MIllä ikäerolla lapset??

Ihan mielenkiinnosta tiedustelisin että minkälaisella ikäerolla teillä on lapset? Olemme hieman puhuneet mieheni kanssa jos yrittäisimme jossain vaiheessa pikkukakkosta =) (tällä hetkellä meillä on 8kk ikäinen poika.
Mies meinaa että sitten kun poika on isompi (siis 5-7v ikäinen), itse alo0n miettimään että mikä todellisuudessa olisi hyvä ikäero?
Onko lyhyempi vai pitempi ikäero parempi? Mietin sitä että miten pärjäisi kahden pienen lapsen kanssa jos esim. kohta puoliin yrittäisi sitä pikkukakkosta?? Vai pärjääkö lapset keskekään parempmin isolla vai pienellä ikäerolla??

Meillä esikoinen syntynyt heinäkuun 9 pv '05, pikkukakkosen laskettu syyskuun 17 '06. Ikäeroa tulee vuosi ja 2-3 kuukautta. Minusta ainakin on hyvä että muksut tulee näin pienellä ikäerolla. on sitten leikkikaveria toisilleen. Meillä ainakin tyttö viihtyy (nyt siis 10kk) hyvin toisten lasten seurassa ja jaksaa leikkiä paljon pidempään kuin yksinään. Kotona ainakin on koko ajan roikkumassa lahkeessa, mutta mummolassa kun on serkkuja niin kattelee ja leikkii mielellään!
Kyllähän sitä erotuomarina saa varmasti olla, sisarukset nahistelee varmasti leluista ja vähän kaikesta, mutta silti. On niistä niin paljon seuraa toisilleen :D

mulla ja siskollani on ikäeroa 3v. ja meistä on ollu toisillemme kyllä seuraa ja leikitty keskenämme. kaikki aina laittaa kun on pieni ikäero ,että niistä on sit seuraa toisilleen. mulla on poika 1v7kk ja tykkää ainakin seurata isompien lastan leikkejä ja touhuta niiden kanssa (siis yli 2v. vanhempien) ikaistensä kanssa ei niin paljon touhua

Minulla on tytöt 7v ja 1 1/2 vuotta. Ikäeroa tytöillä on siis 5 1/5 vuotta. Toisilleen heistä ei ole leikkikavereiksi. Isomalla tytölle on posliini- ja tarraleikit tärkeitä, kun taas nuorimmaisella on juuri hajota ja hallitse -iässä..
Tytöt riitelevät tällä hetkellä keskenään todella paljon, mutta toivottavasti ystävystyvät isommalla iällä.. aikuisena..

äiti81
Meillä nyt 1v 3kk poika ja nyt ollaan ajateltu et alettais yrittämään toista. Eli jos niin hyvin kävis et melkein heti tärppäis niin ikäeroa tulis noin 2v. tai vähä yli. En halua kuitenkaan kauhean isoa ikäeroa lapsille. Tuo 2v:kin tai yli tuntuu jo aika "isolta", mutta varmaan aika sopiva :)

Meidän kahdella tytöllä on ikäeroa 1v3viikkoa ja ovat nyt 2- ja 3-vuotiaita ja toisilleen kavereita, äitiä ei edes kelpuuteta leikkeihin mukaan. Meille on tulossa joulukuulla kolmas lapsi ja nähtäväksi jää miten tytöt suhtautuvat vauvaan ja ikäeroon, kun tulee nähtävästi 4v1kk ja 3v1kk.

Tytöt 10v ja 1v, ihana ikäero, isompi on aivan haltioissaan pikkusiskosta, ja TOSI suurena apuna =) Paitsi vanhemmalla alkaa olla murkkuikä ja nuoremmalla uhmaikä :LOL: :LOL: äidillä on aina välillä kestämistä ;)

meillä tytöt 2v 9kk ja 1v 5kk... hyvin on pärjäilty=) tosin kyllähän se kahden vaippaikäisen kanssa oli rankkaa silloin alussa, varsinkin kun nuoremmalla todettiin paljon allergioita, joiden takia hän sitten huuteli yökaudet, ennen kuin tilanne tasoittui.. mutta nyt kun molemmat jo ymmärtävät leikistäkin jotain, niin päivät sujuvat ihan mukavasti.. siitä kolmosesta rupean itse jo haaveilemaan ;)

Meillä neiti syntynyt 02/05 ja toisen l.a. on 12/06 eli ikäeroa tulee 1v10kk jonkin ajan kuluttua nähdään onko hyvä ikäero vai ei...
Nopeamminkin olisi saanut tulla, mutta kaikki ei aina suju suunnitelmien mukaan!
Tyytyväinen pitää silti olla, että ylipäätänsä on lapsia saanut. =)

