Millä konstilla saan noi ärsyttävät korppukantapäät pysymään pehmeinä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Olen kokeillut vaikka kuinka monet jalkarasvat. Rasvaan koipeni aamuin-illoin ja välillä raspaan. Tosin olen vähentänyt tuota raspausta kun jostain luin, että se vaan paksuntaa ihoa entisestään.
Rasvaan välillä ja laitan sukat ja pistän rasvat muhimaan, mutta esim. aamulla on rasvauksen jälkeen ok, niin illalla, kuten nyt, on jo rumat kantapäät!
Oisko mitään hyviä kikkoja? Kantapäiden lisäksi paksuuntuu ärsyttävästi tuo ukkovarpaan sivu. Hyi hitsi mitkä aasin kantapäät mulla on :x

Mie oon todennu et oriflamen jalkakylpy ja -rasva on tosi hyvät pehmittään jalkapohjia ja säännöllisesti käytettynä pysyyki pehmeinä. Ja niillä on sellaiset sukatki mitkä voi laittaa jalkaan rasvauksen jälkeen.
(en oo myyjä :D )

Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Olen kokeillut vaikka kuinka monet jalkarasvat. Rasvaan koipeni aamuin-illoin ja välillä raspaan. Tosin olen vähentänyt tuota raspausta kun jostain luin, että se vaan paksuntaa ihoa entisestään.
Rasvaan välillä ja laitan sukat ja pistän rasvat muhimaan, mutta esim. aamulla on rasvauksen jälkeen ok, niin illalla, kuten nyt, on jo rumat kantapäät!
Oisko mitään hyviä kikkoja? Kantapäiden lisäksi paksuuntuu ärsyttävästi tuo ukkovarpaan sivu. Hyi hitsi mitkä aasin kantapäät mulla on :x

älä raspaa vaan osta sellanen hohkakivi millä hiot. mut mulla sama ongelma, kävin jalkahoitolassa keväällä ja siellä raaputti kaikki kovettumat pois. oli ihanan kevyet jalat sieltä lähtiessä mut nyt on taas niin pirun kovettumat molemmissa....

Mulle on tehonnut ainoastaan apteekista sellainen aine kuin calmuril.
http://www.laakeinfo.fi/%5CMedicine.aspx?m=833&i=ACO+HUD_CALMURIL
Eli tehokuuri ensin tällä ja sitten sen jälkeen normaalia rasvausta.

keittis sanoi hyvän neuvon...

oliko että koivet kylpyyn(kuivana EI saa raspata) jossa oliko merisuolaa ja/tai ruokaöljyä loraus.
Siellä liottaa vartin. kevyt raspaus ja kuivaus. Lemon glycerin voidetta ja sukat jalkaa

mulla välillä kuivuu niin pahasti et menee verilla mut toi auttaa

Mulla ihan kauheat korppukantapäät. Lääkärin mukaan johtuu siitä että olen kanta-astuja, joka tömäyksellä iho alkaa paksunemaan kunnes sitten halkeaa. Kammo kanjonit ja todella kipeät, kerran olen jopa saanut imusuonitulehduksen. Mulla kaikkein parhaiten toimii kun raspaan ja käytän jatkuvasti compeed cracked heels rasvaa. Silloin kun kantapäät auki niin mikään muu ei auta kuin compeedin rakkolaastarit.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mulla ihan kauheat korppukantapäät. Lääkärin mukaan johtuu siitä että olen kanta-astuja, joka tömäyksellä iho alkaa paksunemaan kunnes sitten halkeaa. Kammo kanjonit ja todella kipeät, kerran olen jopa saanut imusuonitulehduksen. Mulla kaikkein parhaiten toimii kun raspaan ja käytän jatkuvasti compeed cracked heels rasvaa. Silloin kun kantapäät auki niin mikään muu ei auta kuin compeedin rakkolaastarit.

Hei, tossa onkin varmasti totuudenhiventä minullekin!! Pystyisköhän sitä oppimaan jotenkin muuten kävelemään :/

Semmoinen ruokavalio että vatsa toimii päivittäin.
Vyöhyketerapeuttuini sanoi että jos vatsa ei toimi (päivittäin) se näkyy myös kantapäissä.

