Millä täytteillä maistuva suolainen piirakka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milla.

Vieras
Vieraita tulossa ja ajattelin kerranki tehä itse kahvipöytään jotain kun yleensä on vaan kaupan pullamössöjä ja jotain suolaista suoraa kaupan pakastealtaasta.

Mutta millä ohjeella saisin piirakasta hyvän makusen? mitä siihen vois laittaa? ei kauhean tulista ja mausteista kuitenkaan koska lapsiakin syömässä. Mutta mun mielestä perinteinen kinkkupiiras (Quiche Lorraine) ei maistu oikein millekkään. Oliiveista ja homejuustosta ei meillä tykätä vaikka niistä kait sitä makua tulis helposti. Vinkkejä? :)

pohja normi voi+jauhot+vesi,pohjan päälle pussi esim polar-juustoraastetta,sitte paloittelet palvikinkkua,kirsikkatomaatteja,fetaa,päälle ruokakermaa+3 munaa+mausteita oman maun mukaan.Yksinkertainen ja tavallisen kuuloinen,mutta saa aina kehuja!!!Tuo juustoraaste tuo mehevyyttä,mutta silti ei ole raskaan tai rasvaisen tuntuinen :)

meillä tehty esim.
sieni-sipuli-pekoni, johon laitetaan esim. kanttarellituorejuustoa
pinaatti-vuohenjuusto-kirsikkatomaatti
itse laitan yleensä vaan yhden kananmunan kun en tykkää kun sitä on "liikaa" tulee munakokkelimainen maku
vahvoja juustoja voi käyttää, tai sit laittaa maustettuja tuorejuustoja

Ohuen pohjan päälle (jonka olet esipaistanut):

kerma-kananmunaseos
Kinkkua (ei sitä hirveää suikalekinkkua mitä kaupassa myydään vaan vaikka savukinkkua)
Emmenta-juustoa

Yhteistyössä