Millä saan piristettyä tylsää arkia mieheni kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annu

Vieras
Mie oon kokoajan ukon kans kahdestaan.. Tylsää on kun aika menee vaan mun ollessa koneella ja ukon maatessa sohvalla katsomassa jimiä tai sitten hän nukkuu (aloittanut vasta masennuslääkityksen ja sen vuoksi häntä ei kiinnosta mikään )
Itsellänikin tulee saamaton ja laiska olo kun toinen vaan makaa ja naama norsun v*tulla..
Yksin saan kokata ja tehdä kotitöitä.. no nekään ei mua jaksa innostaa miehen saamattomuuden vuoksi.

Olisi niin mukavaa kun toinen auttais niin jo itselläkin löytyisi innostusta

Saanko kysyä neuvoja että miten piristää meidän arkea täällä kotosalla???
Seksiäkään emme ole harrastaneet moniin viikkoihin koska olen raskaana ja miehelläni vaan ei haluta..

No jos miehesi on masentunut, niin valitettavasti siinä ei auta vaikka vaimo seisois päällään... Meillä miehen masennus kesti vuoden enkä muista yhtään sen pahempaa vuotta, ero oli lähellä monta kertaa kun mulle kaatui kaikki kotityöt ja lasten hoitaminen päälle.

Parasta on kun miehesi jaksamisen mukaan menette, masentunutta kun ei oikein väkisin saa piristettyä. Oli monta kertaa tosi neuvoton olo kun aikuinen mies vaan makaa sängyssä...

Tärkeää on kuitenkin se, että et lähde mukaan miehesi olotilaan vaan yrität saada sitä piristystä nyt ensi alkuun sitten vaikka kavereilta tms. Toivottavasti miehesi lääkitys puree pian niin hänkin jaksaa taas sitten ihan eri tavalla.

Voimia!

Toivotaan että auttaa...

Itselleni on todella vaikeaa olla pirteänä kun toinen on niin apaattinen.
Kaikki mitä ehdotan niin on jotenkin huono ajatus hänen mielestään eikä jaksa..

Onkohan itellänikin sitten jonkunlainen myötätunnon masennus??

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Masentuneen puolisoilla on tosi suuri riski sairastua itsekin, itse "vain" uuvuin, mikä meni onneksi pienellä sairaslomalla ohi.

Tiedän, että se on hankalaa, mutta yritä olla ottamatta henkilökohtaisesti miehesi jaksamattomuutta. Masennus on sairaus enkä mäkään oikein osannut kunnolla suhtautua siihen niin vaan turhauduin helposti.

Kirjastossa on paljon kirjoja masennuksesta ja läheisten jaksamisesta, kannattaa käydä lainaamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Masentuneen puolisoilla on tosi suuri riski sairastua itsekin, itse "vain" uuvuin, mikä meni onneksi pienellä sairaslomalla ohi.

Tiedän, että se on hankalaa, mutta yritä olla ottamatta henkilökohtaisesti miehesi jaksamattomuutta. Masennus on sairaus enkä mäkään oikein osannut kunnolla suhtautua siihen niin vaan turhauduin helposti.

Kirjastossa on paljon kirjoja masennuksesta ja läheisten jaksamisesta, kannattaa käydä lainaamassa.

Kiitoksia.. olen muutamien "kavereiden" kanssa jutellessa huomannut että heidän mielestään masennus/masentunut ihminen on jotenkin kamala ja hällä viiraa päässä/on muuten jonkunlainen mielenvikainen ns. laitospotilas.. empä ole sitten heille kehdannut sanoa että miehelläni on masennus..

Hyvä että joku sentään ymmärtää ja jaksaa auttaa.. pitää kyllä perehtyä paremmin vaikka noihin kirjoihin..

Yhteistyössä