Millä tököteillä voi helpottaa kampauksen tekoa liukkaisiin hiuksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maisa"

Vieras
Juhlat tulossa vkloppuna ja itselleni tyypilliseen tapaan alan miettimään valmistautumista ja kaunistaumista vasta nyt... Vaatteet on onneksi jo hankittuna eli suurin huoli on hoidettu.

Mutta siis ongelmaan, eli minulla on pitkät hiukset, suunnilleen puoleen selkään. Uskoakseni keskipaksut ja tyypilliset Suomalaiset, suorat ja "liukkaat hiukset. En ole kovin taitava hiusten laittaja ja yleensä vetäisen vain ponnarin päähän. Juhliin olen aina yrittänyt vähän kiharrella tai muuta, mutta ei ne kiharat ja kampaukset oikeen onnistu eikä pysy.. :(

Olen katsellut netistä kivoja videoita joissa neuvotaan kampausten tekoa ja näyttää niiiin helpolta, mutta meikäläisen liukkaat luikero hiukset ei halua asettua mihinkään...

Te kenellä on saman tyyppiset hiukset(tai muuten tiedätte) ja osaatte laittaa hiuksia kertokaas, mitä tököttejä laitatte hiuksiin ennen kampausten tekoa? Olen kuullut suolasuihkeista ja muista, mutta mikä olis paras näin "aloittelijalle"?

Ja sitten vielä se ikävä osuus..en ehdi enää ennen juhlia käymään kampaajalla ostoksilla joten täytyisi löytää tuote, jonka saa isommasta marketista (citymarket).

Kiitos kovasti jos joku ehtii/osaa/jaksaa vastailla :)

No erittäin helpon kampauksen saat siten, että föönaat hiukset suoraksi, otat pääliosasta osion, jonka kiinnität pikkasen alemmas kuin ihan tiukasti takaraivolle. Pistät sormet lenksun päänahanpuolelta alhaaltapäin läpi ja vedät ponnarin sieltä samaa reittiä läpi. Ei tarvita muuta, jätat sivuille vähän irtohiuksia, ei kaikkia tiukasti kiinni. Laitan kuvan seuraavaan viestiin.

Kuivashampoota itse laitan vähän, kampaaja on käyttänyt tuota hiuspuuteria.

Superhelpon nutturan saa tehtyä sellaisen donitsin avulla. Luulis löytyvän Citymarketistakin, mutta esim. H&M, Seppälä tyyppiset vaatekaupatkin myy.
http://vilma-myownlife.blogspot.fi/2013/08/ohjeet-nutturadonitsin-kayttoon.html

Nutturadonitsin tilalla voi käyttää myös vanhaa sukkaa josta leikkaa terän auki :)

Yks helppo kanpaus on tehdä mieleinen ponnari takaraivolle, sitten jaa hiukset osioihin ja alat kieputtaa osiota sykerölle, kiinnität sykerön sitten latvasta ponnarin tyveen pinnillä, toistat vaan ponnarin joka puolelle niin tulee nätti nuttura.

ilmeisesti on olemassa jotain letittsuihketta tms, sitä kaipaisin tytön hiuksiin kun sillä on niin julmetun liukkaat ne hiukset että ei pysy mitenkään päin.

älä ainakaan laita hiuslakkaa ennen lämpökäsittelyä. siitä tulee vain kauhea takkupesä ja hiukset putoavat päästä. melkein itkin, että omat pitkät kutrini ovat ikuisesti pilalla tämän typerän kihartamisyrityksen takia. enää en edes yritä kihartaa. seuraavana kysyn ammattilaiselta/ kampaajalta, mitä hän laittaa. kampaaja sai laitettua minulle kunnon korkkiruuvikiharat ihan hetkessä. en tiiä mitä laittoi

Mä oon myös surkea laittamaan tukkaa. Suosittelen noita nuttura härpäkkeitä. Perusnutturan päälle on myös laitettavia kukkahärpäkkeitä,ainakin glitteristä. Itselleni ostin esim. Sellaisen missä mustia ruusuja (mulla mustatukka) saa vielä hiusten päät kauniisti piiloon. Sivulle tehty kalanruotoletti myös nätti kun vaan jaksaa tehdä pienillä hiusosioilla.

youtubesta löytää paljon videoita. Esim long hair easy updo, long hair party hairstyles. easy hairstyles for long hair for party.
Hiuspuuteria saa ruokakaupoista, jotkut käyttää muotovaahtoa, mutta minä en niistä ole koskaan tykännyt, ei sovi mun hiuksiin vissiin.

Hyviä ohjeita, en muuttaisi edellisiä vastauksia muutoin vinkkaamalla, että kaiken pohjaksi kampausnestettä ensin märkiin hiuksiin.

Se on ikiaikainen tuote, mutta otettu taas kampaamoissa käyttöön ja kehitetty takkuamattomia litkuja.

Yhteistyössä