millä saisi pidettyä suunsa kiinni kun ärsyttää,ettei motkottaisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nellien

Vieras
meillä 6,5v lapsi(erityislapsi,mutta käytännössä ymmärtää kyllä asiat,noudattaminen on toinen juttu).

kaupassa:ollaan sovittu että hän kulkee vierelläni,rattaiden takana. kuitenkin huomaan että hänelle saa sen 10kertaa sanoa missä pitikään kulkea. huoman taas että 1s ajaksi kun pikkunen vie huomioni lapsi on jo räpläämässä jotakin(niin siitäkin oli sovittu että mihinkään ei kosketa,ellei äiti pyydä)

citymarketin maito/jogurtti yms hylly on aika pitkä olin sanonut että katsotaan jogurttei ja haetaan maitoa. oletin että lapsi pysyy minun mukanani.muttta hänelle kun syttyy ajatus että tonnehan me ollaan menossa niin menee sinne(näin ajattelee jopa olevansa avuksi),joo hyvä yritys ja kiva ajatus lapsen puolelta. mutta ah niin ärsyttävää, mä haluan tehdä ostokseni niin että mennään a.mun tahtiini b.että voin pysähtyä 10s ajaksi katsomaan vaikka sitä jogurttia

ilman että tarvitsee koko ajan olla sanomassa.

jäkätin sitten tästä lapselle muutaman minuutin kun meni hermot siihen sooloiluun. ihanaa on mennä pikkusen kanssa kaupaan se istuu rattaissa ja hermostuu aikasintaan kassa jonossa,jos se on pitkä,yleensä ei tuota mitään päänvaivaa kaupassa,ja voin pysähtyä kattoo vaikka vaatteita. plaah,vaikka nuorempi ns uhmaiässä.

Ei kai kukaan "normaali" lapsikaan kulje koko kauppareissua elefanttimarssia äidin kanssa. Vähä turhan kovat vaatimukset. Jätä lapset kotiin jos et voi niiden kanssa keskustella, tutkia ja katsella kauppareissun aikana.

En yhtään tiedä miten teillä tämä erityisyys näkyy, paljonko voi lasta osallistaa jne., mutta oletko kokeillut antaa lapselle 'omaa kauppalistaa', laittaa muksua ottamaan kamppeita hyllystä jne. että saa osallistua ja tehdä muutakin kuin kulkea perässä jos se on niin vaikeaa? Ymmärrän kyllä että haluaisit hoitaa reissun kuten itsestä parhaalta tuntuu, mutta voisiko se helpottaa teidän kaikkien menoa kun lapsi saisi tekemistäkin ja sinun ei tarvitsisi ehkä menettää hermoja niin paljon?

meillä ainakin helpottaa kauppareissua 6v.:n kanssa just toi, otapas tuo juustopaketti kyytiin...joskus hänellä on pikkukärryt joihin ladataan osa kamoista.

Ei silti ole mitään "juna-etenemis" vauhtia = komentaan joutuu kun hyllyjä on kiva hiplata tai "otetaan tätä" vaikkei tarviskaan...

Mieluiten käyn yksin ruokakauppareissut ;-)

Ei kai kukaan "normaali" lapsikaan kulje koko kauppareissua elefanttimarssia äidin kanssa. Vähä turhan kovat vaatimukset. Jätä lapset kotiin jos et voi niiden kanssa keskustella, tutkia ja katsella kauppareissun aikana.

no tätä lasta ei vaan voi päästää kovin kauaksi itsestään,koska ei välttämättä kuuntele sanaa, saattaa vaikka saada päähänsä yrittää karata.

++mä oon kyllä nähnyt että kaikilla muilla tämän ikäiset kulkee vanhempien mukana ja vanhemmat keskittyy ostoksiin. ne osaa jopa seistä paikallaan kassajonossa. meidän kaveri ei.

-

no tätä lasta ei vaan voi päästää kovin kauaksi itsestään,koska ei välttämättä kuuntele sanaa, saattaa vaikka saada päähänsä yrittää karata.

++mä oon kyllä nähnyt että kaikilla muilla tämän ikäiset kulkee vanhempien mukana ja vanhemmat keskittyy ostoksiin. ne osaa jopa seistä paikallaan kassajonossa. meidän kaveri ei.

-

Mä olen taas huomannut myös senkin että bussipysäkillä kaikkien muiden lapset seisovat aina kiltisti kun mun taas riehuvat siellä sun täällä. Ei auta komentaminen kuin vähäksi aikaa, kunnes jatkuu uudestaan. Mullakin erityishaastavia lapsia

Niin tutun kuulista. Mulla on "normaali" kohta neljä vuotias ja viime aikoina yleensäkin kaikki tekeminen on ollut sen kanssa tuollaista vääntöä. Vielä puoli vuotta sitten tyttö ymmärsi hyvin puhetta ja noudatti pyyntöjä, mutta nyt ei mitään!
Tuota motkottamista tulee harrastettua liikaakin, odotan lapselta ehkä ikätasoa enemmän. Odotan kaupassa sitä, että kun sovitaan, että joka tavaraa ei hiplata niin joka tavaraa ei silloin hiplata!
Tuokin viel, että muiden samanikäiset näyttää ymmärtävän ohjeita ja minä olen aina motkottaja =D Miksi!? =D

Yhteistyössä