Millä kevyellä vaihtoehdolla vois korvata leivän päältä

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Totut. Itse söin joskus tonnikalalla öljyssä, tomaattia, aromisuolaa ja kurkkua leivän päällä monen vuoden ajan. Joskus sulatejuustoviipaletta 6% rasvaa ja tomaattia. Tomaatti sopivan kosteaa.. Tosin talvitomaatit mauttomia :(

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
Saatko ne tarpeelliset pehmeät rasvat sitten jostain muualta?
Ai niin joo. Niitäkin tosiaan tarvitaan. No onkohan niitä rasvattomassa maidossa tai piimässä? Nyt käytän leivän päällä mini lättaa, en sitten tiedä onko toi paras rasvavaihtoehto.

vinci
en muuten pysty minäkään. mutta en kyllä menis niin pitkälle että sitä alkaisin korvaamaan millään. tarvii ihminen rasvojakin...
jokus oon ostanu sitä beceliä joka tehty jostain muusta terveellisemmästä...eoli en sitä kallista versioo mut toinen niistä halvemmista..muistassin et niitä oli kaksi eri vaihtoehtoo...oliiveista tais olla toienn ja toinen tais olla siemenistä tmv...eli sitä jälkimmäistä oon ostellu. ihan hyvää on. normisti meillä kyl syödään flooraa vaan.

Täytyy tähän väliin sanoa, että söin itse leipäni viimeiset 15 vuotta ilman rasvaa. Kyllä, näkkärikin kuiviltaan :p
Nyt yritän tässä laihduttaa, ja ilmeisesti puutteellinen ruokavalio on ajanut himoitsemaan rasvaa leivän päälle :eek: tosi outoa, 15v ilman ja nyt laitan lättaa.

Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
Saatko ne tarpeelliset pehmeät rasvat sitten jostain muualta?
Ai niin joo. Niitäkin tosiaan tarvitaan. No onkohan niitä rasvattomassa maidossa tai piimässä? Nyt käytän leivän päällä mini lättaa, en sitten tiedä onko toi paras rasvavaihtoehto.
=)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
en muuten pysty minäkään. mutta en kyllä menis niin pitkälle että sitä alkaisin korvaamaan millään. tarvii ihminen rasvojakin...
jokus oon ostanu sitä beceliä joka tehty jostain muusta terveellisemmästä...eoli en sitä kallista versioo mut toinen niistä halvemmista..muistassin et niitä oli kaksi eri vaihtoehtoo...oliiveista tais olla toienn ja toinen tais olla siemenistä tmv...eli sitä jälkimmäistä oon ostellu. ihan hyvää on. normisti meillä kyl syödään flooraa vaan.
Se oliivibecel on muuten tosi hyvää :p Hmm, paljonkohan siinä on kaloreita. Mini lätassa on 42 kaloria 1 ruokalusikallisessa.

Yhteistyössä