Millä te saatte lapset siivoamaan????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisa lapamato
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liisa lapamato

Vieras
Meillä ei siivota säännöllisesti, siis aina perjantaisin tms. Vaan silloin kun siltä tuntuu. En vaadi lelujen keräämistä kuin silloin kun on tarkoitus imuroida tms. Mutta ei, ei vaan kiinnosta. No, lapset on vasta 3,5v ja 1,5v mutta isomman nyt kai pitäis jo vähän osallistua. Yleensä menetän hermot kolmeen kertaan ennenkun mitään tapahtuu. Yleisin vastaus on että "emmää jaksa". Ja kun, kyllähän minä siivoaisin yksinkin mutta ei se nyt kuitenkaan mun hommani vaan ole. Enkä halua tajuta 15v päästä että mulla kaksi patalaiskaa poikaa mitkä ei tee mitään kotihommia...
Millä te saatte ne muksut siivoamaan???

Meillä taistelua siivous 10v, 8v ja 5v:nkin kanssa. Melkein kädestä pitäen saa neuvoa. Meillä keittiövuorot yms. Vanhin nyt jo aika hyvin siivoaa

Mä en itse halua pitää siivouspäiviä ja se olis aika mahdotontakin koska teen vuorotyötä. Tai mulle se olis mahdotonta :D Enkä tykkää siitä että aina olis se pakollinen päivä..
Onko se todella ainoa mahdollisuus..kääk.

Veljen tyttärien kans ko asuin samassa taloudessa reilun vuojen ja totesin että ne oli äitinsä hoivissa ko pellossa kasvaneita, sain yhen kerran kunnon kilarit siitä sotkemisesta ja ko ei siivous kiinnostanu, ja se yks kerta riitti. Pelkästään julma katse riitti ja alko toiminta. Nykyään ovat TOSI siistejä.

Mä oon vaan laittanut pienestä asti siivoamaan ja ollut aluksi itse apuna.
oon myös ottanut muihin kotitöihin aina lapset mukaan.
Nykyään pojat siivoaa ihan kivasti, ikää 8v ja 4,5v.

Oma huone menee oikein hyvin, samoin tiskarin tyhjennys, roskien vienti, pyykkien laitto ja kyllä lelutkin kerätään ihan hyvin mitä niitä jossain lojuu.
Ainoa mikä ei toimi on vaatteiden nätisti laittaminen naulaan tai muuhun määrättyyn paikkaan.
Mutta tähän pääseminen on vaatinut patistelua, lahjontaa ja uhkailua :D

Nyrt syksyllä aletaan valmentaan esikoista imurin saloihin.

Niin joo...meillä on talossa myös talkkarivuorot ja pojat siivoavat rappukäytävää meidän kanssa.
Tavoitteena on ulkoistaa toi rapun siivous lapsille tulevaisuudessa, mutta siitä saa taskurahaa sitten.

Niin ja siivouspäivää EI ole.

sillä että pyydän kaks kertaa jos ei onnistu keräämään leluja tuon jätesäkin ja kerään sinne ja vien roskiin säkin kun on täys. kyllä toimii ei ees tarvii kerätä kun poika 6v alkaa jo keräämään tavaroitaan!! :kieh: :kieh:

Meillä aikoinaan en millään ottanut pientä taaperoa mukaan siivoamaan. Tuntui,että oli vaan tiellä sähläämässä. Nyt tänä päivänä tuo kyseinen taapero on murkku 12v nuorimies ja millään ei siivoaisi mitään jälkiänsä. :( Mutta nyt meillä on uusi taapero neiti kesäheinä 1v5kk. Nyt teen asiat toisin. Mukaan rätin kanssa heilumaan. Jos sit myöhemmin siivoaisi helpommalla.

Meil aamulla 2.5v istui melkein tunnin leikkihuoneessaan kun en päästäny ennen pois, ku oli edes osa leluista kerättyinä... jos jaksaa levittää jaksaa ja osaa kyl siivotakki.

Kotona asuvat lapset nyt 10 ja 13, nyt lasten kesäloman aikana kun lähden aamulla töihin laitan jääkaapin oveen lapun päivän tehtävistä, ja minnekään ei tarvitse kuvitellakaan lähtevänsä ennen kuin tehtävät on suoritettu. Mies valvoo että tulee tehtyä jos on kotona.

Kummasti inspiroi tehdä kun muuten ei saa lähteä uimaan, kavereitten kanssa tms.

Siivouspäivää ei ole, vaan siivotaan tarpeen mukaan. Ja lappua ei ole joka päivä ovessa.

Yhteistyössä