Millä Googlen hakuhistorian saa poistettua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teija

Vieras
Ennen oli raksi "clear history" tai jotain sinne päin, mutta nyt vain näkyy harmaana "history" ja selattujen sivujen lista on koko näytön mittainen. Ei poistu Internetin selaushistorian poistamisellakaan... apuja, kiitos!

Meinaatko sitä, että kun kirjoitat hakusanaa, google antaa niitä ehdotuksia vaikka kuinka paljon? Se on googlen ominaisuus nykyään, ei niitä saa poistettua. Eikä tarkoita, että olisit niillä kaikilla hakenut.

Tiedän mitä tarkotat, katoin juuri samaa enkä löytänyt sitä toimintoa enää. Olen myös käyttänyt tuota clear painiketta hakuhistorian tyhjentämiseen. Minuakin kiinnostais että miten toimii nykysin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
siis työkalupalkin hakukentän historian tyhjentäminen vai googlen hakukentän historian tyhjennys

Googlen hakuhistoriaa minä ainakin ihmettelen, samaa käsittääkseni ap totesi jo otsikossaan

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
hakuasetukset-valikko on googlen oikeassa yläreunassa. sieltä kun valitsee "älä kirjoita hakukenttään kyselyehdotuksia" niin google ei ehdottele enää mitään

En ainakaan minä tuota tarkoittanut.

Tarkotan sitä kun googlen ikkunasta voit kattoa mitä kaikkea aiemmin on sillä kyseisellä koneella joku googlen avulla hakenut. Mulla esim google on pienenä ikkunana näkyvissä yläpalkissa ja siinä on reunassa nuoli josta voi avata listan aiemmin hakemistani hauista. Ennen siinä aukeavassa listassa oli painike jolla sai sen hakuhistorian tyhjennettyä, nyt sitä ei siinä enää ole.

Millä sen voi nykysin tyhjentää?

Minullakin on ollut ongelmia tuon Googlepalkin historian tyhjentämisessä. Koneeni on tämän vuoden mallia ja Windows Vistan käyttiksellä sekä IE selaimella. Olen kokeillut kaiken mahdollisen ja mahdottoman tuloksetta. Sitten menin siihen pieneen nuoleen, jolla saat tuon listan selatuista sivuista näkymään. Kirjoitin ensin a kirjaimen palkkiin ja painoin sitä nuolenkärkeä ikkunan vieressa, jolloin listalle ilmestyi muutamia a-kirjaimella alkavia osoitteita. Yritin poistaa niitä DEL näppäimellä, mutta en onnistunut. Kokeilin kaikkia mahdollisia näppäinyhdistelmiä yhdessä DEL näppäimen kanssa ja otin uudestaan ja uudestaan nuo a kirjaimella alkavat osoitteet näkyviin. Yhtäkkiä, täysin yllättäen listän häntään ilmestyi sininen teksti Tyhjennä historia. Minulla oli tuo a-kirjain Googlen hakupalkissa ja kursori vilkkui kirjaimen vieressä. Teksti ilmestyi listan loppuun oikealle. Kun klikkasin tekstiä, koko selaushistoria tyhjeni ja nyt kone ehdottaa säännöllisesti tyhjennystä joka kerta kun haen listan selauksista ruutuun. En todellakaan ymmärrä mitä tapahtui tai miksi?

Kirjoitin hakusanan ja maalasin sen. Sitten painoin hiiren oikeaa näppäintä, jolloin tuli valikko näkyviin, jossa luki poista hakuhistoria. Toimi näin windows xp:ssä-

sama täälä,kauvon yritin tuloksetta,mutta vilipertin ohojeen avulla se onnistu. teksti poista histori jää niin alas,että se ei mahu tekstikenttään. samallakirjaimella alakavat havut mahtuu matalampaan ruutuun,niin poista historia jää näkyviin. kiitos!