Millä ihmeellä saan pissan hajun pois vessasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nUUhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vessaan Kiilto tekee suihketta, jossa hajunpoisto juuri tuohon tarkoitukseen. Kloritellakin voi välillä puhdistaa tarkemmin. Ei ole pahaksi vaikka miesväelle, ainakin niille pienemmille, sanoisi, että nenän vuoksi istumapissa olisi suositeltavaa. Voisit itseasiassa laittaa miesväen siivoamaan itse.

Voisko sitä pissaa olla pöntössä jossain reunojen alla? Mulla oli tuo sama ongelma, mutta pääsin siitä eroon kun repesin suihkuttamaan pötön reunojen alta bide-suihkulla ja samalla hankasin vessaharjalla.

[QUOTE="vieras";28918433]Vessaan Kiilto tekee suihketta, jossa hajunpoisto juuri tuohon tarkoitukseen. Kloritellakin voi välillä puhdistaa tarkemmin. Ei ole pahaksi vaikka miesväelle, ainakin niille pienemmille, sanoisi, että nenän vuoksi istumapissa olisi suositeltavaa. Voisit itseasiassa laittaa miesväen siivoamaan itse.[/QUOTE]
Ja voimakkaammat aamuvirtsat ja muut tumamt kyuset kannattaa kaikkien huuhdella sillä isolla vesimäärällä. Olen huomannut että vaikuttaa asiaan. Ilmanvaihto aknnattaa myös tarkastaa, jos asuu vanhassa talossa.

Se laattalattian saumat imee sen kusen ja siitä ei pääse sitte millään. Veljellä kans viis poikaa (samoin kuin meillä) ja laattalattia vessassa. Vaimo suunnitellu jo vessa remonttia 5v vanhaan taloon kun ei vaan toimi tuo yhdistelmä että pojat ja vessan laatat. Meillä siis tuo muovimatto ja ei mitään ongelmaa. Jos joku lorottanu ohi jää lattialle ja siitä helppo pyyhkäistä toisin kun laattalattiassa ehtii imeytyä sinne saumoihin. Kun ei sitä voi jokaisen jälkeen olla tarkistamassa.. Ja pääsääntöisesti meillä kyllä joutuvat ite sit jälkensä luutuamaan.

[QUOTE="a p";28918407]Laattalattia ja mattoa ei ole...[/QUOTE]
Todennäköisesti ureaa on imahtanut huokoisiin laattasaumoihin ja siellähän se muhii viittä vaille maailman tappiin asti.
Miesten/poikien vehkeet eivät ole mitään tarkkuuspyssyjä joten roiskeita ja tippoja menee helposti ohi pöntön. Suosittelen miesväkeä kusemaan istualtaan.

Muoks.
Jaahas, edellinenkin kirjoittaja otti puheeksi nuo laattasaumat.:)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Hmmm";28918554]En yhtään ymmärrä, miksi pojat opetetaan pissaamaan seisaaltaan? Meillä mies ja pojat pissaa istualtaan. Ei ole hajuongelmia, eikä ikäviä roiskeita.[/QUOTE]
Näin. Minäkin toimitan asiani istuen. Ei roiskeita, ei hajuja.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28918587:
Näin. Minäkin toimitan asiani istuen. Ei roiskeita, ei hajuja.

Joku meidän kolmesta pojasta nähtävästi kusee seisaaltaan, koska meillekin on tullut tuo yököttävältä haisevien laattasaumojen ongelma. Vaikka millä olen kokeillut pestä, mutta haju senkun tuntuu. Täytyy kokeilla tuota Kiilto-suihketta. Poikien vessa on tehty 2007 joten ei laattojakaan viitsisi laittaa vaihtoon. :(

Ku ei vaan ehi vahtimaan sinne perään vaikka kuin tolkuttaa että istalleen käydään. Meillä kyllä mies käy istalleen ja seisalleen että siltä kait sitte oppineet.. tuntuu vaan että jokaisella on tullu se vaihe että kokeileen tuota seisalleen pissaamista (4-5v) .
Kaveri oli taas niin ylpeä kolmevuotiaastaan joka oli oppinu käymään ite vessassa ja tottakait seisallaan. Mulla kyllä ketutti luututa niitä huteja sitte pytynreunoilta ja lattialta.

Edellisessä kämpässä lattian ja pöntön välissä silikoni oli jotenkin kulunut tai miten se sanotaan, silikonin lisääminen auttoi. Nykyisessä kämpässä huomasin samaa hajua mutta sillä jo mainitulla suihkeella minäkin nykyään siivoan ja se todella auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28918681:
On olemassa aineita joilla laattasaumat voi käsitellä vettä pitäviksi.

Voisin käydä kyllä rautakaupassa kysymässä sellaista, koska muuten parin vuoden kuluttua saumat on varmaan niin kyllästetty k*sella, että täytyy vaihtaa laattasaumat pytyn ympäriltä.

Yhteistyössä