Millä estää masennuksen ja sen olotilan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin, pitäis olla hyvä ja rento olo kun on töistä kesälomaa ja ei tarvii lähteä aamulla kellon herättäessä töihin. Mutta mun mieleni on alakuloinen. Tekstaan kavereille(ovatko he tosiaan sellaisia?!?) ja kyselen kuulumisia ja olisin valmis näkemään, mutta eivät vastaa. Näen että lukevat viestini mutta mitään vastausta ei kuulu.
Saan nukkua aamulla niin pitkään kun nukuttaa mutta tunnen oloni väsyneeksi. Koitan huilia ja rentoutua mutta kuitenkin olen väsynyt.... Jotenkin pelkään masentumista vaikka kaiken pitäisi olla ok.
Onko muilla samaa kun kesäloma alkaa tai muutenkin?
 
vierailija
Silloin kun elämä on "liian" helppoa niin tylsistyy ja masentuu. On paljon aikaa märehtiä asioita ja tehdä niistä ongelmia ja murheita itselleen. Pitäisi tapahtua jotain todellist ja todella rankkaa, joka ns potkisi persuksille. Silloin huomaisi eron siitä kuinka hyvin asiat ovat nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
I feel U.

Ihmisten näkeminen lomallakin tekee lomasta ihanan. Joo aurinkoinen Suomen kesä on itsessään kaunis, voi uida ja retkeillä jne, mutta jos sen kokee yksinäisyyttä kokien, ei se tunnu lomalta. Ihminen tarvitsee toista ihmistä, jaettu ilo on kaksinkertainen ilo jne.

Mulla oli kesäkuun alussa alakulo ja paniikki kun kukaan kavereista ei ottanu yhteyttä - no, kyllä ne siellä oli olemassa ja ollaan nähtykin ja on ollut sen osalta hyvä kesä, mutta kesäloma on monella kaverillani kiireinen ja täyteen buukattu. Tänä kesänä on juhannuksen jälkeen valtatiet olleet täynnä kun tuntuu että kaikki reissaavat pitkin poikin.

Ota ap ilo irti vaikka lähisuvusta, jos sulla sellaisia on. Näe vanhempiasi, juttele kaikille tutuille iloisesti, joita tapaat. Tee vaikka sukuloimiskierros.
Kyllä ne kaveritkin todennäköisesti mukaan tulee jossain vaiheessa.
 
Ja lisään vielä, että kyllä mulla on välillä koettu yksinäisyys tuntunut väsymyksenä. Hylkäämisen kokemus voi olla traumatisoivaa ja vie voimia.
Mä oon huomannut, että monilla tutuilla on esim.töissä burn out johtunut osittain siitä, ettei ole saanut työpaikalta muilta tukea.

Kun taas jos menee ystävyyssuhteissa ja ylipäätään ihmissuhteissa hyvin, ihminen jaksaa isoakin stressiä ja univelkaa. Silloin on suunta ja motivaatio.
 
vierailija
Ap. mainitsit ettei ystäväsi ole vastanneet yhteydenottoviesteihisi.
Ehkä olisi kannattanut viestitellä jo ennen loman alkua. Moni pitää kännykän kiinni.
Ruutuaikaa säätämällä elämään vspautuu aikaa.
Nykyään puhutaan paljon masennuksesta.
Väsymys voi johtua ihan yksinkertaisesta asiasta. On ehkä tullut harrastettua raskaampaa liikuntaa. Joku asia huolestuttaa tai jokin tekemätön asia vaivaa mieltä.
Elän yksin ja en pode yksinäisyyttä.
Olen sinut itseni ja menneisyyteni kanssa.
Seuraan koronauutisia maltillisesti.
Kannattaa elää tässä hetkessä. Jokainen päivä tuo tullessaan uusia yllätyksiä.
Aivot ovat kuin tietokone. Ne putsaavat tiedostoja, päivittävät, tallentavat ja yhdistelevät tietoja.
Maksoin eilen laskun ja laitoin kännykän laskumapin päälle. Suljin mapin ja vein sen kaappiin. Hetken päästö mietin minne kännykkä jäi. Soitin varapuhelimella numerooni ja kuulin kännykän soittoäänen kaapista.
Vaikka tietotekniikka on hieno juttu, elämä ennen internettiä oli kivempaa.
Silloin oli enemmän kohtaamisia ja kommunikaatiota livenä.
Lääkäri Pertti Pakarinen kirjoitti aikoinaan kirjan oravanpyörästä. Elämä ei ollut silloin niin hullua kuin nykyään.
Ehkä joskus taas saan elää ilman tietotekniikkaa. Olisi ihanaa, jos media menisi takaisin kaappiin edes muutamaksi päiväksi.
 
vierailija
Hei!! Mahtavaa lukea näitä vastauksianne. Jokainen erilainen ja hyviä pointteja.
Olen siis laittanut ihan yksinkertaisesti viestejä just kysyäkseni jos ystävilläni olisi aikaa nähdä vaikka kahvittelun merkeissä-heillä, kahvilassa tai vaikka luonani?! Mutta se mikä masentaa on että kun näen tuolta Whatsappiin puolelta että luettu on niin miksi ei laita MITÄÄN viestiä/vastausta???
Olen koittanut kyllä keksiä tekemistä enkä jumittunut kotiini. Järkkäilyä kyllä riittäisi mutta kun ei halua lomaa siihenkään puuhaan käyttää...
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ihmiset eivät aina hallitse somen käyttösääntöjä. Vastaan aina viesteihin enkä huolestuta
Ketään viesteilläni.
Voit päättää miten vietät lomasi. Rentouttavaa kesää!
 
Tsemppiä, hei!

Tee jotain repäisevää. Ihan itseksesi! Ota vaikka se VRn mainostama kahden viikon suomi-junalippu ja pakkaa reppuun vaihtovaatteet, hyvä kirja ja makuupussi ja ota suunta sinne minne eka juna vie. B&B majoituksista, hostelleista ja leirintäalueilta löytyy ihan uuttakin seuraa elleivät ystävät nyt juuri ehdi.
 

Yhteistyössä