Milla summalla noi kotivakuutukset oikein korvaa esim kirjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakuutus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakuutus

Vieras
Meillä kävi vahinko ja kotivakuutus on korvannut 10 ihan uutta, ulkomailta tilattua kirjaa hintaan 10e/kpl.

Voiko tämä olla oikein, koska tuo ei edes kata niitä postikuluja, jos samat kirjat halauisi ostaa takas?

Onko sulla kuitit tallella? Ja aiotko tosiaan ostaa uudet tilalle? Käytetyistä kirjoista tuo korvaus on mielestäni ihan hyvä.

Usein kalliimmissa tavaroissa on käytäntö, että korvauksen saa uuden korvaavan tavaran hankintaan kuittia vastaan. Muutoin vakuutuspetoksilla olisi vähän turhan helppo tienata riihikuivaa rahaa.

Onko sulla kuitit tallella? Ja aiotko tosiaan ostaa uudet tilalle? Käytetyistä kirjoista tuo korvaus on mielestäni ihan hyvä.

Usein kalliimmissa tavaroissa on käytäntö, että korvauksen saa uuden korvaavan tavaran hankintaan kuittia vastaan. Muutoin vakuutuspetoksilla olisi vähän turhan helppo tienata riihikuivaa rahaa.

No vosin toki hankkia uudet kirjat. Jokatapauksessa tarvitsen noita tietoja, jotka kirjoissa olivat. Ihme, kun vakuutusyhtiö ei kerro korvauspäätöksessään mitään tälläistä. Eikö idea vahingoissa juuri pitäisi olla, että vakuutusyhtiö korvaa sen vahingon? Nyt mulla on siis mennyt 10 kirjaa, eikä mistään saa 10e:lla samanlaisia tilalle.

Toki tiedän, mutta ei liity kirjojen hintaan tai niistä maksettuun korvaukseen, koska sen omavastuuden maksoin erikseen. Kirjat eivät ole ainoista esineitä.

Lisäksi mua kyllä ihmetyttää, että pitää maksaa omavastuu, koska en ole edes itse aiheuttanut vahinkoa, vaan joku muu.

Sittenhän vielä on arvio tavaran arvosta, joka ei todellakaan ole maksamasi hinta.

Meillä on poikkeuksellisen paljon kirjoja ja ne on vakuutettu erikseen. Kotivakuutuksen maksu tuplaantuu ja kirjat on lisäksi mainittu vakuutuskirjassa. Muuten vakuutusyhtiö olisi korvannut vain divariarvoon.

[QUOTE="Tii";29774324]Ootko ollut yhteydessä vakuutusyhtiöön korvauksen määrästä?[/QUOTE]

En vielä, koska yritän nyt edes ymmärtää, millä hinnalla ne kirjat pitäisi korvata ehtojen mukaan. Mä olen kuvitellut, että voisin korvauksella hiankkia uudet kirjat, mutta en saa sillä katettua edes postikuluja.

Kirjoille (eikä kodillekaan) ole onneksi sattunut koskaan mitään. Aiempaa vakuutusyhtiötämme varten kirjat piti olla luetteloituna, nykyiselle riittää, että olemme kuvanneet ne.

Yhteistyössä