millä tavoin allergia näkyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luulosairasko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luulosairasko

Vieras
voiko esimerkiksi kala-allergia tehdä kurkkuturvotusta ja pientä kuumetta? Meillä on kala pois ruokalistoilta mutta lapsi tuli oudosta sairaaksi vajaaksi kahdeksi päiväksi ja luulen että hoidosta antoivat vahingossa kalaa hänelle.
Kala jäi pois pahojen ihottumien takia ja nekin ilmaantuivat samaan aikaan kurkkukivun kanssa.
Kuvittelenko vaan vai voiko olla mahdollista että johtui kalasta? Olimme juuri tervehtyneet flunssasta joten omituista olisi että olisi siihen liittynyt.
Kävimme lääkärissä ja hän sanoi,että on hyvin pahasti turvonnut ja punainen kurkku ja otettiin nieluviljelyt joissa ei mitään ollut,nyt vasta aloin miettiä että jos se oliki sitä kala-allergiaa.

hyvin voi olla, varaa aika prick-testiin ja kysy reilusti hoitopaikasta, että eikai lapsi ollut saanut vahingossa kalaa, koska jos olikin saanut paras korjata virhe heti etteivät jatkossa anna!

Meidän pojalla paisuu silmät jonkun heinän pölystä. Mun siskolla alkaa kurkku kutisemaan ja pahimmillan turpoamaan jos syö jotain jolle on allerginen. Miehen veli alkaa aivastelemaan, jos altistuu eläinpölylle ja naapurin rouva saa kutisevaa ihottumaa, jos syö jotain jolle on allerginen.
Oireita on monia ja tuo teidän juttu voi johtua kalasta. Onko ihan virallinen allergiadiagnoosi?

Alkuperäinen kirjoittaja Callie:
hyvin voi olla, varaa aika prick-testiin ja kysy reilusti hoitopaikasta, että eikai lapsi ollut saanut vahingossa kalaa, koska jos olikin saanut paras korjata virhe heti etteivät jatkossa anna!

mikä on prick-testi?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meidän pojalla paisuu silmät jonkun heinän pölystä. Mun siskolla alkaa kurkku kutisemaan ja pahimmillan turpoamaan jos syö jotain jolle on allerginen. Miehen veli alkaa aivastelemaan, jos altistuu eläinpölylle ja naapurin rouva saa kutisevaa ihottumaa, jos syö jotain jolle on allerginen.
Oireita on monia ja tuo teidän juttu voi johtua kalasta. Onko ihan virallinen allergiadiagnoosi?

ei ole virallista allergiadiagnoosia,vaan kala jätettiin pois tuon ihottuman takia ja ihottumia sen jälkeen ei ole ollut,kun kalaa ei ole saanut.

Yhteistyössä