Millä saan meidän asunnon kaupaksi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "12345"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asuntokauppa on nihkeätä, vain parhaat myydään ja niilläkin on pitkä myyntiaika. Tavallisia kolmioita on pilvin pimein.
Tuttu välittäjä sanoi, että ihan yksikseen saa näytöissä seisoskella. Ainoastaan hyvät omakotitalot saavat ihmisiä vähänlaisesti liikkeelle, ja myydyiksi tulee vain ne helmet, joista tietää muutenkin että menevät toisten edelle.

Mä kattelen asuntoja vaan oikotieltä tai etuovesta. Jos siellä ei ole, niin on heti jotenkin epäilyttävää hommaa... ainakin tulee sellanen olo. Ja siis oikeesti, miten sä kuvittelet että se viikossa menis! Meillä meni asunto ennen ensimmäistä näyttöä, mutta silti siinä meni 3 viikkoa neuvotellessa. Meidän asunto oli sellasella paikalla, mikä on todella haluttu ja todella harvoin myynnissä sieltä. Että riippuu tosi paljon teidän kämpän sijainnistakin.

Viikko on tosi lyhyt aika kt-asunnon myynnissä. Lisäksi kaupantekoa voi hidastaa se että myyt itse, kaikki potentiaaliset ostajat ei välttämättä "uskalla" ostaa yksityiseltä. Ehdottomasti etuoveen ja oikotielle myyntiin.

Meillä asunto (hki, 100neliötä, kt) ollut myynnissä reilun kuukauden. Kaksiot ja yksiöt menneet alueelta parissa viikossa. Tekisi mieli sanoa että onneksi tarjous tulossa loppuviikosta, mutta meillä ei ole uutta asuntoa :D no, ehkä parempi näin päin kuin kahden asunnon loukku.

[QUOTE="12345";27020261]Myönnän että houkuttelee helppouden ja vaivattomuuden vuoksi laittaa kämppä välittäjälle myyntiin mutta kun osakkeen kauppa ei tietääkseni ole mitään tähtitiedettä ja välittäjän palkkio kirpaisee kovasti meidän lainabudjetissa... Olen kyllä selvillä lain kiemuroista ja paperisodasta, tutustunut olen huolellisesti ja ajoissa kaiken hommannut. Omakotitaloa en itse alkaisi ikinä kauppaamaan.[/QUOTE]

Loppujen lopuksi ne ei paljoakaan eroa toisistaan, molemmissa yhtä paljon sudenkuoppia.

Välittäjän myynnillä asunnoista saa yleensä paremman neliöhinnan palkkion jälkeen, kuin mitä itse myymällä ilman palkkiota. Puhumattakaan niistä tapauksista jos ostaja päättää vetäytyä kaupasta tms...

En halua pelotella, mutta sanon, että ostajia on liikkeellä monelaisia. Yhdellä väärällä liikkeellä saa paljon vahinkoa.

Olisitpa Oulusta, niin hakisin asunnon myyntiin ja huomaisit, että palkkio on loppujen lopuksi pieni juttu koko kuviossa:)

EHDOTTOMASTI ilmoitus oikotielle tai etuoveen, tai vaikka molempiin. Ei ihmiset enää mitään lehtiä lue, vaan just noihin osoitteisiin menevät. Viikko on tosiaan hyvin lyhyt aika, harva asunto myydään noin nopeasti. Keskimääräiset myyntiajat kerrostaloasunnoissa on varmaan muutaman viikon- muutaman kuukauden. Myynti-ilmoitusta varten kannattaa panostaa siihen, että koti on ihan tiptop-siisti joka näytöllä. Hyvät myyntikuvat lisää kiinnostusta, jos ette osaa itse ottaa kunnollisia kuvia niin olisiko vaikka joku kaveri hyvä kuvaamaan? Meillä meni n. 5 viikkoa kun myyntiin rivarikolmio itse. Välittäjä sanoi keskimyyntiajaksi samalla alueella 8 vko:a, eli ihan hyvin meni :)

Tuli mieleen, että mitä jos ilmoitukseen laittaisi, että ostajan halutessa voidaan käyttää kiinteistövälittäjää. Uskoisin, että välittäjän saa kilpailuttamalla tuollaiseen valmiiseen kauppaan todella halvalla.

Noin eivät säikkyisi pois ne aremmatkaan ostajat, jotka kaipaavat jotain välittäjän tuomaa mystistä turvallisuutta (mitä ei tosin todellisuudessa ole olemassakaan, eihän niillä välittäjillä mitään oikeaa vastuuta ole).

Oletko kysynyt teidän taloyhtiöstä haluaako joku ostaa? Joku kaksiossa asuva lapsiperhe saattaa haaveilla isommasta.

Sitten kun iloitus on oikotiessä, faceen linkki ja pyydät levittämään.

Uusimmat

Yhteistyössä