Millä konstilla kamala huuhteluaineen lemu pois vaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KissKisss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KissKisss

Vieras
Ostin kirppikseltä vaatteita itselleni kun löysin just oikeeta kokoa ja hyvään hintaan. Ajattelin siellä että vaatteissa oleva vahva huuhteluaineen hirveä lemu lähtisi kotona 60 asteen pesussa mutta ei. Nyt koko asunto lemuaa aivan kamalalle kukkasille, hirveä lemu josta saan päänsäryn. En usko että toinen pesukertakaan tekee ihmeitä. Mitä noille voi tehdä? jos laitan vaatteet kaappiin niin koko vaatekaappi haisee kohta etovalle.. varmasti käytetetty niihin jotain kamalaa comfortin hajuvesiasiantuntijoiden kanssa kehitettyä huuhtista joka kestää vuoden vaatteissa :sick:
Ja ei, en ole huuhteluainevastainen fanaatikko mutta rajansa kaikella :cautious:

Laita vaatteet muovipussiin, kaada peraan puolipakettia ruokasoodaa, ravista huolella pussi suljettuna jotta sooda leviaa ja sulje pussi tiukasti. Anna seisoa pussissa anakin vuorokausi, sen jalkeen ravista sooda vaatteista ja pese ne normaalisti.

Talla metodilla haviaa mm. rasva ja oljy hajut vaatteista myos.

Ajan kanssa. Muuta en ole keksinyt. Mulla on yksi kaveri, joka käyttää tosi vahvaa huuhteluainetta. Majoitin sitä täällä loppukesästä viikon. Sen tartti pestä pyykkiä ja mä tyhmä ajattelin, et mä voin laittaa samaan koneeseen mun vaatteita. No hyi hemmetti ei olis pitäny. Ei edes laitettu sitä huuhtelutökötintä sinne, mutta haju tarttui sen vaatteista. Lisäksi patja ja peitto, joita se käytti lemusi KUUKAUSIA. En enää mielellään majoittele tota tyyppiä. Oon vieläpä sanonut sille hienovaraisesti siitä huuhteluineesta, mutta ei se ymmärrä. Se haju pyörryttää, oksettaa, vie ruokahalun, tuntuu isona möykkynä mahassa. Minkä takia ihmiset tunkee turhia hajuja kaikkialle?

Se mitään huuhteluainetta ole. Jengi myy kirppiksillä vanhoja ummehtuneita vaatteita, jotka on kaivettu jostain kaapin perältä vuosia siellä maatuneina. Jotta rätin saa kaupaksi, siihen suihkutetaan esim. Airwick suihketta tai muuta ilmaan suihkautettavaksi tarkoitettua ns. vessahajua.

No kun toi kemikaali sitten vaatteessa ehtii olla sitä myydessä viikon tai kaksi, niin sehän pinttyy vanhaan tekstiiliin. Ei sitä meinaa saada millään siitä enää irti. Jätä suosiolla ostamatta nuo "raikastetut vaatteet".

Pese monta kertaa / tuuleta välissä ulkona / liota etikkavedessä.

En ymmärrä miten nuo ihmiset ei itse huomaa, kuinka heidän vaatteensa löyhkävät. Itsekin tässä pessyt ja tuulettanut jo useaan kertaan kirpparilta ostetun tyynyliinan, ja yhä haisee... Ja todellakin selkeä pyykinpesuaineen/huuhteluaineen hajuste siinä haisee, ei pelkkä "kirppari".

Yhteistyössä