Millä teidän 3-vuotiaat leikkii? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Otsikossahan kysymys oikeastaan jo tulikin, eli millä teidän kolmivuotiaat lapset (niin tytöt kuin pojatkin) leikkivät? Ja onko lapsi vastaikään täyttänyt kolme, pian täyttämässä kolme vaiko jo likempänä neljättä ikävuottaan?

4l9wl83ze2p.png

Jouluna poika täytti 3v.
Duplot, junarata, pikku autot+parkkitalo, oktonauttihahmot, nuket, kotileikit varsinkin leikkiruokaa tykkää tehdä, lääkärileikki, naamiaisvaatteet on joka päivä käytössä eri hahmoja, Jaken merirosvolaiva on ollu joulun jälkeen ihan hitti, palapelit ja lautapelit.
Isoveljien kanssa leikkii myös pikkulegoilla ja Brio builderilla.

Tyttö, noin kuukauden yli kolme. Palapeleistä tykkää paljon. Nukkeleikit, erityisesti nukenrattaita tykkää lykkäillä. Kauppaleikit ja kotileikit, tarjoilee "kahvia" ym. Pukeutua tykkää prinsessaksi ym. Junarata joskus kiinnostaa. Duploja satunnaisesti varsinkin aikuisen kanssa, enemmän leikkii niillä hahmoilla kun rakentelee. Musiikista tykkää kovasti ja tanssii musiikin tahtiin.

3v 2kk ikäinen poika leikkii enimmäkseen autoilla, duploilla myös pikkulegoilla( joita ei kyllä juurikan vielä itse rakenna), junaradalla jonkunverran.
Isosiskon kanssa yhdessä leikkivät myös keittiöleikkejä, hoitavat pehmoja/nukkeja, roolileikkejä
Jne.

3v3kk tyttö, ihan ykkönen on duplot ja pikkuautot. Sitten tulee varmaan roolileikit (keittiö/kassaneiti) ja on noita pikkuponeja ja muita eläimiä myös jotka välillä laukkaa ympäri asuntoa. Mummolassa leikitään aina muumitalolla ja kerhossa on junarata ja parkkitalo ihan ykkösiä :) Hiekkalaatikolla väsätään tunneleita ja koloja ja "kattotasanteita" aina autoille. Palapelit ja "choco" peli on myös mieluisia. Kyllähän tuo leikkii kaikennäköistä ja hakee selvästi myös kaveria niihin leikkeihinsä jo.

3 v 1 kk poika leikkii Angry Birds -maskoteilla ja isoveljen vanavedessä (valo)miekoilla ja pyssyillä - kepistä ja vaikka mehujääpuikosta taiotaan ase. Autot eivät ole kiinnostaneet enää aikoihin eivätkä oikein Duplotkaan, pikkulegoilla leikkii vähän. Kakkoslapsen osa on karu, on loikannut suoraan isojen poikien maailman.

Meillä 3-vuotias tyttö leikkii autoilla, legoilla ja eläimillä :). Nyt haluis oman lelu pyssyn, kun kuulema hänen kaverillaan päiväkodissa on pyssy(eli tyttäreni paras kaveri on poika). Tykkää myös leikkiä miekoilla ja oman miekankin haluis, että vois leikkiä miekkailua :D. Mä oon pikku tyttönä ollu ihan samanlainen. Nukkeleikit ei koskaan ollu munkaan juttuni. Lääkäri välineet on myös meillä hitti ja tytär hoivaa mua ja miestä :D. Junaradalla leikkii päiväkodissa ja sitä on toivonu tyttö jo kauan.

Yhteistyössä