Meillä tytöillä ikäeroa tasan 2-vuotta (toinen nyt 6kk ja toinen 2v6kk). Kovasti nauttivat jo nyt toistensa seurasta. Sopivasti vanhempi oppi kuivaksi ennen toisen syntymää, niin ei ole ollut vaipparumpakaan paha. Suosittelen lämpimästi=) :hug:

meillä on tyttöjen ikäero 1v. 4kk. alku tosi raskasta,mutta helpottanut huomattavasti. toisilleen jo ihan mukavasti seuraakin. pääsee yhdellä kertaa noista pahimmista huhmakausista . vaikkakin kestämistä on,kun kaksi näin pientä taaperoa! :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2006 klo 12:31 pauliina82 kirjoitti:
Meidän kahdella tytöllä on ikäeroa 1v3viikkoa ja ovat nyt 2- ja 3-vuotiaita ja toisilleen kavereita, äitiä ei edes kelpuuteta leikkeihin mukaan. Meille on tulossa joulukuulla kolmas lapsi ja nähtäväksi jää miten tytöt suhtautuvat vauvaan ja ikäeroon, kun tulee nähtävästi 4v1kk ja 3v1kk.
Meilläkin lasten ikäero on 1v 3viikkoa ;).Nyt 6v ja 5v,meillä sama juttu.Lapset ovat kuin paita ja peppu.Kuopus on 1-vuotias.Eli ikäeroa kuopukseen on 5,5v ja 4,5v.Sen isompaa ikäeroa en haluaisi.Minusta on kiva että lapsilla on samat intressit.6v ja 5v leikkivät paljon keskenään,kuopus yrittää päästä mukaan leikkeihin.Vähän jännittää tuleeko kuopuksesta yksinäinen koska ikäeroa vanhempiin lapsiin on jo aika paljon.Mielestäni hyvä ikäero on 2-3v.Mutta nämäkin on makuasioita.

Meillä ekan ja tokan ikäero 1v2kk.
Tokan ja kolmannen ikäero 1v10kk.
Kolmannen ja neljännen ikäero 1v11kk.
Ja neljälle ja viidennelle tulee 2v3kk.

Omasta mielestä nämä erot hyviä.
Tälläkin hetkellä koko poppoo leikkii isompien tyttöjen
huoneessa keskenään. 3 ekaa on tyttöjä ja sitten nuorin poika.
Nyt ovat 6v10kk, 5v8kk, 3v10kk ja 1v11kk.

meillä on ainoastaan kaks lasta ja niillä ikäeroa päivälleen 11kk. nuorempi tulee kesällä kaksi, ja kolmas on jo tilauksessa. mä olisin halunnu alottaa kolmannen "tekemisen" jo aiemmin mut järkisyistä sitä oli lykättävä. en vois kuvitellakaan lapsilleni isoja ikäeroja.
aika vaikee mennä sanomaan mikä ikäero olis helpoin tai paras. mä tiedän naisen, joka sano ettei sillä oo koskaan ollu niin helppoa vauva-aikaa kun sen kolmannen lapsen kanssa. silloin jo sen isommat pojat oli 5 ja 7 vuotiaat ja ne viihdytti vauvaa, äidin tarvi ainoastaan hoitaa syötöt ja muu varsinainen hoitaminen. toisaalta taas musta tuntuu että kaikki lapset samaan syssyyn ja sit lopetetaan perheen kasvattaminen. luulen, ettei musta olis aina alottamaan alusta sitä vauvan hoitoa, ku tässä nää menee kaikki kerralla. luulen myös että mukavuuden halu saattais kasvaa lasten iän mukana ja sit sitä vauvaa aina vaan lykättäis.

kuitenkin, kuka tekee mitenkin, kaikki silloin ku tuntuu aika omimmalta tai se on muuten mahdollista.

tinka25
Meillä 1. ja 2. 1v 5kk...hyvin tulevat toimeen ja toisaalta vauva-aikana esikoinen ei osannut olla mustasukkainen vauvasta. Toisen ja kolmannen välillä 2v 1kk...saa nähdä mitä tuleman pitää :whistle:

Äiti81
Mun pojilla ikäeroa 3,5v. Ihan hyvä ikäero minusta,isompi on jo omatoimisempi jne. Itselläni ja pikkuveljelläni ikäeroa 7v ja koen että se on jo liian iso. Pienenä tuli veikkaa hoidettua mut nykyään ei olla kauheen läheisiä.

meillä lapset on syntyny 06/00, 12/01, 12/03 ja 10/05 ja viides on tilauksessa.minusta noilla on kaikilla sopivan vähän ikäeroo ja viihtyvät hyvin keskenään ja tappelevatkin oikein hyvin kun sille päälle sattuvat.meillä kans on haluttu lapset pienellä ikäerolla siks et niistä on seuraa toisilleen mahd. paljon.raskastahan tää välillä on mutta kuitenkin ihanaa.suosittelen pientä ikäeroa.meillä noista on kolme tyttöä ja yks poika(-01 syntyny)

Yhteistyössä