksi harvemmin näitä päiviä. Reipas , iloinen , vilkas, ylipuhelias 4- veemme ei pysy hetkeäkään hiljaa vaan höpöttää, pöpöttää koko ajan, vieraille ihmisille kaupassa, pyykkituvalla yms vaikka kaikki aikuiset eivät jaksa aina häntä kuulla. Ja uhma- tahto kausi palasi jällee ja höpöttää ja kysyy samaa asiaa minulta niin kauana kun hermostun..... äiti koska saan niitä muroja, saanko niitä muroja , minä ainakin syön niitä muroja ,niin mutta minä ainakin saan niitä muroja..... vaikka vastaan että tänään emme syö muroja. piste. ja vielä että asia on loppuun käsitelty......siis vastaavaa kiistelyä väliin asioista kun asioista eikä usko millään ! Millä te saatte lapsenne olemaan hiljaa ja höpöttämättä, vai onko papupata aina papupata...... :/

Jonsered
Meidän nuori herra ei ole hiljaa edes unissaan! 5v voi jutella kaupassa kenen kanssa tahansa ja nti 3v tenttaa jokaisen vastaan tulijan ja kyselee missä he asuvat. Vanhin ja toiseksi vanhin kyllä juuri ja juuri vastaavat jos joku kysyy. Itse en ole kuulevinani, jos olen sanonut, että tämä asia on nyt loppu. Pienemmät yrittävät kyllä jatkaa ja joskus alkavat huutaa tai kiukutella, mutta minä joko poistun tilanteesta tai jatkan "korvalukkoa!.
Ehkä sitten murrosiässä hiljenevät... tai sitten eivät. :kieh:

no, miua ei kyllä haittaa vaikka puhua läpättää koko ajan ja kaikkien kanssa. Valokuvaamossa meinas kyllä hiki tulla kun ehti kertoa kaikki meitin asiat, eikä pois voinu lähtee kun kuvaus oli kesken..:)

Muutoin oon ajatellut, että se on sitä luontaista kiinnostusta.

meillä on kanssa 4 vuotias tyttö joka puhuu ihan koko ajan ja jos ei ole asiaa täytyy vaan hokea jotain että äänessä olis. tyttö oppi puhumaan tosi aikasin ja on puhunut siitä asti koko ajan. toivottavasti tää pikku kakkonen on vähän hiljasempi.

Yhteistyössä