millä hedelmäsose ois hyvä ensimmäiseksi vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äidee:
parsaa, persikkaa...ööh mitähän me ekaks maistatettiin. Äitihän muisti joka välissä sitä perunaa mainostaa, mut annettiin bataattia ennen potaattia.

Mun mielestä noista ei ole ku persikka hedelmä... :D

Joku sellainen missä ei ole montaa eri hedelmää. Jos siis kaupasta ostat. Meidän lapselle ei banaani käynyt vaikka sitä kovasti kehuttiin, vatsa meni kauhean kovalle ja tuli kipuja.
Päärynäsoseella taidettiin aloittaa, onhan sitä mangoakin ja persikkasosetta ja aprikoosisosetta ja omenasosetta.
Joissakin esim. Muksun soseissa saattaa ollaa rypälemehua lisättynä ja omena saattaa myös tehdä vatsakipuja.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja as:
päärynäsose

Päärynää minäkin annoin, on mieto aloitussose :)

niin tai ihan ekaks oon aina antanu perunaa ja sitte porkkanaa. sitte vasta näitä makeampia ettei eka totu niihin.

juu meillä on kans maisteltu nytte peruna porkkanaa ja kasvis sosetta ja nyt meinaan hedemät alottaa mut täyty kysellä koska mulla pää ihan tyhjä vaikka ei esikoisen sose ajasta ole niin kauheasti aikaa :)

Se mikä menee. :D

Meillä ei koskaan vauvana syöny noita soseita. Annoin sitten tuoreesta hedelmistä ensin ihan pieniä paloja ja ajan myötä aina vaan isompia. Tuoreita hedelmiä syö vaikka kuinka ja nyt yli vuoden ikäisenä on oppinu syömään sokeritonta omppu- ja päärynäsosetta, mutta mikään muu niistä ei mene.

Alkuperäinen kirjoittaja as:
päärynäsose

Päärynää minäkin annoin, on mieto aloitussose :)

niin tai ihan ekaks oon aina antanu perunaa ja sitte porkkanaa. sitte vasta näitä makeampia ettei eka totu niihin.

Ja äidinmaitohan ei ole makeaa?

Meillä aloitettiin päärynällä ja mansikalla.

Yhteistyössä