Ja tottahan tuo puhui, silloin kun vatsa toimii päitittäin niin mulla jalatkin on kunnossa. Jos taas ei toimi, kuten nyt kantapäät on ihan korppuna..

Vatsatoimimaan = jalat pehmeiksi..

Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Hei, tossa onkin varmasti totuudenhiventä minullekin!! Pystyisköhän sitä oppimaan jotenkin muuten kävelemään :/

No korkokengillä :D ja sitten olen ostanut apteekista sellaiset silikoniset tyynyt jotka laitetaan kenkään. Ne auttaa kun ei tule sitä iskua.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Semmoinen ruokavalio että vatsa toimii päivittäin.
Vyöhyketerapeuttuini sanoi että jos vatsa ei toimi (päivittäin) se näkyy myös kantapäissä.

Ja tottahan tuo puhui, silloin kun vatsa toimii päitittäin niin mulla jalatkin on kunnossa. Jos taas ei toimi, kuten nyt kantapäät on ihan korppuna..

Vatsatoimimaan = jalat pehmeiksi..

Kyllä mulla vatsa toimii päivittäin, ja jalat on silti korput :| Mulla on kyllä muutenkin todella kuiva iho, ja liian usein unohdan rasvata kantapäät ennen kuin ne kipeytyvät :ashamed:

Mä ostan apteekista kirurginveitsiä ja niillä vuolen kovettumia kantapäistä :/
Joo se compeedin rasva on hyvää mutta kallista. Ja tosiaan silloin kun jalat on kunnossa niin ei tule ylläpidettyä niiden kuntoa vaan jättää retuperälle.

Joo, kyllä mullakin vatsa toimii hyvin. Aamuisin syön kaurapuuroa ja ruisleipää monta palaa päivässä ja näillä sen saan hyvin toimimaan eli se ei ole syynä.

No mäkin syön aika terveellisesti, toki ainahan voi parantaa vielä entisestään ruokavaliota mutta kuitenkin. Vatsa toimii vähintään kerran päivässä, parikin kertaa ja silti on kuivat kantapäät:o, eli ei tuo ruokavalio-teoria päde täälläkään.. Tietenkin tilanne vois olla vielä pahempi jos söis huonommin;) Mutta kanta-astuja olen minäkin:(

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
No mäkin syön aika terveellisesti, toki ainahan voi parantaa vielä entisestään ruokavaliota mutta kuitenkin. Vatsa toimii vähintään kerran päivässä, parikin kertaa ja silti on kuivat kantapäät:o, eli ei tuo ruokavalio-teoria päde täälläkään.. Tietenkin tilanne vois olla vielä pahempi jos söis huonommin;) Mutta kanta-astuja olen minäkin:(

Jalkahotajalla käynti auttaa.Kuiva on kuollutta ihoa.Jalat oli ku vauvanpeppu hodon jälkeen.

Mä sanoisin kanssa että jalkahoitajalle nyt ihan ensiksi.

Jalkojen ihon kuorinta ja SÄÄNNÖLLINEN rasvaus tuhdilla rasvalla. Tummeli hyvää.

(kumpa itsekin jaksais tehdä noille jaloille näin) :whistle:

käynti jalkaterapeutilla jalkahoidossa auttaa, ja sieltä saa varmasti hyviä ohjeita kovettumien ennaltaehkäisyyn. jalkineilla ja sukilla on myös merkitystä kovettumien syntyyn, sekä jalkojen virheasennoilla. helosanin vihreä jalkavoide on myös kokeilemisen arvoinen, saa apteekista.

Alkuhoidoksi ammattilaisen tekemä jalkahoito. Sitten säännöllinen jalkakylpy (esim. Schollin jalkakylpykuulat) ja hionta hohkakivellä sekä rasvaa, rasvaa ja vielä kerran rasvaa.
Juju on sitten se, että 2-3 x vko pitää tuo jalkakylpy, hionta ja rasvaus muistaa tehdä.

Yhteistyössä