Millä ahdistuskohtaus katkemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rauhoittavat on hyvä keino...
Jos ei muut auta.
Ihan rauhoittuminen, ja rauhallinen oleminen, taikka juoksulenkki tms.
Mikä sua ahdistaa osaatko sanoa ja mikä sen laukaisee?

Mä suosittelen lääkitystä, toiset ihmiset on paniikkiherkempiä kuin toiset.
Lääke vie sitä kynnystä korkeemmalle, eikä paniikki/ahdistus iske kuin ennen.

Jos pidempiaikaista ahdistusta niin mene ihmeessä lääkäriin.Se ei ole häpeä.
Ihan tk lekuri esim.

Mulla autaa, kun tekee jotain ihan muuta, kun vain istuu ja ajatelee. Esim. siivous, kaapit jynssätään ja järkätään uusiks, tai sitten johonkin kylään, että saa jutella niitä näitä jonkun mukavan ystävän kanssa.

On huoli yhdestä asiasta ja se aiheuttaa mieletöntä ahdistusta. Ja kun en oikein voi tehdä itse asialle mitään ( siis huolen aiheelle ) muuta kuin yrittää suhteuttaa sitä ja nähdä asiat oikeissa mittasuhteissa. On siis pelko saanut liian suuren otteen minussa ja kaikki on kasvanut järjettömiin mittasuhteisiin päässäni. :(

Olen ollut mielenterveystoimistoon yhteydessä kun samanlaista oli vajaa pari vuotta sitten; lopulta helpotti mutta taas on palannut takaisin tämä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
On huoli yhdestä asiasta ja se aiheuttaa mieletöntä ahdistusta. Ja kun en oikein voi tehdä itse asialle mitään ( siis huolen aiheelle ) muuta kuin yrittää suhteuttaa sitä ja nähdä asiat oikeissa mittasuhteissa. On siis pelko saanut liian suuren otteen minussa ja kaikki on kasvanut järjettömiin mittasuhteisiin päässäni. :(

Olen ollut mielenterveystoimistoon yhteydessä kun samanlaista oli vajaa pari vuotta sitten; lopulta helpotti mutta taas on palannut takaisin tämä. :(

Jos sitä huolta voisi joku muu häiventää, ota tietoa ja koita ajatella ettet voi asialle mitään.
Sanot mielessäs kun alat vatvoa sitä että STOP!
Eikä ajatustakaan enää sille.

Lääkitys on seuraava vaihtis, eikä mikään paha.
Ihmiset liikaa aina pelkää sitä....

Kannattaa hankkia lääkärille aika. Ei kannata jäädä yksikseen miettimään ja häpeämään.
Hankit lääkkeet; ei niitä ole pakko popsia levyä vkossa, mutta ne ovat sulla kuitenkin turvana! Se jo auttaa että tiedät että ne on apuna jos olo menee kovin pahaksi.

Onko sulla ketään nyt joka ois siinä lähellä, se auttaa että on toinen aikuinen joka kuuntelee ja on tukena ja turvana.

Kyllä sinä kestät!! :)

Kiitos teille. :hug:

Ei täällä nyt ole ketään aikuista, ihan lasten kanssa olen kotona. Pakko kai vaan yrittää pitää järki päässä ja ajatella ettei tähän ahdistukseenkaan kuole. Huoh. Lääkkeet minulle määrättiin silloin pari vuotta sitten mutta hölmönä en niitä syönyt kuin hetken kun luulin pärjääväni ilman. :ashamed: ( cipralex )

ahdistuneisuus alkoi minulla muutaman viikon nukuttuani huonosti,nyt herään noin neljän aikaan kamalaan ahdistukseen,hikoiluun ja tuskaiseen oloon,nukahtelen välillä ja kierin pedissä,nousen välillä vaikka jääkaapille tai laitan telkun seuraksi kun lapset vielä nukkuvat.oikein odotan et pääsen töihin ja ihmisten ilmoille.viikonloput on "syvältä",ei ole oikein tekemistä eikä ideoita mihin mennä.aina saa olla lompakko levällään jos johonkin lähtee..mun budjetti ei sellasta usein kestä..kävin lääkärissä ni sain vain pilleripurkin bentsoja ja"tavataan parin kuukauden kuluttua"-höh!kunpa saisin nukuttua ja tasoitettua mieleni ilman noita tabuja,niistäkin menee pää sekaisin..voimahaleja teille kaikille,kaikki me tällaisesta selviämme-luvataan niin-,ulkoillaan ja levätään

mulle tulee ahdistuskohtauksia liiasta sokerista esim.pussillinen karkkeja iltasella nii sitte keskellä yötä herää kauheeseen ahdistukseen ku on pimeetä ja huono olo ja kauhee tuskahiki... niin mulla auttaa jos nousen istumaan menen esimerkiksi vessaan istumaan ku sielä ei häiritse muita nukkuvia vaikka pitää valoja päällä.

Uusimmat

Yhteistyössä